Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Installatieproblemen Photoshop Elements 6.0

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Installatieproblemen Photoshop Elements 6.0

Ik weet niet meer wat ik nog kan doen...

Ik kocht enkele weken geleden bij Foto Konijnenberg een officiële Adobe Photoshop Elements 6.0 - Nederlands met de bedoeling dit te installeren op mijn vrouwke haar laptop, een recente HP Pavillion dv6000. Een fluitje van een cent... dacht ik, want ik heb al 100-den installaties gedaan...
    Niet dus

Het volledige installatieproces verloopt normaal, de installer meldt dat alles goed is verlopen en dat PSE 6.0 kan opgestart worden. Er staat zelfs een mooie snelkoppeling op het bureaublad...
    Bij het dubbelklikken op het programma-ikoontje krijg je gedurende enkele seconden het normale klok-icoontje, maar daarna niets meer. Geen boodschappen, geen errors. Niets. De computer werkt voor de rest normaal, maar PSE 6.0. draait niet.
    Toch is er iets opgestart, want wanneer de installer gevraagd wordt om PSE 6.0. te desinstalleren, krijg ik de melding dat dat niet kan omdat het programma niet afgesloten is. Enkel na het herstarten van de computer kan er inderdaad gedesinstalleerd worden...

Ik heb al vele malen geprobeerd : Norton 360° afgesloten, schermresolutie veranderd, enz...
    Ik weet niet wat mijn mogelijkheden nu nog zijn... Kan het zijn dat ik een slechte CD heb ?(lijkt me onwaarschijnlijk), een foutje in de laptop ? Wie kan ik aanspreken ? Kortom, alle raad is welkom
    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Re: Installatieproblemen Photoshop Elements 6.0

Hi,

Ik had hetzelfde probleem, maar door een patch te installeren is het probleem opgelost. Ik heb nu reeds gezocht via google maar kan het niet direkt meer vinden waar je die kan downloaden. Ik kan eventueel vanavond thuis eens kijken. De file staat zeker nog op mijn PC.

Indien je ondertussen niet door anderen geholpen werd, bezorg ik vanavond zeker meer info en/of de file
    Peter
    2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
    gspep.smugmug.com & steendorp.info

Comment

Kijk hier eens:

Peter
      2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
      gspep.smugmug.com & steendorp.info

Comment

He bedankt, ik ga dit onmiddellijk eens bekijken... Ik laat verder nieuws hier zeker horen...
        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!

Comment

Mocht je meerdere bestanden tegelijk openen in Photoshop Elements en daarop crashen: komt door de geselecteerde printer... een bugje dat moeilijk te achterhalen is... oplossing is een andere printer selecteren als default printer.
          Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GSPeP Bekijk bericht
            Een ellenlange boterham - ik wist niet dat er zoveel kon verkeerd gaan bij het installeren van een programma
            Heu, de helft daarvan onderzoeken zal mij wel lukken, maar de andere helft is Latijn voor mij. Ik ben vooral groot geworden met Apple. Ik vrees dat ik de laptop zal moeten binnendoen. Een beetje vreemd eigenlijk, want voor de rest draait alles picobello !

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
            Mocht je meerdere bestanden tegelijk openen in Photoshop Elements en daarop crashen: komt door de geselecteerde printer... een bugje dat moeilijk te achterhalen is... oplossing is een andere printer selecteren als default printer.
            Bedankt Wim voor het meedenken, maar dat is het niet. Het programma start niet goed op...

Greetz, Kariboe

Comment

Ik heb vergelijkbare problemen, maar dan op mijn vaste PC en onder Win XP pro. Ik kan PSe perfect installeren, en de eerste keer start alles perfect op. Wanneer je later het programma opnieuw wil starten, dan gebeurt er niks. In je taakbeheer kan je wel zien dat PSe 6 is geladen, maar de processorbelasting staat op 0 %. Op mijn laptop (ook onder XP pro) draait het programma wel (buiten idd een occasionele crash als ik teveel layers open heb, ik zal eens proberen met de default printer te veranderen).)

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
              Ik weet niet meer wat ik nog kan doen...

Ik kocht enkele weken geleden bij Foto Konijnenberg een officiële Adobe Photoshop Elements 6.0 - Nederlands met de bedoeling dit te installeren op mijn vrouwke haar laptop, een recente HP Pavillion dv6000. Een fluitje van een cent... dacht ik, want ik heb al 100-den installaties gedaan...
              Niet dus

Het volledige installatieproces verloopt normaal, de installer meldt dat alles goed is verlopen en dat PSE 6.0 kan opgestart worden. Er staat zelfs een mooie snelkoppeling op het bureaublad...
              Bij het dubbelklikken op het programma-ikoontje krijg je gedurende enkele seconden het normale klok-icoontje, maar daarna niets meer. Geen boodschappen, geen errors. Niets. De computer werkt voor de rest normaal, maar PSE 6.0. draait niet.
              Toch is er iets opgestart, want wanneer de installer gevraagd wordt om PSE 6.0. te desinstalleren, krijg ik de melding dat dat niet kan omdat het programma niet afgesloten is. Enkel na het herstarten van de computer kan er inderdaad gedesinstalleerd worden...

Ik heb al vele malen geprobeerd : Norton 360° afgesloten, schermresolutie veranderd, enz...
              Ik weet niet wat mijn mogelijkheden nu nog zijn... Kan het zijn dat ik een slechte CD heb ?(lijkt me onwaarschijnlijk), een foutje in de laptop ? Wie kan ik aanspreken ? Kortom, alle raad is welkom
              Greetz, Kariboe

Comment

Heb me net de tryout binnen gehaald van Elements 7.
                De "organiser" heb ik laten zoeken maar ben ermee gestopt....
                Het ging over 14.500 foto's.

De "editor" kloeg dat ik te weinig ram-geheugen had....terwijl er 4giga in mijn pc zit.
                De muis werkte ook niet vloeiend.... tikje schokkerig dus.

Mijn pc heeft een quad core cpu en een redelijk zware grafische kaart.

Dus.... een kat is geen mus
                Aufziederween PS 7.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Werk je met windows vista?
                  Anders eens proberen het programma op te starten als systeembeheerder (menu rechtermuisknop)
                  Ofwel de 'data execution prevention' (onder system properties / advanced) uitschakelen voor elements 6
                  Heeft bij mij al geholpen voor sommige programma's

groetjes,

Comment

Allemaal bedankt voor de sympathieke hulp, maar niets heeft mogen baten... Ofwel hielp het niet ofwel reikte mijn Windows-kennis niet ver genoeg
                    Blijkbaar zijn er met PS Elements nogal wat problemen, want ik ben blijkbaar niet alleen die sukkelt.
                    Enfin, waarschijnlijk doe ik de laptop ergens binnen... ik ben het zoeken beu... Ik kan het installatiescherm van PSE niet meer zien
                    Nogmaals bedankt
                    Greetz, Kariboe

Comment

Working...
                    X