Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

defragmentatiecyclus

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: defragmentatiecyclus

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
    Vanaf Vista zit die functionaliteit er automatisch in. (auto defrag).
    Yep : en dat was het eerste wat ik uitgeschakeld heb...
    Groeten,

Polleke

Comment

Gebruik Prefect disk... niet alleen voor de defragmentatie maar ook voor ram... een duidelijk verschil wat die doet dan wat windows me geeft!!! En neen, ik heb zo ook geen tutters en bellen als toolbars, dvd players, winamp, enz.... Ik wil een goed draaiend systeem... en dat telt en daar kan windows soms niet aan tippen

Comment

Als je er dan toch zeker van bent dat je harde schijf je bottle neck is bij het gebruik van je computer (je hebt dus meer dan voldoende RAM (altijd ram vrij en amper swap in gebruik), en je cpu verwerkt alles alsof het niet is), dan doe je er misschien beter aan om andere manieren te zoeken om je performantie te verbeteren...

een defragmentatie van een schijf in een normale toestand (minder dan 2-3 jaar gebruikt als desktop en niet als fileserver), heeft een maximuminvloed van een 10-15% op leesbewerkingen...

NTFS defragmenteerd automatisch al een deel, dus vermijd ten allen kosten FAT32 (tenzij je je schijven ook vanuit linux of macos vlot wilt kunnen aanspreken, dan is fat32 weer handing)

plaats twee schijven in RAID (striping), en je hebt een performance-boost van 30-40% bij leesbewerkingen, voor een minimale kost. Voorzie wel een backup (die je trouwens altijd dient te hebben), want je verdubbelt je kans op een defecte schijf.

Dus: als je harde schijf niet de bottleneck van je systeem is, heeft defragmentatie weinig of zelfs geen invloed.
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Contig v1.55
          By Mark Russinovich

Use Contig to optimize individual files, or to create new files that are contiguous.

Die jongens van sysinternals zijn over genomen door Microsoft omdat ze eigenlijk te goed waren en los op de markt liepen met hun freeware.
          Nu worden hun producten door microsoft ondersteund en ook te downloaden via microsoft.

Werp eens een blik, ik denk dat het misschien ideaal is voor je tiffs... kan via de cmd regel aangesproken worden uiteraard.

M.v.g.
          Bjorn
          groeten,
          Bjorn
          Nikon D90, Nikkor 18-70, Nikkor 70-210, Nikkor 18-200 VR, Tamron 17-50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Yep : en dat was het eerste wat ik uitgeschakeld heb...
            zat er in WinXP ook al in, al staat het standaard uit. Kan je ergens via het registry aanzetten, ook al zou ik niet weten waarom je dat zou doen. Stond eens op een Acer en de persoon in kwestie vroeg zich af waarom na 5min inactiviteit, die schijf als gek ging ronken

Weinig wat in Vista zit, bestond nog niet in XP...
            [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

Comment

Ben je zeker dat al dat gedefragmenteer echt nodig is ? Dat is een proces dat je harddisk behoorlijk zwaar belast, de levensduur ervan behoorlijk vermindert (toch als je het frequent doet), en met moeite snelheidswinst oplevert.

Persoonlijk defragmenteer ik mijn PC 1 keer na installatie van windows en alle software : de software -en de windows partitie. Het virtueel geheugen staat op een aparte partitie (vaste grootte).
              Voor de rest interesseert het me bitter weinig of die foto van 5 MB nu opent in 1.200 sec of in 1.175...
              minste dat ik defrags skip geeft bridge fouten

nu ik spreek hier niet over jpgtjes van 5mb maar tiffs van 100 tot 800 mb
              foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                Wat is "beter"? Mooier? Meer mogelijkheden? Ongetwijfeld, maar ten koste van wat? Voor mij geen Winamp, DVD-players, CD-brandsoftware, WinZIP, toolbars, defraggers, backupprogramma's, virusscanners of andere dingen die wellicht iets verder gaan dan wat er al in Windows standaard zit. Moet iedereen ook voor zichzelf weten. Ik lach alleen maar als mensen klagen over problemen met of traagheid van de PC. YMMV.

