Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een beeld zegt meer dan duizend woorden..flitspalen in België

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Een beeld zegt meer dan duizend woorden..flitspalen in België

Vraagje,

Die "flitsbakken", mogen we die dan ook als groencontainer gebruiken?

Jaja

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
    Pas nu de krant eens kunnen inkijken en ...moet mijn bericht updaten...
    We spreken nu niet enkel over flitspalen maar ook nog over "flitsbakken"
    Per jaar gaan ze er nog 250 bijplaatsen
    Als elk toestel na een maand al is terugverdiend is dit natuurlijk een goede investering! Blijkbaar heeft men echt de smaak te pakken
    Hier heeft men tijd en geld voor over, maar het openbaar vervoer gewoon veilig houden voor "de gewone werkmens" gaat blijkbaar héél wat moeilijker
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Wat mij opvalt is dat je gewoon door het vlaamse landschap te rijden kan zien welke politieke partijen op die plaats aan de macht zijn ...

Verder heb ik vorige week een PV gehad omdat ik op gearceerde stuk weg geparkeerd stond. Ik zat in de weg van niemand en die gearceede stukken zijn al jaren niet meer bijgeverfd geweest. Ik zat daar en het mocht niet en zeur niet voor die bekeuring. Maar dat ze er tijd voor hebben genomen om papieren te maken en op te sturen dat is pas verontrustend.
      Last edited by watertoren; 4 april 2008, 21:12. Reden: typo's
      Canon 50D & 350D, 10-22, 17-85 USM IS, 50 USM, Sigma 70-300

Comment

Wel 'k heb nu een beperker in mijn wagen, als ik in zone 50 kom, stel ik mijn wagen in, dat hij niet meer dan 50 mag, in zone 70 't zelfde voor 70/u en op autostrade stel ik mijn max in op 120... constant volle gas geven en niet over mijn snelheid gaan. Dit had ik eerder moeten hebben, laat ze maar flitspalen zetten
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
          Wel 'k heb nu een beperker in mijn wagen, als ik in zone 50 kom, stel ik mijn wagen in, dat hij niet meer dan 50 mag, in zone 70 't zelfde voor 70/u en op autostrade stel ik mijn max in op 120... constant volle gas geven en niet over mijn snelheid gaan. Dit had ik eerder moeten hebben, laat ze maar flitspalen zetten
          Dat gaat inderdaad al de goede richting uit maar... het zou automatisch moeten dan heeft het echt zin en zal men inderdaad levens sparen.
          Nu flitst men je aan een veel te hoge snelheid maar ze laten je wel verder rijden...over veiligheid gesproken? je "beloning" komt pas een week later...
          @jaja
          Dat "baksken" mogen ze mij ook eens uitlenen voor een paar weken
          D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
          BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
            Vraagje,

Die "flitsbakken", mogen we die dan ook als groencontainer gebruiken?

Jaja
            Volgende week krijgen we hier nieuwe GFT-bakken en grijze restafvalcontainers met een chip, die flitsen dan misschien wel niet, maar het zal in de toekomst wel heel wat geld moeten kosten. De huur van de grijze afvalcontainer + de GFT-bak zal voor mij per jaar al duurder zijn dan wat ik vroeger in totaal betaalde (huisvuilbelasting en stickers voor de GFT-bak inbegrepen).
            En dan moeten we ook nog eens betalen per kilo restafval (0,15 euro per kg) en GFT-afval (0,075 euro per kg).

Zelfs al geef ik minder afval mee, toch wordt het voor mij bijna dubbel zo duur.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Indeed, en het zijn er nog veel te weinig ! Zouden ons beter via gps tracking of dergelijke volgen, en wie een overtreding begaat, krijgt automatisch de boete in zijn bus. Als het 1 leven redt, is het dat waard.
              Sorry... Maar je weet duidelijk niet waar je het over hebt...
              In 85% van de gevallen kan:
              30 => 50 worden
              50 => 70 worden
              70 => 90 worden
              En dit *zonder* enig toegift aan de verkeersveiligheid!
              Maar dan zitten de witteboordengraaiers zonder geld...
              Daarvoor wil ik mijn privacy nog opgeven
              Agghrrr... Je denkraam is nog enger dan ik dacht!

