Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De "Beveiligde Brief"....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De "Beveiligde Brief"....

Gisteren vond ik een papiertje in mijn brievenbus.
    Eerste indruk: een aangetekend schrijven!
    Mijn dag was goed....

Achteraf ging het dus over een "Beveiligde Brief".
    Ik wist helemaal niet wat dit was, nooit van gehoord en nog minder van gezien.
    Eens gebeld naar het hoofdkantoor in Hasselt en daar kon men mij ook niet
    precies uitleggen wat een beveiligde brief was.
    Het "zou" wel kunnen gaan over een "cd" die men mij toestuurt of een overschrijving van geld.

Nu kon ik die brief vandaag gaan afhalen bij een "postpunt" hier in de buurt.
    En? Mijn brief was er niet.

De man in dat postpunt telefoneerde ook naar het hoofdkantoor voor uitleg.
    En daar vond men dus dat het aanvankelijk NIET nodig was dat men mijn poststuk
    via zo'n "papiertje à la aangetekend" schrijven in mijn bus had gestoken.
    Gewoon mijn post in de brievenbus steken zonder meer was eigenlijk de oplossing.
    en ook goed geweest.

De postbode wist dus niet wat hij moest doen met zo'n beveiligde brief.
    Niemand heeft dat blijkbaar gezegd tegen die facteur WAT dat is en HOE er
    moet gehandeld worden in zo'n geval.
    En toch stak er zo'n speciaal papiertje met als opschrift "Beveiligde Brief" in mijn bus.
    Als je zo'n zending zonder meer in de bus mag steken WAAROM dan zo'n speciaal
    formuliertje maken of voorzien he.

Ik ben ook speciaal thuis gebleven om die brief te gaan ophalen en die er niet was!
    Een werkende mens had zich een dag verlof moeten nemen he.
    (toch een alleenstaande zoals ik)

Intussen is de facteur geweest en ik heb de brief
    Het was dus een bestelling van de eShop van de Post....

En weer intussen is een halve dag om en ik heb niks gedaan dan mijn tijd MOETEN
    verprutsen met wat in feite niet nodig was.

Ik ben nu een zaag zeker?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: De "Beveiligde Brief"....

Die eShop van de Post wordt blijkbaar zo weinig gebruikt dat de postbodes niet weten wat ze ermee moeten aanvangen.

Zo'n briefje van de post in de bus vinden is altijd vervelend, want meestal is het slecht nieuws, en je moet wachten tot de volgende dag vooralleer je weet wat er aan de hand is.

Hier hebben ze het postkantoor een paar jaar geleden gesloten, maar gelukkig is er nu een postpunt in de supermarkt hier vlakbij, anders moest ik helemaal naar de andere kant van het dorp.
    In dat postpunt kan ik ook veel gemakkelijker terecht, want dat is even lang open als de supermarkt, om in een postkantoor binnen te geraken moet ik verlof nemen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Administratieve kronkels hé.
      Dit is ook zo'n specialleke:

Je sluit in de post een contract af waarbij bv; kaartjes die aan balonnen gehangen worden terug kunnen gestuurd worden op kosten van de afsluiter van dat contract. Dat is een contract van onbepaalde duur.
      Komen er inderdaad kaartjes terug dan wordt maandelijks een factuur opgemaakt. De kost is per kaartje de prijs van een doodgewone postzegel.
      Normaal verwacht je dat je een bepaalde vergoeding moet betalen voor zo'n contract. Niet dus.
      Maar..... als je het contract wil beëindigen moet je dat doen via een aangetekend schrijven. Dat is dus de kost van het contract. Als je dus niks doet dan heb je die kost dus niet.

