Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dinsdag 5 mei .....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Dinsdag 5 mei .....

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    Voor zover ik weet wel. Niemand is schuldig tot het tegendeel bewezen is, en er is in deze nog geen rechtszaak geweest, dacht ik.

Dave
    Dave,

- Intel gaat in beroep tegen die uitspraak.
    - Neelie Smit-Croes gaat geen verklaringen afleggen en boetes opleggen zonder
    te weten wat er gaande is.
    - mijn mening: eerlijke én rijke zakenlui bestaan niet.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      - mijn mening: eerlijke én rijke zakenlui bestaan niet.
      Daarmee is alles gezegd.

Dave
      pixelpusher

Comment

Daarmee is alles gezegd.

Dave
        Niet van wakker liggen Dave.
        Gewone mensen zullen blijven moeten werken....

Bekijk eens het volgende in Win 7.

- Network
        - No internet connection
        -------------------------------------------
        - Unidentified network
        - No internet connection

Ik heb dus geen verbinding met het internet.

Ik open local area connection en disable die -Unidentified network.

Daarna kan je Win7 laten zoeken op wat er fout is en Win7 vindt de fout
        en herstelt de verbinding en ik kan weer op het internet.

Als ik de pc terug opstart krijg ik weer dezelfde toestand als hierboven en
        ik moet weer die procedure uitvoeren.

Mijn vraag is: hoe kan ik die "Unidentified network" weg krijgen?
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Niet van wakker liggen Dave.
          Gewone mensen zullen blijven moeten werken....

Bekijk eens het volgende in Win 7.

- Network
          - No internet connection
          -------------------------------------------
          - Unidentified network
          - No internet connection

Ik heb dus geen verbinding met het internet.

Ik open local area connection en disable die -Unidentified network.

Daarna kan je Win7 laten zoeken op wat er fout is en Win7 vindt de fout
          en herstelt de verbinding en ik kan weer op het internet.

Als ik de pc terug opstart krijg ik weer dezelfde toestand als hierboven en
          ik moet weer die procedure uitvoeren.

Mijn vraag is: hoe kan ik die "Unidentified network" weg krijgen?
          Ik heb geen idee.

Dave
          pixelpusher

Comment

Ik heb geen idee.

Dave
            Burn out Dave ?
            (Geen probleem)
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

HP 2015n werd hier herkend bij 64 bit-versie.

* Echte snelheidswinst t.o.v. XP Pro merk ik niet echt.
              Maar het is nog wat vroeg voor een beter oordeel
              Intussen werkt hier de printserver wel naar behoren.

Wat wel steken laat vallen is de netwerkkaart (Nvidia Chipset). Mobo is een Asus A8N.

Nu en dan heeft Windows 7 het lastig met de driver. Vanmorgen opgestart, en nu werkt het weer wel.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Intussen werkt hier de printserver wel naar behoren.

Wat wel steken laat vallen is de netwerkkaart (Nvidia Chipset). Mobo is een Asus A8N.

Nu en dan heeft Windows 7 het lastig met de driver. Vanmorgen opgestart, en nu werkt het weer wel.
                Goed nieuws.
                En hier heeft de Canon iP4000 Pixma ook zijn driver gekregen.
                (via de update van Win7.)
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rubenknockaert Bekijk bericht
                  Goed om weten. Zal eerst m'n systeemschijf met vista naar een andere schijf klonen en daarop windows 7 eens proberen te installeren. Alle programma's opnieuw installeren is wat teveel tijdverlies.

groetjes,
                  Ik kan vanuit Win7 een aantal programma's (maar niet allemaal) die ik onder Vista installeerde openen (win7 en vista staan op 2 verschillende partities). Nu weet ik niet uit het hoofd met welke dit ging, maar je moet dus niet alles herinstalleren.

