Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TFT scherm om TV én foto's te kijken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • TFT scherm om TV én foto's te kijken?

    Beste BD'ers,

    Ik ben op zoek naar iets waarvan ik vermoed dat het bestaat, maar ik ken niets van TV's en vond zo direkt geen antwoord via de "search".
    Dus, wat zoek ik?
    - een TV, kijkafstand ongeveer 3m. Moet geen joekel zijn.
    - redelijk betaalbaar.
    - belangrijk: waar je een laptop kan aanhangen om foto's te bekijken - ik wil dat de oude "dia-avondjes" terugkomen

    Voor dat laatste vermoed ik dat hij toch niet al te klein zal mogen zijn en een goede resolutie, kleuren en kijkhoek heeft.
    Kan er iemand helpen, of op pad zetten? Moet ik zoeken bij (1) TV's met een ingang voor PC of (2) kan ik ook een mooi TFT computerscherm kopen met een TV-ingang en een externe tuner gebruiken? Bv. een Indi receiver/recorder en een computerscherm, zou dat werken?

    Dank .

    Kris.
    Last edited by krisd; 23 juli 2008, 09:54.

  • #2
    Re: TFT scherm om TV én foto's te kijken?

    bron : samsung.com

    widescreen LCD TV-monitor met HDMI
    De SM225MW is een stijlvolle pianozwarte HD Ready TV-monitor voor thuis of op het werk. Dankzij de 22-inch widescreen, high resolution display ziet u meer en hebt u meer ruimte op het scherm. En de snelle responstijd van 5ms geeft een scherp, helder beeld zonder ghost-beelden als u een game speelt of films bekijkt. De fantastische Picture-in-Picture- en Picture-by-Picture-technologie zorgt ervoor dat u televisie kunt kijken terwijl u werkt. Een uiterst multifunctionele display. belangrijkste specificaties
    Schermgrootte : 22" Breedbeeld
    Resolutie : 1.680 x 1.050
    Helderheid : 300 cd/㎡
    Contrastverhouding : 700 : 1
    Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

    Comment


    • #3
      Re: TFT scherm om TV én foto's te kijken?

      Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
      bron : samsung.com

      widescreen LCD TV-monitor met HDMI
      De SM225MW is een stijlvolle pianozwarte HD Ready TV-monitor voor thuis of op het werk. Dankzij de 22-inch widescreen, high resolution display ziet u meer en hebt u meer ruimte op het scherm. En de snelle responstijd van 5ms geeft een scherp, helder beeld zonder ghost-beelden als u een game speelt of films bekijkt. De fantastische Picture-in-Picture- en Picture-by-Picture-technologie zorgt ervoor dat u televisie kunt kijken terwijl u werkt. Een uiterst multifunctionele display. belangrijkste specificaties
      Schermgrootte : 22" Breedbeeld
      Resolutie : 1.680 x 1.050
      Helderheid : 300 cd/㎡
      Contrastverhouding : 700 : 1
      is die resolutie niet wat laag voor 22" ? mijn 20" heeft dezelfde resolutie en daarop zijn de beeldpunten al veel groter dan op mijn oude crt ... (1600x1200 bij 20")

      ...als je er fotobewerking op wilt doen, zou ik altijd streven naar een hogere resolutie... dan krijg je veel meer op je beeld. Ik neem nu genoegen met 1680x1050 voor een 20", maar heb er dan wel 2 gekocht en deze op een handige ergotron arm gemonteerd zodat ze mooi samenhangen, op hoogte en onder de juiste hoek staan.

      een geschikte oplossing voor uw opstelling: scherm + tv-tunerkaart in je pc (dan kan je nog opnemen ook!)
      Last edited by RikH; 23 juli 2008, 12:52.
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

      Comment


      • #4
        Re: TFT scherm om TV én foto's te kijken?

        Bedankt mannen. Ik heb nu een laptop met 1920 x 1200 pixels en dat nieuwe scherm zou niet moeten dienen om foto's op te bewerken, enkel om afgewerkte ProShows op te bekijken, zoals je vroeger een dia-avondje deed met vrienden (mis ik nog altijd met digitaal). Maar vooral om gewoon TV te kijken.
        Ik heb geen vaste PC thuis waar ik een tunerkaart in kan steken.
        Die Samsung ziet er goed uit en is nog niet duur (350 euro of zo). Maar het is me niet duidelijk of je er een laptop kan aanhangen met deftige kwaliteit? Via de S-VHS aansluiten heb ik eens geprobeerd en daar valt niet naar de zien...