Comment

Auto's moto's, zijn nu eenmaal mechanische dingen, en **** happens nu eenmaal.
                Dat is het spijtige waar velen geen rekening mee houden, en hoe harder je gaat , hoe minder kans je hebt om die problemen te corrigeren, maar dat willen de meesten hier nu eenmaal niet snappen (alsof het verschil tussen 70 en 50 veel uitmaakt in je aankomst uur ? leer nu eens op tijd vertrekken).
                Ik zat een paar weken geleden ook op een baan te rijden, rechte baan (van e-17 naar deinze, het is daar eerst 70 en later 50), waar je gerust 70 kan. Er was daar een limiet van 50. Ineens forste windstoot, fietser die in het midden van de baan geblazen werdt, dit zijn dingen die je niet kunt voorzien (en dan spreek ik nog niet van technische pannes)... Had ik toen 70 gereden, die fietser was er misschien niet meer.

Probeer het nu toch eens te snappen, mensen zijn egoistisch, ze denken (weten het zeker) mij zal het niet overkomen, iedereen doet dat, niemand hoeft zich daarvoor te schamen, maar het is wel altijd iemand die het wel overkomt, en dat kan ook jou zijn, ga daar nu eens in eerste instantie van uit, als je op de baan gaat, dat je een ongeluk kunt veroorzaken.
                Al die maatregelen, x aantal flitspalen er bij en ja zelfs verder gaan, controle via gps en alcholslot in iedere wagen verplicht. Als al die maatregelen nog maar 1 mensenleven sparen op 1 jaar, wel dan zijn ze het waard. Het zal maar het leven van je vader/moeder/dochter/zoon zijn die hierdoor gespaard gebleven is.
                To make your dreams come true, wake up

Comment

Op de auto snelwegen rij ik zelfs geen 120 meer met mijn eigen wagen, vooral om de reden dat de brandstof te duur is, ook om het milieu, soms probeer ik tegen 90 ( zoals Frank De Boosere), maar dat is helemaal niet te doen, hoewel het de voordeligste snelheid is
                  Merkwaardig dat ik de traagste ben op heel de autosnelweg.
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                    Op de auto snelwegen rij ik zelfs geen 120 meer met mijn eigen wagen, vooral om de reden dat de brandstof te duur is, ook om het milieu, soms probeer ik tegen 90 ( zoals Frank De Boosere), maar dat is helemaal niet te doen, hoewel het de voordeligste snelheid is
                    Merkwaardig dat ik de traagste ben op heel de autosnelweg.
                    Ik rij altijd plankgas op de autosnelweg, en dat is 89 km per uur. Dan ben jij net nog iets sneller, als je km-teller tenminste ge-ijkt is

Mvg,
                    Frederic

Comment

Als zondagstoerist aan 90 of minder op de snelweg is onverantwoord.
                      Als jij 90 rijd,dan is dit in praktijk enkele km minder.Met als gevolg vrachtwagen die begrensd zijn op 90 moeten je inhalen met alles gevaren van dien.

mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Auto's moto's, zijn nu eenmaal mechanische dingen, en **** happens nu eenmaal.
                        Dat is het spijtige waar velen geen rekening mee houden, en hoe harder je gaat , hoe minder kans je hebt om die problemen te corrigeren, maar dat willen de meesten hier nu eenmaal niet snappen (alsof het verschil tussen 70 en 50 veel uitmaakt in je aankomst uur ? leer nu eens op tijd vertrekken).
                        Ik zat een paar weken geleden ook op een baan te rijden, rechte baan (van e-17 naar deinze, het is daar eerst 70 en later 50), waar je gerust 70 kan. Er was daar een limiet van 50. Ineens forste windstoot, fietser die in het midden van de baan geblazen werdt, dit zijn dingen die je niet kunt voorzien (en dan spreek ik nog niet van technische pannes)... Had ik toen 70 gereden, die fietser was er misschien niet meer.

