Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

VISA doorgeven bij online reserveringen reis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• VISA doorgeven bij online reserveringen reis

We zijn volop bezig mails te sturen om overnachtingen te reserveren in Namibie.
    De meeste lodges vragen ons VISA nummer en de 3 cijferige code achteraan door te mailen.
    Ook is er een lodge die een copy van onze pas en de VISA willen.
    Iemand ervaring met dergelijke gang van zaken?
    Als ze mijn nummer hebben en ook de nummer op de achterzijde van de kaart kunnen ze toch misbruik maken van mijn kaart?

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Re: VISA doorgeven bij online reserveringen reis

Ja, dat kan. Toch is het gebruikelijk dat nummer te vermelden. Het is ook een zekerheid voor de ontvangende partij dat jij de kaart echt in bezit hebt.

Visa heeft goede regelingen als er ooit iets gebeuren zou. Maak je maar niet ongerust, de kans dat er iets mis gaat is heel erg klein en je loopt uiteindelijk geen risico. Zolang jouw handtekening er niet op staat... Het is altijd aan de derde partij te bewijzen dat jij de betaling gedaan hebt en de geleverde goederen of diensten ontvangen.

Comment

Sorry dat die vraag misschien wat stom overkomt
      Maar is de eerste keer dat we een rondreis volledig zelf gaan boeken.

Bedankt al voor het snelle antwoord!

mir

Comment

Er is een eerste keer voor alles, he.

Comment

Nog even over die kopie die je moet opsturen: daar zou ik van de VISA-kaart wel alleen van de voorzijde een kopie maken. Anders kunnen ze wel je handtekenig gaan namaken.

Niet dat dat heel erg zou zijn hoor want als het echt op de spits gedreven zou worden, worden er experts ingeschakeld om te zien of zo'n nagemaakte handtekening wel of niet in 1 vloeiende beweging op papier is gezet. En dus wel of niet door jou is gezet. Maar toch eerst alleen maar die voorkant proberen. Neem anders eerst even contact op met de servicedesk van Visa. Als het hotel een slechte naam heeft en er in het verleden misbruik is gemaakt weten zij het wel.

Comment

Dat heb ik ook gedaan,hopelijk maken ze er geen probleem van,anderzijds hebben ze wel al een copy van mijn pasport waar ook mijn handtekening op staat
            Verdorie had die moeten uitgommen

mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              Dat heb ik ook gedaan,hopelijk maken ze er geen probleem van,anderzijds hebben ze wel al een copy van mijn pasport waar ook mijn handtekening op staat Verdorie had die moeten uitgommen
              Haha. Nee, maak je maar geen zorgen. Ik gebruik de kaart al jaren om online betalingen te doen. Altijd goed afgelopen...

Comment

Bij citi-bank kan je gebruiken maken van een handig systeem;
                CITI Internetnumber
                Per onlinebetaling gebruik je een nieuw visakaartnummer. Je kiest hierbij zelf de vervaldag en de maximale waarde. Het nummer kan je slechts 1x gebruiken.
                Je hoeft dus nooit het nummer op de visakaart door te geven. Wordt de website van de online shop gehackt dan kan men niets aanvangen met dat nummer.
                Je moet geen rekening hebben bij deze bank om er gebruik van te maken. Dat kan gewoon via een dommicielering bij een andere bank.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steven007 Bekijk bericht
                  Het nummer kan je slechts 1x gebruiken.
                  Zolang er nog waarde op dat internet VISA nummer staat kan je wel meer dan 1 keer betalen. Uit veiligheid enkel bij dezelfde winkel / bedrijf als je eerste betaling.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Hier geen gedoe met nummerkes genereren en zo ... gewoon betalen met Visa waar moet.
                    De dag dat er ene misbruik maakt van mijn kaart dan laat ik gewoon die betalingen blokkeren, zo moeilijk is dat nu ook weer niet.
                    Waar dient Visa anders voor als ge het niet durft gebruiken? Het is als een auto hebben maar er niet mee rijden omdat ge eventueel ooit een ongeval zou kunnen hebben.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Uh, ik zou daar toch mee opletten hoor. Als ze jouw gegevens hebben en visa kaartnummer en verificatiecode, kunnen ze massas geld afhalen van je kaart. Zeker mee oppassen in landen waar men het minder heeft dan hier. Zo in Afrika zou ik het zeker al nie vertrouwen. Als ik jou was, zou ik zeker geen kopie sturen van de kaart of je identiteitskaart whatso-ever. Een vriend van me moest dat es doen en er werden duizenden euros van z'n kaart gehaald (z'n limiet stond op 2500 eur).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                        Als ze jouw gegevens hebben en visa kaartnummer en verificatiecode, kunnen ze massas geld afhalen van je kaart.
                        Bij de meeste online aankopen MOET je die verificatiecode geven of je kan niet betalen, uw persoonlijke gegevens zoals kaarteigenaar is ook al zo'n verplicht veld ... hoe betaal je dan als je dat niet geeft?

Als ik jou was, zou ik zeker geen kopie sturen van de kaart of je identiteitskaart whatso-ever.
                        Een kopij sturen van de kaart lijkt wel wat vergaand, daar kan ik inkomen.

Een vriend van me moest dat es doen en er werden duizenden euros van z'n kaart gehaald (z'n limiet stond op 2500 eur).
                        Ja ... en dan vraag je dat gewoon terug of je blokkeert het voordat het van je rekening gegaan is. Je moet natuurlijk je overzicht af en toe in het oog houden.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Tuurlijk, maar das dan via een 128bit SSL lijn ofzo en das heel wat anders dan de code telefonisch door te geven. Zeker in armere landen is dat heel riskant....

Comment

idd oppassen geblazen,
                            ikzelf heb enkele zaken telefonisch besteld in de UK bij internetwinkels, nu daar diende ik ook te betalen met VISA en mijn "verification code" mee te geven,
                            heb er geen problemen mee gehad>
                            Photography helps people to see
                            -Berenice Abbott-
                            BD1050BE

Comment

Hoe vaak komt het niet voor dat je uit eten gaat en nadat de rekening gebracht is, je je kaart trekt en die mee 'naar achteren' genomen wordt? Ondertussen kunnen ze van alles met je kaart doen, zelfs een kopie maken.

Die verhalen van duizenden euro's opgenomen kennen we allemaal wel maar zijn ze ook waar? Ik neem het toch met een paar korreltjes zout. Hoe werkt dat dan? Uit een automaat krijg je niks met alleen een kaartnummer, vervaldatum en verificatiecode zonder een kaart in een gleuf te schuiven. En aan het loket van een bank? Geven ze geld met alleen die nummers zonder de kaart te zien? En meestal wordt er zelfs nog om een extra ID gevraagd. Iets online bestellen is lastig want waar gaan de goederen naar toe? Zonder kaart met alleen die nummers 'winkelen'?

Maar dan nog. Mocht het dan zo zijn dat er met een valse handtekening geld is opgenomen dan is een eerste contact met Visa voldoende om je geld onmiddelijk terug te krijgen. Daarna start het onderzoek en is het vervolgens aan de bank of zaak die de uitbetaling heeft gedaan te bewijzen dat *jij* het was die het geld heeft opgenomen. Zo niet, kunnen ze fluiten naar hun geld.

Visa probeert in het online betalingsverkeer een sterke partij te worden. Ze doen er daarom alles aan om klanten te beschermen. Als ze dat niet zouden doen was het snel afgelopen met het vertrouwen van de klant. Het betekent o.a. dat er op steeds meer plaatsen (off-line) een pincode gevraagd wordt.

Comment

Working...
                              X