Mag ik van u eens weten hoe u virussen buitenhoud?
                Hoe u bv een DVD brand?
                Schrijft u uw brieven nog met Wordpad?
                In Windows zitten inderdaad wel wat progjes maar die stellen in feite niks voor, Windows is in de eerste plaats besturingsoftware voor fatsoenlijke programs ga je naar Nero, Office, een fatsoenlijke virusscanner. Je hebt wel gelijk dat er een hoop, zeg maar een hele hoop brol bestaat om uw computer te verpesten en te vertragen, daar doe ik ook niet aan mee.
                Ik probeer wel eens iets maar das er soms ook na vijf minuten terug af.
                Nochthans zijn er ook gratis programs die wel de moeite waard zijn zoals betere diskdefraggers dan die in Windows zitten.
                Dat alleen Windows goed is neem ik met een grote zak zout, helaas is er niet veel alternatief.
                MS heeft ook al een berg rommel gemaakt hoor.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                  Hoe u bv een DVD brand?
                  In Windows zitten inderdaad wel wat progjes maar die stellen in feite niks voor, Windows is in de eerste plaats besturingsoftware voor fatsoenlijke programs ga je naar Nero, Office, een fatsoenlijke virusscanner. Je hebt wel gelijk dat er een hoop, zeg maar een hele hoop brol bestaat om uw computer te verpesten en te vertragen, daar doe ik ook niet aan mee.
                  Ik probeer wel eens iets maar das er soms ook na vijf minuten terug af.
                  Nochthans zijn er ook gratis programs die wel de moeite waard zijn zoals betere diskdefraggers dan die in Windows zitten.
                  Dat alleen Windows goed is neem ik met een grote zak zout, helaas is er niet veel alternatief.
                  MS heeft ook al een berg rommel gemaakt hoor.
                  Sus... ge ziet dat goed
                  Voor mij ook moet een besturing een besturing blijven en zo "licht' mogelijk.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Dat is helemaal niet zo moeilijk hoor. Gewoon weten wat je doet: geen toegezonden 'goodies' installeren / bekijken, geen mail openen van afzenders waarvan je zeker weet dat het spam is, geen sites bezoeken waar je zelf om moeilijkheden vraagt, alleen software gebruiken van betrouwbare makers, geen crack of warez etc. Heb nog nooit in mijn leven een virus gehad...

Hoe u bv een DVD brand?
                    Dat zit gewoon in Windows, hoor. Basic, maar het voldoet voor mij. Beter dan dat Nero dat ik nog gebruikte in de tijd van Windows 98. Ik bedoel: het doet ook wat het moet doen, maar wat voor rotzooi zit er tegenwoordig niet allemaal bij? Je bent meer tijd kwijt om te bepalen wat je allemaal NIET geinstalleerd wilt hebben dan als je alles maar gewoon installeert. En dat ik vertik ik.

Nee, ik gebruik EDLIN in een DOS-venster.

Ik probeer wel eens iets maar das er soms ook na vijf minuten terug af
                    En dat is nu juist het begin van veel ellende...
                    Last edited by Leonidas; 28 oktober 2008, 20:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                      minste dat ik defrags skip geeft bridge fouten

nu ik spreek hier niet over jpgtjes van 5mb maar tiffs van 100 tot 800 mb
                      Als het om een schijf gaat die naast je foto's ook andere bestanden bevat zou je je foto's eens even elders moeten parkeren, vervolgens de schijf defraggen en dan de foto's weer terugzetten.

Comment

Ben je zeker dat al dat gedefragmenteer echt nodig is ? Dat is een proces dat je harddisk behoorlijk zwaar belast, de levensduur ervan behoorlijk vermindert (toch als je het frequent doet), en met moeite snelheidswinst oplevert.

