Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De zomer is heel stilletjes in aantocht...wie gaat waar naartoe???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De zomer is heel stilletjes in aantocht...wie gaat waar naartoe???

Hallo Allemaal,

Het begint stilletjes aan op te warmen en het begint te kriebelen om weer te plannen voor een vakantie. Ik vroeg me dus af waar jullie dit jaar naartoe gaan, of wat zijn jullie plannen voor vakanties? Sommigen van jullie zijn misschien al op vakantie geweest? Vertel, wat zijn jullie plannen?

Onze plannen zijn niet zo groot dit jaar omdat we wat aan het renoveren zijn, maar we gaan 1 week naar Mara Lake (waar we elk jaar naartoe gaan) wat in het midden van onze provincie ligt (British Columbia) aan de westkust van Canada. Dit meer ligt op een 500km ten oosten van Vancouver in de Okanagan Valley. Deze streek is goed te vergelijken met Frankrijk. Hier heb je vele wijngaarden, het is een droger en op sommige plaatsen een bijna woestijnachtig klimaat en de bergen zijn iets meer heuvelachtig in deze omgeving. Het is een heerlijke streek om in de zomer een weekje door te brengen. Wij verblijven daar 1 week in een chalet recht aan een meer. Dat is dus een weekje lekker niks doen en luieren.

Eind juli-begin augustus hopen we om een weekje naar Mount Rainier National Park te gaan in Washington State ten zuiden van ons en een 4 uurtjes rijden. Mount Rainier (4,392 m hoog) is een stratovulkaan en hier heb je vele prachtige berglandschappen, meren en tapijten van wilde bloemen in de zomer. Dit wordt dan meer een actieve vakantie met veel wandelen en genieten van de mooie zichten.

Verder hebben we geen plannen, maar een weekendje hier of daar naartoe zit er misschien ook nog in. En hier in de buurt zijn zovele mooie plekjes om een dagje van te gaan genieten.

Groetjes uit een zonnig Vancouver,
    Ann

Re: De zomer is heel stilletjes in aantocht...wie gaat waar naartoe???

Ik zal eens op de koffie komen Ann
    Jammer dat ik geen Limburgse vlaai kan meebrengen...
    Ze zijn daar streng bij u.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Wel ik kom ook,Antwerpse handjes zijn kleiner Theo...dus dat moet lukken.
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Ik zal eens op de koffie komen Ann
        Jammer dat ik geen Limburgse vlaai kan meebrengen...
        Ze zijn daar streng bij u.
        Bwa, verstop die vlaai gewoon ergens...hihi, geen probleem!

Comment

Ik denk dit jaar eens naar Ierland te gaan met de vriendin. Ik ben er dit jaar reeds 3x geweest voor het werk en blijf liever thuis tijdens het verlof (ben 7-8 maand per jaar van huis naar alle continenten) maar ik moet de vrede bewaren dus zie het als een vredesmissie (naar Noord-Ierland )

Comment

Wel, het moet daar heel schoon zijn...dus geniet er maar lekker van!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
              Wel, het moet daar heel schoon zijn...dus geniet er maar lekker van!
              Wordt daar veel gepoetst ?
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

Comment

Ben gisteren met de zon vertrokken naar Zuid-Frankrijk, Alpes de Haute Provençe, Senez - La Tuilière...
                Laat in de avond... zeg maar begin van de nacht hier aangekomen onder een schitterende sterrenhemel... ja ja, hier zie je de sterren nog omdat er geen lichtvervuiling is... en vanochtend opgestaan met een zware mist maar die is vrij snel opgetrokken en sindsdien schijnt hier de zon
                Het vrouwtje is naar een cursus "chocolade maken" getrokken en ik zit hier in het zonnetje dit berichtje te sturen...
                Mijn eerste vakantie van het jaar dus... en zeker niet de laatste
                Morgen gaan we samen eens naar Saint André les Alpes om te kijken wanneer we de Chalvet op kunnen om de eerste parapentevluchten van het jaar te maken
                Zonnige groetjes van hieruit... en als je het niet meer ziet zitten...
                Kom naar Senez, op de oude Route Napoléon, tussen Barrême en Castellane vind je daar een heerlijke chambre d'hôte genaamd "Le Clos Jamac" waar men je met open armen zal ontvangen en waar je ongeremd kan genieten van (h)eerlijke mensen met het hart op de juiste plaats aan een redelijke prijs... en de natuur in de omgeving krijg je er gratis bij...Gorges du Verdon...
                Wil je het wat avontuurlijker aanpakken dan heb je mogelijkheden als rafting, parapente, bungeejump en dies meer...
                En esperant de vous voir en masse....
                Peter

Comment

azo

't i dan eindelijk goe weer.. en dan vertrekt iedereen? kan je dan niet beter gaan als het écht slecht weer is
                  foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peter238 Bekijk bericht

En esperant de vous voir en masse....
                    Peter
                    En masse?
                    Non merçie Louis
                    Puis, nous manquons le charme et la tranquillité....
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Wij blijven thuis, kwestie van een nieuwe badkamer zetten enzo.
                      Misschien wel een weekendje naar het zeetje

Comment

Wij gaan hier naar toe en dit van 20 tem 27/6. Hopelijk met een mooi aantal mooie foto's.

Mvg.
                        Robert

PS. Tips voor wat zeker moet bezocht worden in de omgeving altijd welkom.
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                          Wij gaan hier naar toe en dit van 20 tem 27/6. Hopelijk met een mooi aantal mooie foto's.

Mvg.
                          Robert

PS. Tips voor wat zeker moet bezocht worden in de omgeving altijd welkom.
                          "Verduveld" mooi daar
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Nog een dikke maand en dan 2 weken naar Spanje.

Hans
                            Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Mei tot september geregeld een weekend vliegvissen en fotograferen in Luxemburg (met de tent).

In mei twee weekends naar Parijs
                              In augustus drie weken naar Roemenië, road trip.

Comment

Working...
                              X