Comment

ik heb hier nogee'n Biostar Ideq 210M (socket 478) staan, met 2GB geheugen, 2GHz Pentium 4... en SATA (gelukkig). Zit ook TV kaartje in... en ik heb daar wat HTPC experimenten mee gedaan (is immers een SFF). XP draaide goed en werd op mijn 1366*768 Samsung TV-scherm weergegeven in full resolution of in 1024*768 (banden of stretched). Vista draaide ook, en zelfs WMC deed het maar opstarten duurde ellending lang en reactie was soms traag.

Ik ben dus zeer benieuwd wat dat gaat geven met WIndows 7 (ze willen het immers op netbooks en nettops laten draaien en die hebben nu nog 1.6GHz cpu, 1 of max 2 GB RAM,...). Hopelijk kan ik met dat bakje nog wat op die manier. Anders wordt het proefdraaien op een Athlon 64 systeem in een full size ATX kast.
                    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                    www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                      Ik ben dus zeer benieuwd wat dat gaat geven met WIndows 7 (ze willen het immers op netbooks en nettops laten draaien en die hebben nu nog 1.6GHz cpu, 1 of max 2 GB RAM,...).
                      Het draait al op netbooks.

Dave
                      pixelpusher

Comment

Quote van die site: Hence, Windows 7. It's noticeably faster than Vista on low-spec machines, properly optimized for netbook hardware, and, most importantly, free (for now).

Merci voor de link. Ik kan al bijna niet wachten tot ik thuis ben...

EDIT:
                        Ben thuis, en heb tijd nu. Problemen omdat mijn Vista 32 bits is, en daarna omdat bij het booten mijn DVD niet vanaf de SATA DVD brander wil booten. Ik had anders bootable gebrand... checken op laptop dus. Ondertussen de 32 bit versie in download gezet... gaat gelukkig snel.... DVD leest slecht op laptop en boot niet, had ik maar geen Philips schijfje gebruikt dat ik van iemand kreeg omdat ik iets brandde voor hem... op een degelijk schijfje... download 32 bit is net door integrity check als 64 bit aan het branden is op een DVD-R van TDK... ISO uitpakken in installatie map, en gezien de 2 GB geheugen en de 2.6GHz P4 (nog sneller dan ik dacht) wordt het dus 32 bits. Zit wel maar een AGP Radeon 9600 in... maar er komt een nieuwe AGP kaart aan met zwaar HD Radeon geweld (en wellicht amper zelfde verbruik).

Nu ja, ik start dus 32 bit op omwille van beide systemen te checken (ga 64 bit wel op een C2D zetten met 8GB geheugen en een pci-e videokaart). Ik heb er gelijk bij installatie een netwerkkabel ingeplugd en ook een MSI usb wlan stick, een usb IR oog, plus nog een USB Pinnacle TV-kaartje... alles voor een HTPC dus. De komende dagen ga ik dan wat spelen, en de 64 bit op een performanter systeem zetten ... met een CS4 trial erbij. De installatie vanop mijn Vista loopt in elk geval lekker. TDK schijfje boot wel op de laptop. ;-)
                        Last edited by Yourt; 19 mei 2009, 22:07.
                        www.musicinframe.be

Comment

voor de geïnteresseerden:
                          USb spul werkte niet, maar dat bleek te komen doordat ik bij installatie windows had gezegd later te zullen beslissen over de update instellingen. Nu wil dat - tegen de verwachting in - plots zeggen dat er geen updates, geen drivers,... van het web worden gezocht zolang je dat zelf niet zo instelt. Totnutoe moest je zoiets steeds afzetten bij WIndows. Nu moest ik het dus aanzetten en enkele minuten later kreeg ik in de update history volgende meldingen te zien:
                          * Pinnacle systems - streaming media and broadcast - Pinnacle PCTV 330e (met status "succesful". Zelfde voor mijn MSI USB2.0 WLAN (Atheros AR5007UG), PCTV remote USB 'eHome infrared receiver). Zelfde scenario voor sound (wel standaard Via AC97 drivers).
                          Ook Media Center draait lekker, zelfs terwijl ik AVG free installeer en surf, kan ik dubbelklikken op een mp3 uit de meegeleverde bibliotheek en dat gaat vloeiend open en belemmert de andere processen niet... ongezien gewoon. En allemaal onder de Aero. Mijn pc scoort 3,5 (score gaat volgens Windows 7 van 1,0 tot 7,9) op de processor en 3,6 op de video. 4,1 voor het geheugen en 4,9 voor de HD. CPU heeft een TDP van 65W (kan dus zuiniger) maar S3 werkt zonder problemen.
                          Dat geeft mij plots een vrij zuinige en simpel geïnstalleerde (geen extra driverzoektochten, media center addons, codecs, instellingen, scripts,...) HTPC die het nog doet ook. M$ levert hier precies echt nog eens een deftig OS af.

