Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ECO / Green

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ECO / Green

Mottig word ik van heel die ECO en groene hype !

op de radio hoor je over groene banden, brandstof waardoor je minder verbruikt.
    op TV zie je reclame voor vaatwasmiddel dat beter is voor het milieu

Tegenwoordig hebben ze blijkbaar zelfs een ECO controle voor de auto.

Wat is me dan afvraag is wat ze met je wagen doen voor dat geld ....
    Kijken of je bandenspanning in orde is, niet teveel rommel in de koffer ligt.
    en wat dan nog ?

Maar goed wat groen is, is trendy en verkoopt !!

Wat me stoort is de eenzijdigheid van heel het spul, ze maken reclame dat je een nieuwe wagen moet kopen om de oude (die meer verbruikt) te vervangen.
    Maar hoeveel km moet je dan met die nieuwe rijden om de CO2 uitstoot van de productie, transport en afbraak van de oude wagen te compenseren ????

Ben ik nu de enige die zich daaraan ergert ???

PS : Wat is er trouwens met het gat in de ozonlaag, en de zure regen gebeurd ?
    Dat waren nog eens milieu thema's
    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
    like.no.other

Re: ECO / Green

Milieu heeft in principe niks met geld te maken.
    Maar net als u erger ik me blauw aan profiteurs.

Milieu ligt helemaal niet goed bij de mensen...
    Het interesseert geen kat.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
      Maar hoeveel km moet je dan met die nieuwe rijden om de CO2 uitstoot van de productie, transport en afbraak van de oude wagen te compenseren ????

Ben ik nu de enige die zich daaraan ergert ???
      Neen, je hebt deels gelijk. Zo is de zo geprezen Toyota Prius weliswaar ecologisch qua directe uitstoot maar helemaal niet qua productie & recyclage. Volgens onderzoekers van de Universiteit van Connecticut zou de milieuschade veroorzaakt door een Prius zelfs 50% hoger zijn dan deze van een Hummer .

Discover unique opportunities at CCSU Club Central! Find and attend events, browse and join organizations, and showcase your involvement.

-----

Het misbruik dat reclamemakers maken om banden, wasmachines en weet ik wat te slijten is inderdaad ergerlijk.

En ik ben een groen jongen hoor (niet te verwarren met de politieke partij).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Miauw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          Miauw
          Kan je niet volgen?
          Sneller fietsen jongen, of ben je met de auto
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

of ben je met de auto
            Met mijne Hummer

Comment

Met mijne Hummer
              Miljaar, ik wist het he
              Je lijkt wel Jeff Dunham.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Miljaar, ik wist het he
                Je lijkt wel Jeff Dunham.
                I'll kill you

Comment

Groene jongens ..aaah ik haat sommigen ..steken zich altijd wel weg achter een statement !

Mijn gebuur is ook groen maar mag hij dan ons zonlicht afpakken door zijn bomen
                  en onkruid die hij laat groeien.
                  Ik probeer al jaren een oplossing voor te stellen maar hij ligt echt dwars door het groen .

Comment

Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook begaan met het milieu en heb er altijd al een grote liefde gehad voor alles wat groeit, kruipt en vliegt.

Maar ik ben blij dat ik niet de enige ben die zich ergert aan het misbruik voor reclame doeleinden !!

Wie zal de eerste zijn die een groene camera op de markt brengt ?
                    alhoewel dat misschien niet zo slecht om minder op te vallen tussen het gras
                    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                    like.no.other

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                      Mijn gebuur is ook groen maar mag hij dan ons zonlicht afpakken door ...onkruid die hij laat groeien.
                      Moet ferm onkruid zijn

Comment

!

alhoewel dat misschien niet zo slecht om minder op te vallen tussen het gras
                        of eentje met enkel groene pixels?
                        pixelpusher

Comment

Bwa, het wordt toch als marketing-strategie gebruikt hé, dus zal het wel een zeker publiek aanspreken? Mensen die een gerust geweten willen? Op het autosalon in Brussel had bijna ieder merk wel z'n eigen eco-car

Neen, je hebt deels gelijk. Zo is de zo geprezen Toyota Prius weliswaar ecologisch qua directe uitstoot maar helemaal niet qua productie & recyclage. Volgens onderzoekers van de Universiteit van Connecticut zou de milieuschade veroorzaakt door een Prius zelfs 50% hoger zijn dan deze van een Hummer .

http://clubs.ccsu.edu/recorder/edito...asp?NewsID=188
                          Schrijnend, en het is jammer dat zoiets niet meer aandacht krijgt.
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                            Bwa, het wordt toch als marketing-strategie gebruikt hé, dus zal het wel een zeker publiek aanspreken? Mensen die een gerust geweten willen? Op het autosalon in Brussel had bijna ieder merk wel z'n eigen eco-car
                            Ja, en ik vond het storend en hypocriet. En achteraf nog gelezen in 't nieuws dat de bezoeker er niet in geinteresseerd was.

Ik denk dat de modale burger zich wel wil inzetten voor een beter milieu, de een wat meer dan de ander, maar dat de markt er zo hard op inpikt dat het niet meer draaglijk is.

Dave
                            pixelpusher

Comment

Jij bent in elk geval al begonnen met het posten van een foto met een groene zweem...

Comment

Working...
                              X