Beetje bizar toch ?
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

De Post is de meest archaïsche instelling van Belgie met de grootste en idiootste bureaucratie; ambetantenaren aan het loket die hun job niet kennen en de slechtste klantenservice die er bestaat. Elke keer dat ik in een postkantoor moet zijn word ik alleen maar boos en ga steeds gefrustreerd terug naar buiten. Ik zal in ieder geval heel content zijn als de postmarkt eindelijk vrij is in 2011. Dat het misschien duurder zal worden neem ik er met de glimlach bij !
        α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
        Flickr____No place to be

Comment

Iedere postbode handelt anders met post ... zeker met kleine pakjes.
          Normaal als je bijvoorbeeld foto's bestelt en die komen toe in zo'n dikkere envelop dan steekt dat gewoon in de bus, ik heb al eens gehad dat de postbode een briefje instak dat ik het moest afhalen op het postkantoor.
          Ook met een aangetekende brief ... je krijgt een kaartje dat je de zending moet afhalen ... je komt daar en krijgt het niet mee omdat er enkel een familienaam op staat en dan moet ge als gehuwd koppel met twee gaan.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
            De Post is de meest archaïsche instelling van Belgie met de grootste en idiootste bureaucratie; ambetantenaren aan het loket die hun job niet kennen en de slechtste klantenservice die er bestaat. Elke keer dat ik in een postkantoor moet zijn word ik alleen maar boos en ga steeds gefrustreerd terug naar buiten. Ik zal in ieder geval heel content zijn als de postmarkt eindelijk vrij is in 2011. Dat het misschien duurder zal worden neem ik er met de glimlach bij !
            Tja.
            Ik denk er anders over en ik weet er ook een tikje meer over.
            Mijn peter (opa) was bij de post.
            2 ooms waren bij de Post.
            Mijn vader was zelfs Postmeester.

Het begint bij de mensen van de Post.
            Jaren geleden kon iedereen bij de Post gaan werken....
            Ik kan daar meer over zeggen maar dat durf ik niet zo goed
            Je kan het een beetje vergelijken met "binnen gaan" bij het Leger.
            Meestal hadden die mensen weinig scholing en geen of weinig opleiding.
            Een nieuweling kon met een ervaren facteur mee op ronde gaan, om alles te leren.
            Ik ken ook geen school waar je voor facteur kan leren.

Bij "het spoor" was dit vroeger ook zo.
            Een paar jaar terug verschoot ik van de kantoorruimte waarin mensen moesten werken.
            Dat leek iets uit een goedkope cowboy-film...uit 1850 of zo.

Ik kan me ook niet herinneren of die postmannen ooit geschikte kleding kregen.
            Kleding en materiaal was niet zo best in die tijd.
            En wat de maten betreft is dat vandaag de dag of in 2008 niks veranderd.
            Verleden jaar waren er nog postmannen wiens fietsen in het midden doorbraken....
            Je moet ook eens bekijken wat voor "rommel" die mensen moeten be-delen.

Voor mij is het goed te begrijpen dat er dan hier en daar een paar mensen door het lint gaan.
            Vooral bij die mensen die hun job goed willen doen.
            Je wordt ook geleefd, er wordt toch niet naar jou geluisterd.

Komt daarbij dat Europa wil dat de Post privaat wordt.
            En daardoor beginnen nu juist de problemen.
            Wij zitten nu volop in de overgang met al zijn problemen van dien.
            Dus er is minder van van alles waaronder je terecht zegt een gebrek aan service.
            De postmensen voelen dat ook hoor maar ze zijn machteloos.
            En als ze teveel "zagen" mogen ze nog gaan ook nog.
            De Post ook is nog een sector waar de vakbond iets kon doen maar die zwijgen ook naar mijn gevoel.

En idd. de Post zal privaat worden in 2011 maar duurder en niet beter.
            Kijk maar naar de buurlanden zoals Nederland en Duitsland.
            En als die private bedrijven bovendien beursgenoteerd zijn....
            En die private bedrijven zullen veel geld verdienen op de rug van "sukkelaars" die vier à vijf uur
            per dag mogen werken en aan hongerlonen.
            En gij maar "sparen" voor uw pensioen en na 30 of 40 jaar hard werken er achter komen dat ge nog niks hebt

En om het verhaal af te maken....
            Hoeveel is er nu al in Belgenland geprivatiseerd of gewoon opgedoekt??
            Daardoor zijn er toch kapitalen vrijgekomen omdat deze instellingen er niet meer zijn.
            Waar is dat geld?
            Zit dat in het Zilverfonds?
            Ik noem maar iets.

