Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een beeld zegt meer dan duizend woorden..flitspalen in België

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Een beeld zegt meer dan duizend woorden..flitspalen in België

En wie van de moraalridders hier controleert de banden (staat en spanning) en de remmen (vloeistof, staat van de blokken en remschijven) zelf regelmatig ?? Dus niet enkel bij het onderhoud in de garage hé.
    En wie van jullie rijdt bij lage temperaturen met winterbanden...
    Kijk, als je van de veronderstelling bent dat snelheid doodt, dan blijf je beter uit de wagen. Maar het is vooral onaangepaste snelheid dat problemen veroorzaakt. En daar zit het nu net, op meer dan genoeg plaatsen is de snelheid die aangegeven is, ook onaangepast. En dan zijn er vele mensen die hun capaciteiten als chauffeur (zat of niet) nog wel eens serieus willen overschatten.
    Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
      Dat geloof ik niet, techniek is niet onfeilbaar en bij 150 wordt er geen rekening meer gehouden met technisch falen. Ik heb 2 keer tegen 120 klapband gehad, 1 keer ben ik in de vangrails gevlogen, gelukkig zonder iemand anders mee te hebben. 1 keer heb ik gewoon op de pechstrook kunnen stoppen. Had ik die eerste keer 150 gereden had ik veel meer kans gehad om over de de middenberm te vliegen, en aan de andere kant slachtoffers te maken.(
      Had ik dit, had ik dat ...
      Met op tijd de bandenslijtage en -spanning na te kijken heeft men hier al veel minder kans op. Natuurlijk kan je altijd onbewust op een nagel rijden en ook met nieuwe banden een lekke band hebben maar hier bestaan ondertussen toch al wat controlesystemen en oplossingen voor.
      Maar om al twee keer een klapband te hebben moet je wel echt een grote pechvogel zijn, in dit geval zou ik toch speciale banden laten monteren of meterkes laten inbouwen.
      Stel dat je met een te lage bandenspanning of met regenweer en versleten banden in een bebouwde kom tegen 50 een bocht zou missen en een kind had aangereden, dan hadden de gevolgen veel groter geweest.
      De kans op een klapband (met normaal onderhouden wagen) is veel kleiner dan de kans dat je in een bebouwde kom een zwakke weggebruiker tegen komt.
      De meeste klapbanden worden veroorzaakt door met versleten banden te rijden, onvoldoende bandenspanning of het verkeerd wisselen van banden (links en rechts wisselen), een minderheid door een lekke band op te lopen tijdens dezelfde rit.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jdude Bekijk bericht
        En daar zit het nu net, op meer dan genoeg plaatsen is de snelheid die aangegeven is, ook onaangepast.
        Klopt, op sommige plaatsen zetten ze op een lang stuk baan een zodanige lage snelheidsbeperking dat je het met moeite kan aanhouden en op andere plaatsen laten ze te hoge snelheden toe.
        Al op een paar plaatsen gezien, rechte brede baan, geen kruispunten, geen huizen, geen scholen, geen winkels ... 50km/u!
        Dan elders een bocht van 270° (bijna volledige lus) en daar stond 90km/u wat je er met 90% van de recente wagens niet kan halen zonder uit de bocht te vliegen. Wie betaalt dan als je de aangegeven snelheid volgt? Natuurlijk jij wegens overdreven snelheid.
        Ook in een druk bewoonde streek met kleine bochtige baantjes al eens 70 en 90 zien staan, je kan er met moeite op een veilige manier 50 doen. Maar ja, wat heeft het voor zin de snelheid te beperken als men er toch geen flitswagen kan zetten wegens gebrek aan parkeerruimte.
        Op sommige plaatsen is het correct maar op vele plaatsen zijn de beperkingen inderdaad maar met de natte vinger toegewezen. Dit komt omdat ze niet elke plaats en situatie bekijken maar gewoon algemene regeltjes toepassen. Aangepaste borden komen er echter pas na de 11e dode op hetzelfde punt.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

't was 2 keer met een andere wagen, 'k verander namelijk nogal wat van wagen om de 150.000 km . En in ons leasing contract zitten winterbanden inbegrepen. En ze doen er ook niet moeilijk over, dat we om de 40.000 km splinternieuwe banden laten steken (10.000 km / band) dus aan slecht onderhouden wagen/banden zal het wel niet gelegen hebben. **** happens nu eenmaal, maar de meesten die rondrijden denken dat het hun nooit overkomt. En hoe sneller je gaat hoe minder speling je hebt
          To make your dreams come true, wake up

Comment

kben gelukkig al wat gekalmeerd wat rijden betreft. Hou me nu vaker aan 70 en op autostrade rij ik NOOIT meer dan 120. Heb vorig jaar eens ferm moeten remmen toen een auto van de oprit slipte en op de baan voor me terechtkwam met zijn wagen naar mij toe gericht. Goed dat ik geen 160 reed (doe ik zowiezo niet).

