EDIT Mod Franciskine : Foto achter linkje gezet, zo zie je hem op ware grootte en niet automatisch verkleind door de BD software . . .
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Een beeld zegt meer dan duizend woorden..flitspalen in België
Collapse
X
-
Een beeld zegt meer dan duizend woorden..flitspalen in België
EDIT Mod Franciskine : Foto achter linkje gezet, zo zie je hem op ware grootte en niet automatisch verkleind door de BD software . . .Last edited by Franciskine; 11 maart 2008, 19:30.D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
BD0290BELabels: Geen
-
-
Re: Een beeld zegt meer dan duizend woorden..flitspalen in België
Titel was beter flitspalen in Vlaanderen...
Nu ik heb er geen probleem mee,tracht me zoveel mogelijk aan snelheid te houden.
Blijkbaar zijn flitspalen in wallonië niet nodig he.
mirDe opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/
-
Indeed, en het zijn er nog veel te weinig ! Zouden ons beter via gps tracking of dergelijke volgen, en wie een overtreding begaat, krijgt automatisch de boete in zijn bus. Als het 1 leven redt, is het dat waard.
Daarvoor wil ik mijn privacy nog opgevenTo make your dreams come true, wake up
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk berichtIndeed, en het zijn er nog veel te weinig ! Zouden ons beter via gps tracking of dergelijke volgen, en wie een overtreding begaat, krijgt automatisch de boete in zijn bus. Als het 1 leven redt, is het dat waard.
Daarvoor wil ik mijn privacy nog opgeven
Kostprijs van dit plaatje....geen verkeersovertredingen meer qua snelheid!
Géén inkomsten meer voor een "kas" waar ze blijkbaar toch geen raad meer weten met het geld...D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
BD0290BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk berichtIndeed, en het zijn er nog veel te weinig ! Zouden ons beter via gps tracking of dergelijke volgen, en wie een overtreding begaat, krijgt automatisch de boete in zijn bus. Als het 1 leven redt, is het dat waard.
Daarvoor wil ik mijn privacy nog opgeven.
Als je in vlaanderen rijdt, dan heb je in elke gemeente wel een andere maximum-snelheid, die op grote wegen varieert van 30 tot 90km/h. Soms zetten ze zo'n heel kleine bordjes "zone 30" die je alleen weet staan als je zelf vlakbij die plaats woont. Als ze daar iedereen laten betalen, dan hebben ze volgens mij geen problemen meer met de begroting.
Een systeem dat de snelheid automatisch aanpast is misschien nog beter, maar dat willen de autofabrikanten niet, want dan verkopen ze geen wagens meer met veel pk's (het heeft dan totaal geen zin meer om een snelle wagen te kopen). Het zijn net die wagens die aan de fabrikant het meeste winst opleveren. De Belgische staat wil ook zo geen systeem, want dan valt een groot deel van de inkomsten van de boetes weg.
Met die flitspalen is er trouwens nog een probleem, als je daar dagelijks voorbij komt, dan weet je wel waar ze staan, dan kan je tussen de camera's wel wat meer gas geven. Op de Turnhoutse ring durft blijkbaar niemand tegen 70 voorbij die palen rijden, het overgrote deel van de automobilisten remt daar af naar 60, en duwt achteraf het gaspedaal in (met meer luchtverontreiniging tot gevolg, want uit de meeste dieselwagens zie je dan wel zwarte rook komen omdat ze in een te hoge versnelling teveel gas geven).Last edited by Black B@ndit; 9 maart 2008, 22:22.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Van mij mogen ze op dat gebied gerust hun inkomsten hebben pffffff 't zijn de mensen die hun verantwoordelijkheid moeten leren opnemen. Alchol slot in iedere wagen, en een systeem van, te snel rijden motor die afslaat, en eerst met creditcard uw boete betalen voor je weer verder kan rijden. Misschien zullen we het dan eens allemaal afleren ..... 'k doe er ook ongeveer 70.000 per jaar, en vrijwel iedere dag zie ik ongelukken, al dan niet met slechte afloop. Tot op een zondag morgen toe..... Het was deze morgen ook weer in orde op de e-40 in erpe-mere. En dan spreek ik nog niet eens over degene die ik op het nieuws hoor, zoals gisteren die moeder en dochter en schoolkameraadjes die doodgereden zijn
To make your dreams come true, wake up
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk berichtEn dan spreek ik nog niet eens over degene die ik op het nieuws hoor, zoals gisteren die moeder en dochter en schoolkameraadjes die doodgereden zijn
Maar euh... is dat geen maatschappelijke discussie? En euh... zijn die niet verboden op BD?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk berichtVan mij mogen ze op dat gebied gerust hun inkomsten hebben pffffff 't zijn de mensen die hun verantwoordelijkheid moeten leren opnemen. Alchol slot in iedere wagen, en een systeem van, te snel rijden motor die afslaat, en eerst met creditcard uw boete betalen voor je weer verder kan rijden. Misschien zullen we het dan eens allemaal afleren ..... 'k doe er ook ongeveer 70.000 per jaar, en vrijwel iedere dag zie ik ongelukken, al dan niet met slechte afloop. Tot op een zondag morgen toe..... Het was deze morgen ook weer in orde op de e-40 in erpe-mere. En dan spreek ik nog niet eens over degene die ik op het nieuws hoor, zoals gisteren die moeder en dochter en schoolkameraadjes die doodgereden zijn
Heb véél begrip als je 70.000km bold...maar onfeilbaar ben je nooit.