En waarom moet alles privaat worden?
            Liberaal beleid he, zo simpel is dat.
            Alle centen voor een paar mensen.... en als je die mensen nodig hebt dan laten ze jou stikken.
            Kijk maar nu naar de crisis. Wie gaat uiteindelijk opdraaien voor alles.
            Voor de gewone man wordt alles minder en minder.
            De gewone man moet meer en meer van alles verdragen.
            Het verbaast me dan ook niet dat er gekke dingen gebeuren.
            (agressie overal, mensen die over hun toeren geraken, noem maar op)

Het toppunt vind ik wel dat er een gewone man is die de andere de kop wilt inslaan.
            Dat is het laatste.
            Er zijn partijen, ik heb het niet over politiek, die dat heel graag zien.

En sorry aan iedereen dat ik me weer heb laten gaan.
            Het gaat misschien weer (?) van den hak op den tak.
            Begrijp wel dat ik het niet kan verkroppen dat de kleine mens de dupe van alles is.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Iedere postbode handelt anders met post ... zeker met kleine pakjes.
              Normaal als je bijvoorbeeld foto's bestelt en die komen toe in zo'n dikkere envelop dan steekt dat gewoon in de bus, ik heb al eens gehad dat de postbode een briefje instak dat ik het moest afhalen op het postkantoor.
              Ook met een aangetekende brief ... je krijgt een kaartje dat je de zending moet afhalen ... je komt daar en krijgt het niet mee omdat er enkel een familienaam op staat en dan moet ge als gehuwd koppel met twee gaan.
              Het heeft idd. te maken met onwetendheid...
              Ik wist niet wat een beveiligde brief was en het hoofdkantoor in Hasselt kon me ook niet
              precies duidelijk maken wat dit nu was.
              Op de site van de Post vind ik geen info hierover.
              Eén postbode kon me wel precies vertellen waarover het ging.
              Mijn postbode, als ik het zo mag uitdrukken, wist geen raad met die zending.
              Vandaar dat briefje in mijn bus.
              Met de nodige opleiding zou dit geen probleem geweest zijn.
              Dus ik vind dat "mijn" postbode niet in de fout is gegaan, wel zijn bazen.
              Die zijn misschien al aan het uitbollen tegen 2011
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                Wees gerust dat je in 2011 een pak slechter zal af zijn dan nu. Ge denkt toch niet dat je nog dagelijks je post zal krijgen ?
                En je zal dan misschien met uw vraag een halfuurke aan de lijn mogen hangen om in één of ander (veel te schaars bezet) call-center binnen te geraken.
                En hier in Lochristi vriendelijke mensen aan het loket. En nee, ik heb totaal geen banden met de Post.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  En je zal dan misschien met uw vraag een halfuurke aan de lijn mogen hangen om in één of ander (veel te schaars bezet) call-center binnen te geraken.
                  Stop nu toch eens met die kritiek op call-centers te veralgemenen!
                  Er is een groot verschil tussen een call-center en een helpdesk, bij de ene zijn ze om er zoveel mogelijk aan u te verlappen en bij de andere om u te helpen.
                  Op een call-center moet ge niet te veel vragen stellen buiten hun lijn want daar dienen ze inderdaad niet voor en op een helpdesk is het zoals overal ... ofwel val je op iemand dat u wil helpen ofwel op iemand dat met het verkeerde been uit bed gestapt is. Dit probleem bestaat ook zonder call-center of helpdesk.
                  Ik ken bedrijven genoeg die zonder externe firma werken om dit te doen maar daar eigenlijk beter zouden op overschakelen. Dommel is daar een voorbeeld van, je tickets worden pas na maanden behandeld, allé gewoon gesloten en telefonisch krijg je er 99% van de tijd niemand vast.
                  Op het werk hebben wij ook een helpdesk, geen call-center en de meeste mensen die ontevreden zijn over onze diensten is omdat ze niet geholpen worden met problemen waarvoor ze niet eens naar ons mogen bellen.
                  Wij geven support op een product, de installatie ervan en het gebruik. Als er dan ene belt om te zeggen dat hij SP3 niet aan de praat krijgt op zijn PC of dat hij die virus er niet afkrijgt dan sturen wij die ook door en meestal verwijzen we hem zelfs naar de juiste supportsite (wat zelfs niet moet).
                  Dan heb je twee soorten reacties ... mensen die begrijpen dat dit niet voor ons is en anderen die beginnen brullen dat het een kl*te-helpdesk is.
                  Maar het zijn net die laatste dat op internet of in de media durven schrijven dat je een slechte service biedt. Iedereen kan eens een verkeerd antwoord krijgen maar je moet ook zien welke vraag gesteld wordt.
                  En dat van onderbemande call-centers wat je aanhaalt ... vergeet niet dat ze met een call-center werken omdat ze het zelf niet meer aankunnen met eigen volk en je zonder dit call-center zowizo geen antwoord zou krijgen.
                  En ja, je moet niet te veel afwijken van hetgeen waarvoor ze daar zitten want als iedereen zo begint dan zit daar altijd te weinig volk. Dit is in het voordeel van de ene en in het nadeel van een andere. Mensen krijgen een opleiding (of informatie) over een specifiek produkt en anderen dan weer over iets anders maar dan heb je bij het bellen ook altijd ofwel verschillende nummers ofwel een keuzemenu.
                  Ja ik weet het, velen hebben iets tegen een keuzemenu maar ook dit heeft voor en nadelen ... de nadelen dat het even tijd inneemt maar het voordeel dat je maar één nummer moet kennen voor dat bedrijf en je uit de juiste voorstellen een keuze kan maken.
                  Natuurlijk neemt dit niet weg dat ze u op een vriendelijke manier mogen verwijzen naar de juiste dienst.