Probeer het nu toch eens te snappen, mensen zijn egoistisch, ze denken (weten het zeker) mij zal het niet overkomen, iedereen doet dat, niemand hoeft zich daarvoor te schamen, maar het is wel altijd iemand die het wel overkomt, en dat kan ook jou zijn, ga daar nu eens in eerste instantie van uit, als je op de baan gaat, dat je een ongeluk kunt veroorzaken.
                        Al die maatregelen, x aantal flitspalen er bij en ja zelfs verder gaan, controle via gps en alcholslot in iedere wagen verplicht. Als al die maatregelen nog maar 1 mensenleven sparen op 1 jaar, wel dan zijn ze het waard. Het zal maar het leven van je vader/moeder/dochter/zoon zijn die hierdoor gespaard gebleven is.
                        Dan zouden vele mensen beter eerst eens moeten leren hun eigen auto op tijd en stond te controleren zodat technische pannes enz tot een minimum beperkt worden (om een voorbeeld te geven; een veelvoorkomend probleem is dat de bandendrukspanning niet optimaal is en dat dit dan ook nog door vele mensen geminimaliseerd wordt...).
                        Dan zijn er nog zoveel mensen die hun auto helemaal niet onder controle hebben (in tegenstelling tot wat vele denken). Dit samen met het feit dat de ene wagen de andere niet is.
                        Dan zijn er nog vele die denken dat de baan er enkel voor hun aangelegd is en geen (of weinig) rekening houden met anderen (zeker de zwakkere weggebruikers). Laat staan dat ze ten allentijde een overzicht op de verkeerssituatie behouden.
                        Tenslotte zijn er zovele onveilige verkeerssituaties waarover al zoveel petities zijn rondgegaan. Maar vooraleer men er iets aan doet, moeten er (meestal zelfs meerdere) doden vallen.

Conclusie; misschien is het maar beter de auto te verbieden... Dit zou nog eens levens kunnen redden

Dit om aan te tonen dat snelheid op zich meestal NIET de doorslaggevende factor is een ongeval, maar wel onaangepaste snelheid. En die is, vrees ik, eigenlijk NIET in regeltjes te gieten.
                        Maar men kan wel de snelheid zo hard mogelijk proberen te verlagen zodat men niets aan de eigenlijke oorzaken moet doen

Toch een lichtpuntje; sinds de algemene snelheid toch wel verminderd is, wordt er al beetje hoffelijker gereden.
                        Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                          Als zondagstoerist aan 90 of minder op de snelweg is onverantwoord.
                          Als jij 90 rijd,dan is dit in praktijk enkele km minder.Met als gevolg vrachtwagen die begrensd zijn op 90 moeten je inhalen met alles gevaren van dien.

mir
                          Dat weet ik, het is ongeveer 6km, dit is afhankelijk met welke wagen je rijd, ik ijk het meestal met zo'n, "u rijdt zoveel" bord, en in de week rij ik niet met mijn eigen wagen, maar hou ik wel rekening met het milieu, bv motor af wanneer ik voor een gesloten overweg sta, edm.
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

Comment

Touring heeft een petitie opgestart:

Persoonlijk sluit ik mij aan bij het standpunt van touring. Ik wil niet zeggen dat er geen beperkingen nodig zijn, maar ze moeten niet overal zo laag zijn als nu. Persoonlijk ben ik veel meer geneigd om mijn snelheid aan te passen aan de situatie als men mij wat vrijheid laat (bvb dmv beperkingen die echte limieten zijn) dan wanneer de overheid een vermanend vingertje opsteekt en mij manu militare traag wil doen rijden...
                            ---
                            Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                            http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
                              Touring heeft een petitie opgestart:

Persoonlijk sluit ik mij aan bij het standpunt van touring. Ik wil niet zeggen dat er geen beperkingen nodig zijn, maar ze moeten niet overal zo laag zijn als nu. Persoonlijk ben ik veel meer geneigd om mijn snelheid aan te passen aan de situatie als men mij wat vrijheid laat (bvb dmv beperkingen die echte limieten zijn) dan wanneer de overheid een vermanend vingertje opsteekt en mij manu militare traag wil doen rijden...
                              Kan deze tekst enkel maar beamen.
                              Flitspalen moeten niet allemaal verdwijnen maar nu moet je zodanig op je snelheid letten en alle verkeersborden "gezien" hebben dat het nog onmogelijk is om deftig de verkeersituatie altijd in te schatten.
                              Soms werkt het ook frustrerend wanneer iemand op een traject 70km/u mag rijden maar omdat hij/zij het niet echt goed weet blijft hij/zij maar onder de 50km/u rijden....en dan zijn er die gevaarlijke dingen beginnen te doen(inhalen waar het echt niet kan of mag vb)...is dit dan echt "verkeersveilig"?
                              Regeltjes zijn er nodig maar we moeten toch niet gaan overdrijven hé.
                              Ik heb de indruk dat die borden die af en toe geplaatst worden waar je kan lezen hoeveel je op dat moment rijdt ook hun effect niet missen...want meestal zie je de rode stoplichten van je voorganger wél even oplichten...dergelijke zaken werken preventief maar zijn daarom misschien niet minder doeltreffend, laat dan wat verop een mobiele flitser postvatten dan heb je het wél geweten...je was al eens gewaarschuwd en "een gewaarschuuwd man is er twee waard"!
                              In het "geniep" de mensen bij de neus nemen kan toch niet de bedoeling zijn.
                              Volgens mij moet je bij een overtreding met je neus direct op de feiten gedrukt worden, zal je misschien beter onthouden.
                              Wat kan het een "rijkeluiszoontje" schelen dat hij een paar keer geflitst wordt...pa zal wel betalen...
                              Het systeem van geldboetes treft niet iedereen op dezelfde wijze...enerzijds zijn er die niet kunnen betalen - betalen dan ook niet- anderzijds zijn er die er zéker niet van wakker liggen van die paar 100 euro. Maar dan heb je het grootste deel, de werkende bevolking en die hebben het voorlopig al lastig genoeg, om alle fakturen netjes te betalen...
                              D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                              BD0290BE

Comment

Regio Oost-Vlaanderen
                                Aalst 26
                                Aalter 4
                                Deinze 4
                                Dendermonde 17
                                Eeklo 9
                                Gent 56
                                Geraardsbergen 6
                                Hamme 4
                                Lokeren 12
                                Maldegem 4
                                Ninove 4
                                Oudenaarde 7
                                Ronse 2
                                Sint-Niklaas 32
                                Wichelen 1
                                Zelzate 16
                                Zottegem 14

dat het een beetje afhangt van de stad/gemeente zelf blijkt uit bovenstaande lijst
                                Aalst (dat ikzelf toch tamelijk goed ken)doet een flinke duit in het zakje...persoonlijk vind ik het daar niet verkeersonveiliger dan in andere steden maar ze scoren toch hoog als je dan vgl met Ronse vb.
                                ook Gent heeft blijkbaar véél inkomsten nodig? St-Niklaas en Dendermonde volgen op de voet...
                                Ja ik volg die zaken wel regelmatig op om ze in mijn GPS te updaten...niet dat ik zo'n "vlieger" ben maar een paar km te snel kost je direct een 50 euro...dus" liever voorkomen dan genezen"
                                Last edited by Aquarius; 6 april 2008, 09:58.
                                BD0290BE

Comment

Working...
                                X