Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Vista 2
Collapse
X
-
-
-
Re: Vista 2
Slecht nieuws, ik meende opgevangen te hebben dat het nog voor februari / maart was.BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye
Comment
-
Denk dat ik maar even wacht met SP1 kijk maar eens op deze link http://www.nu.nl/news/1447798/50/Upd...aar_maken.html
Groetjes NoNameD300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
www.langenacker.nl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NoName Bekijk berichtDenk dat ik maar even wacht met SP1 kijk maar eens op deze link http://www.nu.nl/news/1447798/50/Upd...aar_maken.html
Groetjes NoName
Ik heb weinig zin om, om de haverklap Vista te herinstalleren. Mijn laatste XP installatie hield het bijna 3 jaar vol voor hij steken begon te laten vallen en een herinstallatie zich opdrong.
En mijn PC gedrag is echt niet veranderd sinds Vista. Voor mij kan het met SP1 alleen maar hetzelfde blijven of beter gaan.BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Comment
-
Het kan dus ook anders:
Asus notebook, anderhalf jaar met XP: blijvend probleempjes om wireless te verbinden, en regelmatig vastlopers bij het in slaapstand gaan. Diverse herinstallaties, geen oplossing.
Uiteindelijk heb ik de Vista drivers gedownload en hiermee draait die notebook vlekkeloos op Vista.Last edited by nete; 23 maart 2008, 20:25.BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Comment
-
Exact een week geleden mijn "werk" PC geupdated van XP naar Vista Ultimate (bekomen via academic download ) met gebruikmaking van de een virtuale DVD structuur op een 2e HD (Daemon tools) .. ging feilloos duurde ong 1u10min .. Aangezien Vista een andere struktuur aanhoudt voor oa gebruikers "shares", zowel PC's op het net als bestanden even wat moeten zoeken hoe eea nu in mekaar past .. loopt nu als een trein .. eerst de adviezen gevolgd van de Vista adviser soft en verwijderd wat problemen kon geven .. dat was niet bijster veel ... ok een aantal snelkoppelingen werken niet meer maar Vista heeft nu eenmaal een andere structuur, valt zo op te lossen .. geen zuchtje van een probleem, voorlopig geen cowboy verhalen it feels OK !
FWIW
Comment
-
-
Volgende probleem: mijn desktop draait XP op de C schijf en Vista op de D.
Allez, draaide Vista, want plots, zonder enig aanwijzbare reden geeft Vista er de brui aan. Het gekende "Driver less or not equal". In XP geen enkel probleem.
Normaal staan al mijn documenten nog op de C: onder "Mijn documenten".
Eén van de vrij belangrijke documenten vind ik niet terug, ik vermoed dat die file toch in de Vista "documents" directory op D: gesukkeld is.
Als ik daar wil gaan kijken vang ik natuurlijk bot: ik kies als administrator en moet dan een naam en wachtwoord ingeven (om dus vanuit XP toegang te hebben tot die Vista map).
Ik zou echter in de verste verte niet weten wat ik daar moet invullen.
Ik vermoed dat het wel het uitbouwen van de HD zal worden en ze in een externe box steken en aan mijn Vista notebook hangen om alsnog (misschien) toegang te hebben tot die D: partitie ?
Of zijn er andere oplossingen ?Last edited by nete; 15 april 2008, 23:50.BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk berichtVolgende probleem: mijn desktop draait XP op de C schijf en Vista op de D.
Allez, draaide Vista, want plots, zonder enig aanwijzbare reden geeft Vista er de brui aan. Het gekende "Driver less or not equal". In XP geen enkel probleem.
Eén van de vrij belangrijke documenten vind ik niet terug, ik vermoed dat die file toch in de Vista directory op D: gesukkeld is.
Als ik daar wil gaan kijken vang ik natuurlijk bot: ik kies als administrator en moet dan een naam en wachtwoord ingeven (om dus vanuit XP toegang te hebben tot die Vista map).
Ik vermoed dat het wel het uitbouwen van de HD zal worden en ze in een externe box steken en aan mijn Vista notebook hangen om alsnog (misschien) toegang te hebben tot die D: partitie ?
Of zijn er andere oplossingen ?
plaatsen op de schijf waarop de besturing staat.
Ik heb ook mijn lessen gehad in het verleden.
Bestanden die ik binnenhaal gaan ook nooit naar die schijf.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk berichtVolgende probleem: mijn desktop draait XP op de C schijf en Vista op de D.
Eén van de vrij belangrijke documenten vind ik niet terug, ik vermoed dat die file toch in de Vista directory op D: gesukkeld is.
