Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bizar verbindingsprobleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bizar verbindingsprobleem

Hallo,

Allereerst vermelden dat ik geen expert ben (verre van) maar wel graag weet wat er gebeurt….

De situatie :

2 pc’s in huissituatie.

Draadloze router Philips Wifi (geleverd bij digitale tv, maar het tv-gedeelte is terug gegeven)

Naar waar nu mijn bureau is is esthetisch gezien geen bekabeling mogelijk, ook al staat de pc maar 3 meter van de router, het is draadloos.

Skynet account ADSL.

Ik maakte zelf handmatig verbinding met pw en login.

Boven op kinderkamer exact dezelfde DELL pc als beneden.

Probleem was dat ik beide computers niet online kreeg dezelfde tijd, de lijn gaf dan bezet als het ware, eentje wel, twee niet dus.

Prutsen op pc 2 via IP en hop dat leek te werken.

Maar wat is er veranderd (zonder er een jota van te snappen !?)

De pc beneden maakt zelf verbinding (auto?) maar het venster voor handmatig verbinden komt ook te voorschijn ! Hier op klikken eindigt altijd op onmogelijkheid tot verbinden en nieuwe poging, maar eigelijk ben ik al online !?

Nog bizarder, ik open van een zelf gecreëerde site de home page terwijl ik online ben, venster voor verbinding verschijnt (maar ik ben al verbonden !!!!), verbinding lukt niet, ik kies voor offline en de andere pagina’s werken wel ?!?!

Dus : auto verbinding, manueel verschijnt, ik kan surfen zonder dat manueel lukt….

Ik kan hier dus niet meer volgen.

Is er in de buurt van Scherpenheuvel-Zichem iemand die dat tegen een goei fles wijn kan komen uitleggen en/of fixen ?

Dat zou geweldig zijn…..

Thx,
    Marc

Re: Bizar verbindingsprobleem

Waarom niet met Powerline adapters proberen ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Als je met een router werkt, heb je die handmatige verbindingen niet meer nodig. Je router maakt zelf de verbinding en verdeelt die over de verschillende PC's via netwerk (of dat met draad is of draadloos speelt hierbij geen rol).

Je mag dus die manuele verbindingen gewoon wissen. Je kan ook gewoon in IE en Outlook bij internetopties onder tapblad "verbindingen", het vinkje "nooit een verbinding kiezen" aanvinken. Dan is het normaal ook gedaan met die meldingen.

Het klopt inderdaad dat je geen manuele verbinding meer kan leggen : Een modem kan bij normaal gebruik maar 1 verbinding maken (en die is door de router gelegd). Als je nu manueel nog een verbinding probeert te leggen, lukt dat dus niet. Je internet werkt wel, want je bent verbonden via het netwerk... (als je nog kan volgen ;-)).
      Last edited by polleke_cgc; 28 februari 2008, 22:26.
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Als je met een router werkt, heb je die handmatige verbindingen niet meer nodig. Je router maakt zelf de verbinding en verdeelt die over de verschillende PC's via netwerk (of dat met draad is of draadloos speelt hierbij geen rol).

Je mag dus die manuele verbindingen gewoon wissen. Je kan ook gewoon in IE en Outlook bij internetopties onder tapblad "verbindingen", het vinkje "nooit een verbinding kiezen" aanvinken. Dan is het normaal ook gedaan met die meldingen.

Het klopt inderdaad dat je geen manuele verbinding meer kan leggen : Een modem kan bij normaal gebruik maar 1 verbinding maken (en die is door de router gelegd). Als je nu manueel nog een verbinding probeert te leggen, lukt dat dus niet. Je internet werkt wel, want je bent verbonden via het netwerk... (als je nog kan volgen ;-)).
        Ik kan wel volgen, maar voorheen maakte ik wel verbinding (manueel), het is door mijn gepruts gekomen... en hoe komt het dan dat hij voor sommige pagina's wel verbinding vraagt... ja ik weet het, klinkt verward, maar dat is het ook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Waarom niet met Powerline adapters proberen ?
          Omdat dit niets aan zijn probleem zal oplossen.
          Dat het nu WiFi of PowerLine is, als die verbinding ergens verkeerd geconfigureerd is blijft het probleem identiek zelfs met een kabel.
          Er is trouwens geen probleem om verbinding met de router te maken maar om in te loggen bij de provider, enfin dubbel in te loggen in dit geval.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Ik raad je toch aan die router te gebruiken waarvoor hij dient : het internet verdelen over meerdere PC's. Die inbelverbindingen worden gewoon vervangen door de router (als het automatisch kan, waarom zou je het moeilijk doen ?).

- Zet je netwerkkaarten op automatisch (normaal staan ze zo), zodat de IPnrs van je lokale PC's door de router worden toegekend (via DHCP).
            Je kan dat instellen door van je netwerkkaart onder TCP/IP instellingen zowel IP-adres als DNS adres op automatisch toewijzen te zetten.

- Ik ken die Philips router niet (heb onlangs bij m'n zus nog een alcatel (thomson) routertje geïnstalleerd (voor 1 PC op windows '98), doch dit terzijde).
            Om de instellingen te doen, moet je "surfen" naar het IP-adres van je router. Normaal vind je dat in de handleiding (ofwel met ipconfig/all in te geven in de command prompt : wat na "standaardgateway" staat is het IP van je router).
            Voor ADSL maak je een PPPoE verbinding aan, waarbij je login en paswoord van je Skynet verbinding ook moet ingeven.

- in explorer en outlook mag je alle verbindingen wissen (of gewoon "nooit een verbinding kiezen" aanvinken).
            Al het internet verkeer verloopt via je netwerkje, dus manuele verbindingen heb je echt niet meer nodig. Dat is juist het voordeel van een router : die neemt al het werk voor zijn rekening. Een ander voordeel is ook, dat in de meeste routers ook een firewall is opgenomen : kan maar zo veilig zijn...

Dat het vroeger werkte met je combinatie van manuele verbindingen, en verbindingen via router is mogelijk, maar persoonlijk vind ik dat inderdaad "brielen" ;-).
            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              - Zet je netwerkkaarten op automatisch (normaal staan ze zo), zodat de IPnrs van je lokale PC's door de router worden toegekend (via DHCP).
              Je kan dat instellen door van je netwerkkaart onder TCP/IP instellingen zowel IP-adres als DNS adres op automatisch toewijzen te zetten.
              Dit gedeelte zal wel juist staan mits hij op bepaalde momenten kan surfen ... afblijven dus.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Alvast bedankt voor de hulp, we zullen dat allemaal eens checken in de komende dagen !

Comment

Working...
                X