Persoonlijk defragmenteer ik mijn PC 1 keer na installatie van windows en alle software : de software -en de windows partitie. Het virtueel geheugen staat op een aparte partitie (vaste grootte).
                        Voor de rest interesseert het me bitter weinig of die foto van 5 MB nu opent in 1.200 sec of in 1.175...
                        Als ik dit lees, is het voor jou niet nodig
                        Lijkt wel een overbodige tool te zijn hé.
                        Dat is het niet. Een Pc wordt er niet meer of niet minder door zwaarder belast. Eens je windows is geinstaleerd, zullen er nadien updates volgen, je virusscanner wordt regelmatig geupdate
                        Je koopt eens een ander proggie en hop die bestanden staan er ook eens op. ALs je ervan uit gaat dat windows die netjes achter elkaar plaatst, dan ben je verkeerd. Ook als je aan het surfen bent komen er bestanden bij. Je hebt een foutmelding, dus logbestanden worden aangemaakt enzovoort. Je harde schijf is continu in beweging en bestanden mooi achter elkaar plaatsen. Bestaat niet. Sneller hoeft voor mij niet, maar vlotter anders wel. In het opstarten kan het wel eens wat schelen als die is gedefragmenteerd.
                        Ik gebruik auslogic disk defrag manueel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                          Als ik dit lees, is het voor jou niet nodig
                          Lijkt wel een overbodige tool te zijn hé.
                          Dat is het niet. Een Pc wordt er niet meer of niet minder door zwaarder belast. Eens je windows is geinstaleerd, zullen er nadien updates volgen, je virusscanner wordt regelmatig geupdate
                          Je koopt eens een ander proggie en hop die bestanden staan er ook eens op. ALs je ervan uit gaat dat windows die netjes achter elkaar plaatst, dan ben je verkeerd. Ook als je aan het surfen bent komen er bestanden bij. Je hebt een foutmelding, dus logbestanden worden aangemaakt enzovoort. Je harde schijf is continu in beweging en bestanden mooi achter elkaar plaatsen. Bestaat niet. Sneller hoeft voor mij niet, maar vlotter anders wel. In het opstarten kan het wel eens wat schelen als die is gedefragmenteerd.
                          Ik gebruik auslogic disk defrag manueel.
                          Ben ik het mee eens.
                          Heb T.S. hetzelfde prog. aangeraden

Ccleaner gebruik ik elke dag... zonder problemen.

Veel prog's zijn slecht geschreven denk ik.
                          In die zin als je ze wilt verwijderen dan blijft er nog spul achter.
                          Ik kan wel niet bewijzen of een bewijs vinden dat deze restanten de pc vertragen.
                          Ccleaner haalt die ook weg.

Het is voor mij ook geen overbodige moeite als ik zo moet werken.
                          Het hindert me niet om met hulpprogramma's te werken om deze zo gezegde tekortkomingen
                          van Windows te verhelpen.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

iedereen al bedankt voor de reacties

progi dat oa theokus aanraadt staat hier al klaar

eigenlijk moet bridge nog 3 maand 'draaien'

daarna koop ik een mac opstarten en vergeten.. hum, het idee alleen al
                            foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Ben ik het mee eens.
                              Heb T.S. hetzelfde prog. aangeraden

Ccleaner gebruik ik elke dag... zonder problemen.

Veel prog's zijn slecht geschreven denk ik.
                              In die zin als je ze wilt verwijderen dan blijft er nog spul achter.
                              Ik kan wel niet bewijzen of een bewijs vinden dat deze restanten de pc vertragen.
                              Ccleaner haalt die ook weg.

Het is voor mij ook geen overbodige moeite als ik zo moet werken.
                              Het hindert me niet om met hulpprogramma's te werken om deze zo gezegde tekortkomingen
                              van Windows te verhelpen.
                              Tekortkomingen in windows komen er alleen maar omdat andere bedrijven niet willen dat MS monopolie speelt. ALs windows perfect zou zijn , dan heb je geen andere progies meer nodig. De economie moet ook draaien. En de mannen van linux moeten ook hun zegje kunnen doen .

Advanced window care doet ook zijn ding goed. Nog geen enkel probleem mee gehad sinds ik het gebruik.

Comment

Wat ik zelf goeie programs vind en bovendien nog gratis ook zijn om te defragmenteren AusLogics Disk Defrag dat veel beter is dan wat in Windows zit ook veel sneller.
                                Gratis antivirus: AVG Free 8.0
                                Gratis opruimprogram: CCleaner
                                Gratis browser: Avant Browser (NL)
                                Gratis alternatief tegen het logge Acrobat Reader: Foxit Reader om pdf's te lezen (NL)
                                Gratis Explorer: Free Commander
                                Gratis program om verloren bestanden terug te halen: Recuva
                                Gratis vervanger voor Office: Open Office 3.0NL
                                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Working...
                                X