Maar die 30 per uur aan scholen en zo;. what the hell?! Ik kwam voor mijn werk elke dag voorbij een schoolstraat en moest dus van 70 naar 30 afremmen; Ik heb nochtans NOOIT een levende ziel gezien in die buurt; Tis eigenlijk uw eigen verantwoordelijk van te vertragen als ge kinderen langs de weg ziet lopen, maar spijtig genoeg zit dit tegenwoordig meer als *optie* ingebouwd in de mens. Hence, de flitspalen en de bordjes-cultuur.

Of dat flitsen veel helpt (ik denk dat het meer bedoeld is om de staat te helpen ).. de voorbije jaren reed ik altijd tussen 70 en 90 op grote banen waar 70 geldt. Heb maar 1x boete gehad.
            Mijn vriendin daarentegen rijdt als een oud wijf (lol): altijd mooi aan de regeltjes houden, indien mogelijk NOG trager (AARrghl)..en zij heeft op die tijd al TWEE BOETES gehad. Logica ?
            Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
              Maar die 30 per uur aan scholen en zo;. what the hell?! Ik kwam voor mijn werk elke dag voorbij een schoolstraat en moest dus van 70 naar 30 afremmen
              Dan was je toch al ergens verkeerd bezig.
              Een zone 30 ligt NOOIT op een plaats waar het 70 is want een zone 30 mag alleen aangebracht worden op een plaats waar maximum 50 gereden mag worden. Je had dus hoogstens eens moeten afremmen van 70 naar 50 en nadien van 50 naar 30.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Dit is anders een oplossing voor mensen die last hebben van flitspalen

Mvg,
                Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Klopt, op sommige plaatsen zetten ze op een lang stuk baan een zodanige lage snelheidsbeperking dat je het met moeite kan aanhouden en op andere plaatsen laten ze te hoge snelheden toe.
                  Al op een paar plaatsen gezien, rechte brede baan, geen kruispunten, geen huizen, geen scholen, geen winkels ... 50km/u!
                  Dan elders een bocht van 270° (bijna volledige lus) en daar stond 90km/u wat je er met 90% van de recente wagens niet kan halen zonder uit de bocht te vliegen. Wie betaalt dan als je de aangegeven snelheid volgt? Natuurlijk jij wegens overdreven snelheid.
                  Ook in een druk bewoonde streek met kleine bochtige baantjes al eens 70 en 90 zien staan, je kan er met moeite op een veilige manier 50 doen. Maar ja, wat heeft het voor zin de snelheid te beperken als men er toch geen flitswagen kan zetten wegens gebrek aan parkeerruimte.
                  Op sommige plaatsen is het correct maar op vele plaatsen zijn de beperkingen inderdaad maar met de natte vinger toegewezen. Dit komt omdat ze niet elke plaats en situatie bekijken maar gewoon algemene regeltjes toepassen. Aangepaste borden komen er echter pas na de 11e dode op hetzelfde punt.

Ik denk niet dat de maximum toegelaten snelheid noodzakelijkerwijs mogelijk moet zijn: in het buitenland gebeurt het vaak dat je bvb 90kmh maar dat je dat amper kan halen, en dat er bochten bij zijn die je aan minder dan 50kmh kan nemen. Het probleem is eerder dat men in Vlaanderen veeleer aan "overbescherming" doet, waardoor men een dergelijke mentaliteit creert: "ik houd mij aan de beperking, dus het zal wel veilig zijn".
                  Tegen een automatische begrenser ben ik absoluut tegen gekant: bij de invoering zou men nog redelijkerwijs te werk kunnen gaan, maar wie zegt dat een of andere mediageile opvolger geen idiote regel introduceert (zoals bvb alle beperkingen nog eens 20kmh omlaag?).
                  ---
                  Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                  http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Veronrustende foto... dat Wallonië wat achterop hinkt, was al bekend, maar er is duidelijk een uitbreiding vanuit het Noordoosten van Wallonië. Nog een paar jaar en 't staat daar ook vol .

