Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geestverschijning?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geestverschijning?

Oorspronkelijk geplaatst door Soepkip Bekijk bericht
    Voor wie wil, hier is de link naar de volledige foto (>3 MB!)
    Ah, maar nu zijn het geen hondenpootjes meer.

Comment

http://www.beyond-reality.be/?q=image/tid/6
      Flickr

Comment

Een groot chocolade figuurtje of zwarte piet?
        Mvg Tim

Comment

Raar...
          Ziet eruit als een verfrommelde "millet"-achtige stof...
          Bovenaan links zie je een cilindervormig iets dat blijkbaar gebonden is (2x)

Comment

@ Leonidas: we hebben écht geen hond!

@ regulus: als het iets was geweest dat op de lens plakte dan had ik het ook op andere foto's moeten zien die vlak daarna zijn genomen en dat was dus niet zo.

Voor wie wil, hier is de link naar de volledige foto (>3 MB!)

http://i103.photobucket.com/albums/m...-1701-17-2.jpg
            Worst case .. er zit ergens een dikke smurrie voor uw sensor .. ik heb ooit iets gelijkaardigs gezien in een Canon G6 .. of je presenteert ons een fake foto die voor de lol even "bijgewerkt" is ?

Comment

Ik vind het raar dat mensen dat blijven geloven van foto's en verhaaltjes die eigenlijk van zeer slechte kwaliteit zijn. Dat er nog nooit eens een foto op groot formaat die volledig scherp en zuiver van beeld gemaakt werd.
              Ik ben zelf eens met een kameraad gaan fotograferen in het oooo zo berucht en bekende spookhuis van t'sas van gent. Heb daar ook foto's gemaakt van het gebouw, binnen en buiten... maar niks raars waargenomen. Ook niet na alle foto's grondig onderzocht te hebben.
              t'Is toch iets raars dat mensen dat allemaal zo rap geloven, en daar zelf verhaaltjes rond verzinnen.
              Ik gok trouwens dat dit een vliegende jas is.. ofwel iets dat er achteraf met photoshop is ingeplaatst.
              kan mij natuurlijk vergissen hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mottiti Bekijk bericht
                aaaah de grote foto!!
                't is een michelin jasje, rood vanbuiten, zwart vanbinnen. (kan wat anders zijn, want ik zie kleuren niet zoals 't moet)
                Maar er zit geen kindje in. Iemand zijn jas willen wegsmijten?
                groeten
                Nu is het inderdaad duidelijk.

Volgens mij zeker een jas.

Van dit type http://www.merkkleding.nl/images/products/IMG_5926.png

maar dan kleiner.
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

nu het duidelijker is vermoed ik ook dat het een jas is die door het beeld werd gegooid
                  Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                  Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

@ regulus: als er smurrie voor de sensor had gezeten zou ik dat op de volgende foto's ook moeten zien en dat was er dus niet.
                    En nogmaals: de foto is onbewerkt en geen fake.

Een verklaring waar een zoon van mij mee kwam was dat hij dacht aan een restant van een oude foto die met de nieuwe foto zou kunnen zijn "meegenomen".
                    Hij dacht daaraan omdat de vitrage rechts bij de kop van de "geest" doorloopt tot in de "geest".
                    De figuur zit als het ware gedeeltelijk tussen de vitrage.
                    Nou formatteer ik altijd na een serie opnamen maar misschien zou dat kunnen...

Comment

@ regulus: als er smurrie voor de sensor had gezeten zou ik dat op de volgende foto's ook moeten zien en dat was er dus niet.
                      En nogmaals: de foto is onbewerkt en geen fake.

Een verklaring waar een zoon van mij mee kwam was dat hij dacht aan een restant van een oude foto die met de nieuwe foto zou kunnen zijn "meegenomen".
                      Hij dacht daaraan omdat de vitrage rechts bij de kop van de "geest" doorloopt tot in de "geest".
                      De figuur zit als het ware gedeeltelijk tussen de vitrage.
                      Nou formatteer ik altijd na een serie opnamen maar misschien zou dat kunnen...
                      Maar we hebben het toch over dat zwarte gedeelte eh?

Komaan, dat is gewoon een jas, rechts onder het gezichtje van het meisje zie je nog een stuk mouw.
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Aarg Vade retro Satana
                        Ora pro Nobis
                        Knoflook knoflook
                        Of....
                        Fool the other one.

-M-
                        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Deze discussie hoort eerder in 'Chit chat' dan in 'Fotobewerking' thuis.
                          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

schoonmoeder zaliger

Comment

@ Lilybie en Destn: er is geen jas door het beeld gegooid want ik heb de foto genomen en een door de kamer vliegende jas had ik (en het meisje) écht wel gezien.

@ Nerdifant: ik heb een foto genomen en bij het bekijken op de PC zit er iets in dat er niet in hoort te zitten.
                              Misschien ben ik een fool om te willen weten of iemand zinnige ideeën heeft hoe dat zou kunnen ontstaan of zelf ook zoiets heeft meegemaakt...

@ Treinfoto: er is achteraf niets met een fotoprogramma ingeplaatst en Photoshop heb ik niet (ik gebruik Picasa en soms Elements3).

@ Manos: mijn schoonmoeder was een lieverd en die had er vast zó niet uitgezien!

Na nog wat piekeren - ik ben daar al dagen mee bezig - bedacht ik dat het ook een sensorfout kan zijn.
                              De Sony F828 is een al wat oudere camera en ik meen ergens gelezen te hebben dat nogal wat Sony sensoren omstreeks die tijd problemen hadden en ook kostenloos werden gerepareerd.
                              Misschien is de "Geest" het eerste verschijnsel dat de sensor het gaat opgeven.

Of het is een één in de zoveel miljoen optredende fout in de electronica van het toestel...

Comment

neerdwarrelend stofje ?
                                restant van oude opname ( al gezegd)

fout bij wegschrijven naar geheugenkaart?
                                Last edited by toerist; 21 november 2008, 16:34.
                                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                                George Orwell

Comment

Working...
                                X