Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Explorer.exe geeft steeds opnieuw foutmelding!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Explorer.exe geeft steeds opnieuw foutmelding!

Ik heb weer eens een probleem met mijn pc. Als ik met meerdere vensters in explorer bezig ben geeft hij telkens weer: "In explorer.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak". Weet iemand van jullie een oplossing hiervoor? Zou dit niet kunnen dat dit gekomen is door windows SP3 te installeren?

Mvg, Jochen
    Jochenvde Photography
    Flickr

Re: Explorer.exe geeft steeds opnieuw foutmelding!

voor alle zekerheid eens defragmenteren
    foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
      Blijkthelaas niet te helpen

Mvg, Jochen
      Jochenvde Photography
      Flickr

Comment

Ook hier een probleem na het installeren van SP3...
        Ik kreeg steeds een foutmelding betreffende de webcam-software.

'k heb dan maar een systeemherstel gedaan naar een datum van vóór de installatie van het service-pack en alles werkt weer naar behoren.
        'k krijg nu wel telkens een melding dat er updates klaar staan om te installeren, maar 'k klik dat telkens weg.

Mvg,
        Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
          Dat zou me verbazen moest dat werken.

Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
          Blijkthelaas niet te helpen

Mvg, Jochen
          Dat verbaast me niets.

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
          Ook hier een probleem na het installeren van SP3...
          Ik kreeg steeds een foutmelding betreffende de webcam-software.

'k heb dan maar een systeemherstel gedaan naar een datum van vóór de installatie van het service-pack en alles werkt weer naar behoren.
          'k krijg nu wel telkens een melding dat er updates klaar staan om te installeren, maar 'k klik dat telkens weg.

Mvg,
          Frederic
          Misschien zit het probleem wel in een incompatibiliteit tussen de webcam software en die SP3? Ik heb geen flauw idee wat die SP3 van bijkomstige veiligheidsmaatregelen heeft. Ik zou als ik u was eerst de webcam software eruit halen, SP3 toepassen (en alle nieuwere updates), en dan eens zien of het probleem zich voordoet. Als er dan geen probleem meer is, de webcam software er terug op. Eventueel eens zoeken naar updates voor die software (is het van Logitech?)

Veel programma's installeren allerlei "plug-ins" in Explorer, en als die fout aflopen is het natuurlijk Explorer dat crasht. Je kan hetzelfde bijvoorbeeld ook voorhebben met een slechte add-on in Firefox.

Dave
          pixelpusher

Comment

Zou dit soms kunnen helpen ? http://support.microsoft.com/kb/950720

Groetjes,
            Pol.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

De computers zijn goed genoeg maar die troep van MS deugd van geen kanten, ga je dan weer naar Linux werkt er weer een hoop hardware niet omdat er geen drivers voor bestaan spijtig genoeg.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Kan je van sp3 terug naar sp2 gaan? Zou eventueel het probleem kunnen oplossen.

Mvg, Jochen
                Jochenvde Photography
                Flickr

Comment

Ben je er zeker van dat je pc het niet eens kon gebruiken om geherinstalleerd te worden? soms is het handig deze afweging te maken voor uren en uren bezig te zijn met het proberen te herstellen van een kapotte installatie

(is niet sarcastisch bedoelt, maar gewoon een feit. klungelen en proberen oplossen kost vaak een factor x meer tijd dan herinstalleren - en een stabieler en sneller systeem als resultaat)
                  Mijn foto's
                  Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                    Ben je er zeker van dat je pc het niet eens kon gebruiken om geherinstalleerd te worden? soms is het handig deze afweging te maken voor uren en uren bezig te zijn met het proberen te herstellen van een kapotte installatie

(is niet sarcastisch bedoelt, maar gewoon een feit. klungelen en proberen oplossen kost vaak een factor x meer tijd dan herinstalleren - en een stabieler en sneller systeem als resultaat)
                    Mag je zomaar windows XP opnieuw installeren bovenop de oude, geeft dat geen konflikten ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tourleader Bekijk bericht
                      Mag je zomaar windows XP opnieuw installeren bovenop de oude, geeft dat geen konflikten ?
                      Normaal gezien niet.

Maar 'k denk dat rikh bedoelt, c: schijf herformateren en clean install

Maar waar zit daar de fun van in, 't zal wel werken... maar 't moet ergens iets zijn
                      To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht

Twee weken geleden heb ik mijn harde schijf nog volledig geformatteerd, en vervolgens windows xp volledig opnieuw geinstalleerd. Het is sinds ik windows sp3 heb gedownload dat het probleem zich voordoet, dat vermoed ik althans. Ik ben nu sp3 aan het verwijderen. Straks zal ik zien of het probleem opgelost is. Plezant is anders, ik ben veel liever met mijn foto's bezig...

Mvg, Jochen
                        Jochenvde Photography
                        Flickr

Comment

Helaas... sp3 eraf smijten helpt niet. Ik denk dat ik weer volledig xp opnieuw ga moeten installeren.

Mvg, Jochen
                          Jochenvde Photography
                          Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
                            Helaas... sp3 eraf smijten helpt niet. Ik denk dat ik weer volledig xp opnieuw ga moeten installeren.

Mvg, Jochen
                            Probeer eerst eens een systeemherstel naar een datum van voor de installatie van SP3. Bij mij werkte dat in elk geval.

Mvg,
                            Frederic

Comment

Welke versie van explorer staat er nu op, ik veronderstel versie 7
                              Met versie 6 heb ik ook die problemen gehad en nu staat er bij mij versie 8 beta op en daar heb ik dat niet mee, overigens heb ik naar aanleiding van die fouten dat explorer gaf een hoop browsers onderzocht waaruit ik er ene heb overgehouden en dat is Avant.
                              Niet direkt bekend bij het grote publiek maar voor mijn part sneller dan Firefox, en de meest uigebreide ook nog eens. Mijn vrouw wou ook niet weten van een andere dan IE maar ze heeft er per ongeluk ook een keertje mee gewerkt en is er ook aan verkocht.
                              Hier is hij te vinden http://www.filehippo.com/download_avant_browser/ je moet hem echt eens proberen bevalt hij niet deinstaleer je hem gewoon, hij is volledig Nederlands.
                              Na wat persoonlijke instellingen zoals vensters horizontaal schikken enz zal je er zeer teverden mee zijn.
                              Last edited by Sus; 27 oktober 2008, 22:30.
                              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Working...
                              X