Eén van mijn grote ergernissen is de grote hoeveelheid aan mogelijke snelheidsbeperkingen. In Duitsland, Nederland, Frankrijk... hanteert men 30-50-80. Bij ons moet men weer anders doen en 30-50-70-90 hanteren, zodat je gewoon meer kans hebt om geflitst te worden, omdat de kans dat je een bord mist ook reëler wordt.
                    Waarom niet overal 't zelfde in Europa ? Dat men voor de snelwegen een verschil maakt, lijkt me logisch... de af- en opritten zijn net iets meer gespreid en veiliger in sommige andere landen dan bij ons.

Comment

Techniek staat niet meer stil; de laatste generatie van Tom - Tom weet zelfs precies hoe snel je in een bepaalde straat mag rijden Laat dan gewoon een soort "babbelaar" in elke wagen plaatsen zodat ie gewoon maar die snelheid meer kan rijden....Wat kan voor een truck kan, moet toch voor een gewone wagen ook mogelijk zijn of niet???
                      Kostprijs van dit plaatje....geen verkeersovertredingen meer qua snelheid!
                      Géén inkomsten meer voor een "kas" waar ze blijkbaar toch geen raad meer weten met het geld...
                      Jajaa.... en dan rij je op het viaduct over de ring van Antwerpen en je krijgt een waarschuwing voor 70/u en flitscamera. Idd.: van de baan die er onder de Ring door kruist! Zo ver staan we ja.
                      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                      www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Dan was je toch al ergens verkeerd bezig.
                        Een zone 30 ligt NOOIT op een plaats waar het 70 is want een zone 30 mag alleen aangebracht worden op een plaats waar maximum 50 gereden mag worden. Je had dus hoogstens eens moeten afremmen van 70 naar 50 en nadien van 50 naar 30.
                        Sta mij toe U te vragen es een kijkje te gaan nemen op de N72 te Zonhoven, daar geldt wel degelijk een snelheidsbeperking van 70 en staan elektronische borden die de snelheid soms (schooltijden) beperken tot 30.

Groetjes, Peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                          Jajaa.... en dan rij je op het viaduct over de ring van Antwerpen en je krijgt een waarschuwing voor 70/u en flitscamera. Idd.: van de baan die er onder de Ring door kruist! Zo ver staan we ja.
                          Wonderen der techniek

Groetjes, Peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peter238 Bekijk bericht
                            Sta mij toe U te vragen es een kijkje te gaan nemen op de N72 te Zonhoven, daar geldt wel degelijk een snelheidsbeperking van 70 en staan elektronische borden die de snelheid soms (schooltijden) beperken tot 30.

Groetjes, Peter
                            Dit is bij wet verboden wegens twee redenen ...

Een snelheidsvermindering van meer dan 20 km/u MOET vooraf aangekondigd worden. http://www.wegcode.be/wet.php?wet=11...2:06:23#9.9.3e
                            Een zone 30 mag ALLEEN aangebracht worden op een plaats waar maximaal 50 gereden mag worden.

Natuurlijk kan het op een baan liggen waar men 70 mag maar dan staat er eerst een bord 50 (of bebouwde kom) en nadien het bord 30.
                            Als dit niet zo is, dan is het bord 30 ongeldig.
                            In geval je een boete krijgt kan je dan best foto's nemen en het voor de rechtbank laten komen, je zal indien je gelijk hebt wat de borden betreft vrijgesproken worden omdat je geen overtreding kan begaan door een ongeldig bord.
                            Last edited by VerSeg; 26 maart 2008, 11:06.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht

Dat kan je, geloof ik toch, vermijden met het aanvinken van verwittiging van de flitspalen als deze op je route liggen.

Nadeel : je krijgt geen verwittiging van een flitspaal als je gewoon met je TomTom aanrijdt en er geen route is bepaald.
                              Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
                              Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

BD0460BE

Comment

Pas nu de krant eens kunnen inkijken en ...moet mijn bericht updaten...
                                We spreken nu niet enkel over flitspalen maar ook nog over "flitsbakken"
                                Per jaar gaan ze er nog 250 bijplaatsen
                                Als elk toestel na een maand al is terugverdiend is dit natuurlijk een goede investering! Blijkbaar heeft men echt de smaak te pakken
                                Hier heeft men tijd en geld voor over, maar het openbaar vervoer gewoon veilig houden voor "de gewone werkmens" gaat blijkbaar héél wat moeilijker
                                D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                                BD0290BE

Comment

Working...
                                X