Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sneeuw ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sneeuw ?

Oorspronkelijk geplaatst door sep Bekijk bericht
    en om 1 u terug gaan strooien. collega's aflossen die van 17.00u bezig zijn.
    Goed gewerkt sep
    Uw collega's hebben ik bezig gezien in Hasselt en Zonhoven.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

nog steeds geen sneeuw, wel berenkoud.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

En ligt de sneeuw nog bij jullie? Tof dat ik de Belgische weersomstandigheden ook zo'n beetje kan volgen vanuit Canada.

Hier weten we niet meer wat te doen met de sneeuw! Dit is niet iets wat elk winter gebeurd hier aan de westkust van Canada. Half december is het beginnen te sneeuwen met een eerste sneeuwval van 15cm. Het was erg koud met -7 graden overdag en een -12 graden 's nachts voor de daarop volgende dagen. Sinds toen is de temperatuur niet meer boven het vriespunt geraakt. Daarna hebben we zo om de 3-4 dagen een goede lading sneeuw gehad van 20-25cm met de laatste sneeuwval gisteren (hopelijk). Ik denk dat hier nu meer dan een meter sneeuw ligt!

We hebben een witte Kerst gehad alsook een wit Nieuwjaar. Vandaag was het +2 graden en morgen zou het +5 graden worden met regen. Hopelijk zal de sneeuw stilletjes gaan smelten want ik zou het echt fijn vinden dat ik eindelijk weer eens met de auto uit onze back alley (achterstraatje) kan geraken. Ik ben de laatste 2 weken met de taxi of bus moeten gaan werken. Ik heb op Nieuwjaarsdag geprobeerd om door onze achterstraat te geraken, maar halverwege zat ik vast en kon ik niet meer vooruit of achteruit (en ja ik heb snow tires). De sneeuw was erg diep en het was van die zware sneeuw met een gladde laag eronder. Met 2 man (mijn man inbegrepen) hebben ze de sneeuw rond mijn auto weggeruimd en dan door middel van een paar planken onder mijn voorste banden te steken kon ik na 15 minuten eindelijk weer weg. Maar nu zal ik toch maar wachten tot de sneeuw wat meer verdwenen is.

Laat de regen maar komen.
        Groetjes uit Vancouver, Canada
        Ann

Hier zijn een paar foto's van de sneeuw bij ons thuis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
          En ligt de sneeuw nog bij jullie? Tof dat ik de Belgische weersomstandigheden ook zo'n beetje kan volgen vanuit Canada.
          Ann, de sneeuw zal hier nog zeker de hele week blijven liggen, en het wordt veel kouder dan bij jullie.

Maar ik kan geen wandelingetje maken om er foto's van te maken.
          Ik ben nog wel de hele week thuis omdat ik tijdens de kerstmotorcross (28 december) een scheurtje heb opgelopen in mijn kuitspier, maar daarom is het ook wat pijnlijk om te wandelen.

Normaal zijn het de crossers die geblesseerd raken, en niet de fotografen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
            O boy, das " tein en tanger" he Ann
            Mooi en ook spectaculair.
            Probeer eens een foto te maken als de lichten aan gaan in de straat en huizen.
            Ik vraag veel, ik weet het maar het is met om de sfeer te doen.

Nu, voor de werkende mens is dat zeker geen pretje.

In Duitsland spreekt men van een historische winter.
            't Was al 22 jaar geleden dat het daar nog zo koud was.
            ( max. was > -29 C)
            Bij ons iets van een -13°C en dat is ook geleden van in 1997.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Ann, de sneeuw zal hier nog zeker de hele week blijven liggen, en het wordt veel kouder dan bij jullie.

Maar ik kan geen wandelingetje maken om er foto's van te maken.
              Ik ben nog wel de hele week thuis omdat ik tijdens de kerstmotorcross (28 december) een scheurtje heb opgelopen in mijn kuitspier, maar daarom is het ook wat pijnlijk om te wandelen.

Normaal zijn het de crossers die geblesseerd raken, en niet de fotografen.
              Haha en ik dacht dat het was gebeurd door het crossen. Teveel gecrost met de camera misschien?

In elk geval veel beterschap en het is niet plezant als je niet van huis kan om foto's te nemen. Dat is hier ook zo een beetje het probleem, maar dan door de sneeuw waar we niet door kunnen.

Veel beterschap!
              Groetjes,
              Ann

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                O boy, das " tein en tanger" he Ann
                Mooi en ook spectaculair.
                Probeer eens een foto te maken als de lichten aan gaan in de straat en huizen.
                Ik vraag veel, ik weet het maar het is met om de sfeer te doen.

Nu, voor de werkende mens is dat zeker geen pretje.

In Duitsland spreekt men van een historische winter.
                't Was al 22 jaar geleden dat het daar nog zo koud was.
                ( max. was > -29 C)
                Bij ons iets van een -13°C en dat is ook geleden van in 1997.
                Amai zeg, dan hebben jullie daar ook wel wat met extreme weersomstandigheden te maken. Hier is het ook sinds 1970 of zoiets geleden dat heel Canada een witte Kerst had en zo'n winter aan de west kust...wij zitten meestal in het groen met Kerst.

Awel, ik heb wat foto's van 's avonds die ik de laatste paar weken genomen heb...met Kerstverlichting en gewoon onze straat of buurt. Zie hier beneden een paar voorbeeldjes:

Op Kerst dag genomen in de avond:

Een vol gesneeuwde auto (niet de onze ):

Een zicht vanuit onze woonkamer ('s avonds):

En nog eentje genomen uit onze woonkamer:

Groetjes,
                Ann

Comment

Bedankt Ann
                  Het "heeft" iets he.
                  Ik hoor net op tv dat het de aflopen nacht in Limburg het koudst was van gans België.
                  Het komt door de zandgrond die snel warmte opneemt maar ook de koude.

De temp. steeg ook niet gedurende de dag vandaag boven het vriespunt...
                  (zelfs in "Niel" niet )
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Working...
                  X