        Bedankt alvast voor de info . Kris.

        Comment


        • #5
          Re: TFT scherm om TV én foto's te kijken?

          Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
          is die resolutie niet wat laag voor 22" ? mijn 20" heeft dezelfde resolutie en daarop zijn de beeldpunten al veel groter dan op mijn oude crt ...
          Voor een 22" wide is 1680 x 1050 een normale resolutie, het is bij de meeste schermen pas vanaf 24" dat je aan 1920 x 1200 komt.
          Op portables maken ze daar wel al sneller een afwijking op.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: TFT scherm om TV én foto's te kijken?

            't zal hier wel wat kostelijk zijn, maar precies toch eens de moeite om goei prijzen over te zoeken op het net

            26" is nog dat niet voor een tv maar soit, het gaat de goei richting uit

            De wereld van computers kan soms vrij ingewikkeld zijn. Op HCW.be vind je allerlei interessante informatie, tips en advies over de computer.
            To make your dreams come true, wake up

            Comment


            • #7
              Re: TFT scherm om TV én foto's te kijken?

              @ jdm
              We hebben nu een TV'ke met 37cm beeldbuis dus alles wat nieuw is zal "voor ons" wel je dat zijn.
              Maar die Samsung, kan die ook dienen als scherm van de laptop? Ik zag dat precies niet in de specs. Da's nl. een vereiste om kwalitatief "dia's" te zien...
              Bedankt,
              Kris

              Comment


              • #8
                Re: TFT scherm om TV én foto's te kijken?

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Voor een 22" wide is 1680 x 1050 een normale resolutie, het is bij de meeste schermen pas vanaf 24" dat je aan 1920 x 1200 komt.
                Op portables maken ze daar wel al sneller een afwijking op.
                Mja... spijtig dat op dit gebied TFT & LCD zo'n achteruitgang zijn tov een klassieke beeldbuis...

                Waar vroeger een CRT (klassiek beeldscherm) een dot picht van 0.21mm had, om bij een lcd scherm dit te evenaren, zou je een resolutie van 1680x1050 slechts geschikt zijn voor een 17" beeldscherm.

                ...en dan zwijg ik nog over hoeveel bruikbaar schermoppervlak je verliest (zo'n 11% dacht ik ) aan die breedbeeldschermen tov het klassieke 4:3 formaat... spijtig genoeg heeft niet (voor pc gebruik) weinig met bruikbaarheid te maken, maar enkel met minder scherm voor meer geld te kunnen verkopen...
                Mijn foto's
                Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                Comment


                • #9
                  Re: TFT scherm om TV én foto's te kijken?

                  Oorspronkelijk geplaatst door krisd Bekijk bericht
                  @ jdm
                  We hebben nu een TV'ke met 37cm beeldbuis dus alles wat nieuw is zal "voor ons" wel je dat zijn.
                  Maar die Samsung, kan die ook dienen als scherm van de laptop? Ik zag dat precies niet in de specs. Da's nl. een vereiste om kwalitatief "dia's" te zien...
                  Bedankt,
                  Kris
                  Dat is een gewoon 26" computer scherm, kun je gewoon op je 15pins vga uitgang van je laptop aansluiten, en als 2e scherm of als copie van je desktop gebruiken.
                  (Connector: 15pin D-sub, DVI-D, 2HDMI, Component, DTV Tuner, Optical Out, Scart, Cl Slot )
                  To make your dreams come true, wake up

                  Comment


                  • #10
                    Re: TFT scherm om TV én foto's te kijken?

                    Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                    Mja... spijtig dat op dit gebied TFT & LCD zo'n achteruitgang zijn tov een klassieke beeldbuis...


                    Ik ben hier al jaren content, dat al die ana-loog beeldbuizen hier buiten zijn.
                    To make your dreams come true, wake up

                    Comment

                    Working...
                    X