Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telenet en dlink dir-300??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• telenet en dlink dir-300??

Sorry dat ik deze vraag hier stel, maar ik vind niks anders.

Ik ben drie weken geleden naar Schoten verhuized (mooi gemeente!). Voor telefoon en internet heb ik telent gekocht. Nu probeer ik een router dlink dir-300 op de telenet te starten maar et werkt niet. De router krijgt keen DHCP signaal. Moet ik een andere router koopen? Wat kan mijn fout zijn? Alstublieft: ik ben blij als ik hulp krijg. Dankuwel.

En sorry voor mijn slechte Nederlands. ik bin noch bezig met Nederlands leren.

Tot ziens,
    - Bamse

Re: telenet en dlink dir-300??

Bij deze router wordt een installatie CD meegeleverd. Heb je deze gebruikt om je type netwerk in te stellen? De router moet zeker met Telenet kunnen werken hoor, daar mag er zeker geen probleem zijn.
    En ga je wireless of is het via een netwerkkabel dat je PC verbonden is met de router?

Comment

Als er eerder al een pc rechtstreeks op uw telenet modem verbonden was. 30 minuten wachten, of uw mac adress van uw pc op uw router clonen.

En de kabel die van de telenet modem komt in wan connector steken. En gewoon op dhcp zetten (uw wan connectie), niet op pppoe ofzoiets. Moet lukken
      To make your dreams come true, wake up

Comment

Hartelijk bedankt. De Router werkt nu. Ik heb al en beetje langer gewacht. Nu heb ik weer in het hele huisje internet. Ook met mijn Linux-Computer.

Comment

hoi ,, ik heb ook n probleem met mij routr
          ik heb mij wachtwoord gevergetn , wa moe ik doen ?
          Grtz SimpatiCs xx

Comment

is er ng iemand wakkrr vn telent ??? kwil grg da mij routr weer werkt , hoor
            btw ' ik heb geen cd :'(

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SimpatiCs Bekijk bericht
              is er ng iemand wakkrr vn telent ??? kwil grg da mij routr weer werkt , hoor
              btw ' ik heb geen cd :'(
              Als je wilt weten of er iemand van telenet wakker is: Bel naar hun klanten dienst.
              Hier is het eerder een fotografie-forum,
              en niet zozeer een "routr"-forum.

En iets vollere zinnen zijn aangenamer om te lezen
              veel succes met je router!
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                Als je wilt weten of er iemand van telenet wakker is: Bel naar hun klanten dienst.
                Hier is het eerder een fotografie-forum,
                en niet zozeer een "routr"-forum.

En iets vollere zinnen zijn aangenamer om te lezen
                veel succes met je router!
                Vollere zinnen? Koeno, dit is SMS-world!! Maar ik denk ook dat er geschiktere fora bestaan om je internet-sores op te lossen. Verder weet ik niet of de klantendienst van Telenet echt wakker ligt van zijn klanten....
                D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

ge hebt waarschijnlijk de nieuwe telenet-fibernet model al hangen (te herkennen aan het blauwe downstream lampje en onderaan 4 gele UTP poorten)

deze gebruikt namelijk dezelfde range als uw Dlink router (192.168.0.x range)
                  als dit gebeurt denkt uw router dat hij een IP van zichzelf krijgt en zal hij niet werken
                  je kan 2 dingen doen

- je veranderd uw range in uw router, naar alles wat niet 192.168.0.x is

- je zet de DHCP van je eigen router uit + je zorgt dat het IP adres van de router zelf in de range van 192.168.0.x ligt (bij mijn 2e router is dat 192.168.0.3). dan maak je er eigenlijk een "switch+acces point" van , een doorzendpunt om gemakkelijker te spreken. (je kan dan wel enkel de 4 uitgangspoorten gebruiken, je ingangspoort heeft dan geen werking meer)
                  Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Het is redelijk zinloos om 2 routers te gebruiken. In die nieuwe telenet "modem" zit al een router. Dus ofwel gebruik je die, ofwel ga naar "mijn telenet" en daar kan je de telenet router in "bridge mode" zetten. Daarmee is zijn routerfunctie uitgeschakeld, en is het enkel nog een modem.
                    Daar plak je dan je eigen router achter en je bent weer vertrokken...
                    Groeten,

Polleke

Comment

Te laat gezien dat topic al in 2008 gestart is.
                      Last edited by nete; 24 maart 2012, 18:54.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                      X