Om dit nu toe te passen op De Post en dus wat on-topic te blijven ...
                  Misschien krijg je een veel correcter antwoord als alles gecentraliseerd wordt (telefonische inlichtingen) dan wanneer je naar plaats a,b,c, ... belt en steeds iemand met een ander verhaal aan de lijn krijgt.
                  Aan alles zijn voor- en nadelen.

En hier in Lochristi vriendelijke mensen aan het loket. En nee, ik heb totaal geen banden met de Post.
                  Da's al een goed begin maar vriendelijkheid garandeert geen correct antwoord.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Inderdaad Verseg, er zitten overal wel enkele witte raven tussen hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Inderdaad Verseg, er zitten overal wel enkele witte raven tussen hé
                      Hahaha, gij deugeniet.

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit slecht ben behandeld geweest op de Post.

Behalve dit: altijd miserie met "PB" post.
                      Gaat dus over het PB-nummer en het afleveren van grote hoeveelheden post.
                      Er bestaat volgens mij bij de Post geen enkele dienst die zo precies en accuraat werkt
                      als die mensen die zich met dit soort post bezig houden.

En hier heb ik soms mijn twijfels.
                      Zien ze niet zo graag véél werk op hun toekomen of is het toch beroeps-ernst

Mensen en het postkantoor...
                      We worden allemaal graag goed geholpen.
                      En we willen snel geholpen worden.
                      Als een loketbediende traag is, zijn tijd neemt voor de klant waarmee die bezig is;
                      dan is het ook niet goed he; dat duurt te lang.
                      Maar die klant waarmee die bezig is krijgt wel die service die wij toch allemaal
                      zo belangrijk vinden....

Is zo'n postpunt beter?
                      Vrijdag stonden klanten aan te schuiven aan de kassa van de winkel waar "mijn" postpunt is.
                      Er was nauwelijks een meter plaats tussen de kassa en het "postpunt".
                      En er stonden dozen in de weg... en lege flessen.
                      En achter mijn rug dus klanten met kun karren vol winkelwaar.
                      Een werkende mens met weinig tijd was daar binnen 5 minuten over zijn toeren geraakt.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Dacht dat dit topic over een album van "Suske en Wiske" ging.
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                          Juist.
                          Als je niet kan lezen kan je nog naar de prentjes kijken he.
                          OOOOOooops... geen prentjes te zien hier

Moet je toch gelijk geven....
                          Het is in de trend.
                          Last edited by theokus; 25 november 2008, 20:41.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                            Inderdaad schitterende titel voor een album

Comment

Working...
                            X