Volgende issue: XP mode... dat niet ondersteund wordt door vele Intel cpu's. Mijn P4 alvast niet. QGelukkig heb ik voor de 64 bit versie nog de keuze uit 2 AMD bordjes. Opgelet met de processor dus indien je plannen hebt voor XP materiaal (ik denk dan vooral aan enkele games).
                          Last edited by Yourt; 20 mei 2009, 19:20. Reden: meer info
                          www.musicinframe.be

Comment

Verbazing alom met die Windows 7: ik had hem op een 40GB IDE schijfje geïnstalleerd. Da's nogal klein, dus een 250GB SATA in de plaats en de zaak gekloond.
                            Wat ik vreesde gebeurde: Windows kwam doodleuk vertellen dat er niet kon geboot worden omdat een belangrijk hardware element gewijzigd was.
                            En ik mocht de DVD met Win7 plaatsen, rebooten en na ingeven van land en toetsenbord kiezen voor "reparatie".
                            Tot mijn verbazing startte de PC onmiddellijk daarna gewoon op met de nieuwe schijf.
                            Dàt heb ik nog niet te dikwijls gezien van Microsoft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Verbazing alom met die Windows 7: ik had hem op een 40GB IDE schijfje geïnstalleerd. Da's nogal klein, dus een 250GB SATA in de plaats en de zaak gekloond.
                              Wat ik vreesde gebeurde: Windows kwam doodleuk vertellen dat er niet kon geboot worden omdat een belangrijk hardware element gewijzigd was.
                              En ik mocht de DVD met Win7 plaatsen, rebooten en na ingeven van land en toetsenbord kiezen voor "reparatie".
                              Tot mijn verbazing startte de PC onmiddellijk daarna gewoon op met de nieuwe schijf.
                              Dàt heb ik nog niet te dikwijls gezien van Microsoft.
                              Nete, ik heb ooit XP geplaatst op een nieuwe harde schijf.
                              Windows heeft geen moment gereclameerd...
                              Je moet wel weten dat ik diezelfde XP al verschillende keren had her-installeerd
                              op dezelfde harde schijf.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Nete, ik heb ooit XP geplaatst op een nieuwe harde schijf.
                                Windows heeft geen moment gereclameerd...
                                Je moet wel weten dat ik diezelfde XP al verschillende keren had her-installeerd
                                op dezelfde harde schijf.
                                Inderdaad, met XP ging dat probleemloos. Wat me hier verbaasde is, dat Windows 7 dat euvel inderdaad onmiddellijk herstelde.

Toch één probleempje: Broltooth, pardon Bluetooth.

Je moet weten dat ik op beide PC's hier in huis na een beetje zwoegen Bluetooth aan de praat kreeg, voor een paar minuten. Daarna plots niks meer, geen enkel apparaat wordt gevonden ofwel krijg ik "verbinding mislukt". Mijn zoon "speelt" bij hem thuis en in zijn auto met Bluetooth maar heeft het hier ook al opgegeven.
                                Dus toch maar eens geprobeerd op de nieuwe Windows 7: mijn GSM wordt onmiddellijk gedetecteerd, ik krijg een code voorgeschoteld en als ik die op de GSM invoer heb ik verbinding......... voor 2 seconden. Daarna vindt de PC of de GSM niks meer van Bluetooth apparaten. Niet moeilijk dus dat uik die techniek Broltooth noem.

Comment

Working...
                                X