Betekent dit dat men je met een paar boetes kan straffen omdat je eens gefaald hebt???
Zeg mij eens eerlijk wat levert het op dat men je flitst aan 58km/u waar je maar 50 mag...als men je gewoonweg je weg laat vervolgen en je pas een week later de boete in je bus krijgt???
's Morgens vroeg om 6u een reeks mensen flitsen die achter mekaar rijden om de trein te halen....flits,flits flits...bingo, bingo (max 10km/u te snel!!!)...wél 50 euro per klant....
Wat heeft dat met verkeersveiligheid nog te maken???
Laat ze wat drastischer optreden waar het écht nodig is....Zie ander topic!D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
BD0290BE
Comment
-
Ter overweging :
In 2007 stierven 4x meer belgen aan darmkanker dan in het verkeer. Dit terwijl het overheidsbudget voor verkeersveiligheid enkele tientallen malen hoger ligt dan voor onderzoek naar bestrijding van kanker.
Elk slachtoffer moet vermeden worden en het is de taak van de overheid om voldoende zorg te besteden aan de omkadering van de strijd hiertegen.
Met die wildgroei aan flistpalen vraag ik mij af of het innen van boetes hier niet langzaam op de eerste plaats komt, en men voorbij gaat aan het beperken van slachtoffers (van welke oorzaak ook). Ik zie bvb en groot aantal flistpalen opduiken op niet eens verkeerstechnisch risicoplaatsen.DigiCam
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk berichtBlijkbaar zijn flitspalen in wallonië niet nodig he.
Hier staan veel flitspalen en slechts één op de zoveel bevat echt een camera, je weet alleen niet waar en wanneer.
In Wallonië zijn ze echter veel actiever dan hier met mobiele flitsers en die staan ook overal waar je niet vooraf van weet waar en wanneer.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht's Morgens vroeg om 6u een reeks mensen flitsen die achter mekaar rijden om de trein te halen....flits,flits flits...bingo, bingo (max 10km/u te snel!!!)...wél 50 euro per klant....
Wat heeft dat met verkeersveiligheid nog te maken???
Al die dat 's morgens (bijna) te laat zijn voor hun trein zijn net diegenen die onvoorzichtig zijn omdat ze maar één doel hebben ... die trein proberen te halen.
Ze rijden daarom niet aan extreem grote snelheden maar zijn wel te veel afgeleid door hun uurwerk, ze gaan al niet zo snel meer stoppen voor oranje of een stop en wringen al sneller ergens tussen om toch maar een minuutje te recupereren.
Diegene die op de snelweg 150 doen, die zijn echter veel alerter, rijden meestal harder omdat ze ver moeten maar niet meer omdat ze een trein moeten halen ... ze blijven geconcentreerd op de baan en komen ook geen voetpaden, kruispunten, lichten of fietsende kinderen tegen.
Dus ja, die 30 te veel doet is in dit geval een minder groot gevaar dan die dat 10 te veel doet.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtDit heeft net héél veel met verkeersveiligheid te maken.
Al die dat 's morgens (bijna) te laat zijn voor hun trein zijn net diegenen die onvoorzichtig zijn omdat ze maar één doel hebben ... die trein proberen te halen.
Ze rijden daarom niet aan extreem grote snelheden maar zijn wel te veel afgeleid door hun uurwerk, ze gaan al niet zo snel meer stoppen voor oranje of een stop en wringen al sneller ergens tussen om toch maar een minuutje te recupereren.
Trouwens, er moet ergens een limiet gesteld worden. Als 58 nog goed is waar 50 mag, dan is 59 ook nog goed, en als 59 goed is, waarom dan geen 60 enz...
50 = 50 en er boven zijn 'de risico's van het vak'. De consequenties moet je er dan maar van dragen. Trouwens mag je nog blij zijn, als je geflitst wordt krijg je nog meteen 10% snelheidskorting. 60 wordt dan 54Bovendien, de meeste km-tellers in de wagen geven ook hogere snelheid aan dan in werkelijkheid gereden wordt
Mvg,
Frederic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtDus ja, die 30 te veel doet is in dit geval een minder groot gevaar dan die dat 10 te veel doet.To make your dreams come true, wake up
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk berichtIk heb 2 keer tegen 120 klapband gehad
Comment
Comment