Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe pc toren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nieuwe pc toren

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Als je nog wat kan wachten, zou ik de nieuwe Nehalems afwachten. Die zijn een pak sneller, vereisen wel min 3 DDR3 ram modules, en zijn nu juist uitgebracht. Dus wacht nog een maand of 6 en je koopt dat voor de helft van de prijs.

700€ voor het neusje van de zalm ??? Ik denk het niet. Het neusje bij Intel begint met een extreme processor, maar die starten bij 1000 €/stuk ...

Als je maar 512 MB hebt zitten, zou ik inderdaad daarmee beginnen. Alles wat met video en foto-bewerking te maken heeft zuipt geheugen. Maak daar min. 1 GB van en het zal al een pak sneller gaan.
    Inderdaad, wachten op de Nehalems (quads zijn er pas Q1 2K9), northbridge is ingebakken op de processor en kan dus rechtstreeks aan zijn geheugen ipv de FSB te moeten gebruiken.

Ik heb onlangs ook enkel mijn mobo en ram geüpdate, volgend jaar dan de grote update.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
      Ik zou al zeker gaan voor een intel 2 QUAD processor, een Q6600 (prijs qualiteit ) of Q9450 als je wat meer centen hebt.

Als je echt windows XP wil blijven gebruiken hou er dan rekening mee dat je niet meer dan 3Gig RAM kan steken.
      Bij Vista kan dit al zeker tot 8Gig en meer afhankelijk van de versie

Erwin
      De beperking van geheugen heeft niets te maken met XP of Vista. Wel met de bits.
      32 bit VS 64 Bit
      Dus XP 64 bit kan wel hoger dan 6 GByte.
      Bij Vista kan de 32 Bit ook Meer dan 3Gb aan. Zeker als je SP1 hebt geinstaleerd. Bij mij althans.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
        De mijne is 5 jaar oud, werkt nog uitstekend, is naar maat gemaakt om foto bewerkingen te doen, maar wat traag voor video (512mb werkgeheugen), er zitten 2 hd's in, 1 voor de progs en 1 voor data.
        Iemand een idee wat een nieuwe toren kost ( enkel de toren) om ook video te bewerken? met 1 hd ( die andere hd bouw ik er zelf in) liefst met xp voorîngestalleerd (als dat nog kan tenminste)?
        en geen onnodige prul dat mee opstart.

Is niet dringend, gewoon een natte vinger.

Een eenvoudige quad core Q9900 4 maal 2.4 Gigaherts samen met een nvidia 9600 kaartje.
        4 Gbyte DDR2 Geheugen. Samen met 2 keer 500 Gbyte Harddisk in raid 0 geschakeld en je kan al starten. Een derde schijf van 1 Terrabyte gebruik je dan om video te bewaren.
        Een kaartje van Pinnacle om video op te nemen is daar geschikt voor.
        Meer moet dat niet zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
          Een eenvoudige quad core Q9900 4 maal 2.4 Gigaherts samen met een nvidia 9600 kaartje.
          4 Gbyte DDR2 Geheugen. Samen met 2 keer 500 Gbyte Harddisk in raid 0 geschakeld en je kan al starten. Een derde schijf van 1 Terrabyte gebruik je dan om video te bewaren.
          Een kaartje van Pinnacle om video op te nemen is daar geschikt voor.
          Meer moet dat niet zijn.

En 2 externe 1TB schijven voor backup (niet te vergeten...)
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
            De beperking van geheugen heeft niets te maken met XP of Vista. Wel met de bits.
            32 bit VS 64 Bit
            Dus XP 64 bit kan wel hoger dan 6 GByte.
            Bij Vista kan de 32 Bit ook Meer dan 3Gb aan. Zeker als je SP1 hebt geinstaleerd. Bij mij althans.
            Wrong

• 32-bit versions of Windows Vista Home Basic, Home Premium, Business, Enterprise, and Ultimate: 4GB
            • 32-bit Windows Vista Starter: 1GB
            • 64-bit versions of Windows Vista Home Basic: 8GB
            • 64-bit versions of Windows Vista Home Premium: 16GB
            • 64-bit versions of Windows Vista Business, Enterprise, and Ultimate: 128GB

Comment

Working...
            X