Of zijn er andere oplossingen ?BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk berichtOpgelost: ik zat op een link te klikken ipv op de directory zelf...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk berichtDat plaatst een aantal van de posts hierboven dan meteen in een ander daglicht.
Plaatst eerder de OP zijn "benaderingen" in een ander daglicht sorry ..
Comment
-
-
@ Leonidas en Regulus.
Hallo zeg, het plaatst jullie manier van lezen in een ander daglicht:
Ik heb op mijn desktop op C: al een hele tijd XP staan, werkt vrij goed, ook nu nog.
Ik zet enkele maanden geleden Vista op de D: partitie. Sindsdien start ik default op in Vista. Deze Vista is al een poos aan het "degenereren" (bepaalde functies laten het afweten, lees hogerop). Ik hoopte dat SP 1 die probleempjes mischien zou oplossen, maar dat SP schijnt stilaan een vijfjarenplan te worden....
Een paar dagen geleden begint de PC spontaan in Vista te herstarten als gevolg van "driver_less_or_not_equal". Er is echter niks veranderd aan die PC.
Ik heb al de tijd mijn documenten laten staan onder Mijn documenten op de C: schijf. Eén belangrijk document is echter toch in "documents" verzeild op de Vista partitie. Ik heb dan vekeerdelijk geklikt op een link in de D: drive naar documenten, maar daarna perfect de map "documents" zelf kunnen openen vanuit XP. Intussen had ik dus ten onrechte hier gepost.
En die Vista start nog steeds niet op. Mijn vraag betrof dus het terughalen van een document uit de Vista partitie en niet het oplossen van de opstartprobleem. (dat zal, zoals in alle Windows versies ooit, wel nog altijd maar enkel op te lossen zijn door een komplete herinstallatie vermoed ik.)
Ik heb dit topic gestart met de bedoeling om elkaar eventueel te helpen bij Vista probleempjes, (maar dan moet je eerst lezen wat er staat, en er niet één zinnetje uitpikken), ik heb het niet gestart om me te laten kleineren door zinloze commentaar.Last edited by nete; 15 april 2008, 23:56.BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht@ Leonidas en Regulus.
Hallo zeg, het plaatst jullie manier van lezen in een ander daglicht:
Ik heb op mijn desktop op C: al een hele tijd XP staan, werkt vrij goed, ook nu nog.
Ik zet enkele maanden geleden Vista op de D: partitie. Sindsdien start ik default op in Vista. Deze Vista is al een poos aan het "degenereren" (bepaalde functies laten het afweten, lees hogerop). Ik hoopte dat SP 1 die probleempjes mischien zou oplossen, maar dat SP schijnt stilaan een vijfjarenplan te worden....
Een paar dagen geleden begint de PC spontaan in Vista te herstarten als gevolg van "driver_less_or_not_equal". Er is echter niks veranderd aan die PC.
Ik heb al de tijd mijn documenten laten staan onder Mijn documenten op de C: schijf. Eén belangrijk document is echter toch in "documents" verzeild op de Vista partitie. Ik heb dan vekeerdelijk geklikt op een link in de D: drive naar documenten, maar daarna perfect de map "documents" zelf kunnen openen vanuit XP. Intussen had ik dus ten onrechte hier gepost.
En die Vista start nog steeds niet op. Mijn vraag betrof dus het terughalen van een document uit de Vista partitie en niet het oplossen van de opstartprobleem. (dat zal, zoals in alle Windows versies ooit, wel nog altijd maar enkel op te lossen zijn door een komplete herinstallatie vermoed ik.)
Ik heb dit topic gestart met de bedoeling om elkaar eventueel te helpen bij Vista probleempjes, (maar dan moet je eerst lezen wat er staat, en er niet één zinnetje uitpikken), ik heb het niet gestart om me te laten kleineren door zinloze commentaar.
1. Stroom van de PC afhalen.
2. Geheugen modules uit de pc halen
3. Momentje wachten, modules weer terugsteken (eventueel omdraaien voor de afwisseling
4. Duw al de kabeltjes eens goed aan, en blaas eventueel wat stof uit je PC.
5. Probeer nu weer gewoon te werken met je PC
ps. Die foutmelding is al zo oud als Windoos bestaatLast edited by theokus; 16 april 2008, 01:25.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk berichtps. Die foutmelding is al zo oud als Windoos bestaatCanon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtAls je "driver less or not equal" (driver Irql less or not equal) bedoelt dan is dit in vele gevallen een probleem met een driver.
Ik vermoed dat het de driver van de audio on board is, kreeg daar regelmatig een boodschap dat er iets mis mee was. Te lang gewacht om dat probleem vast te pakken.
Ik zou in feite vanuit XP het register van de Vista installatie moeten kunnen zuiveren van alle verwijzingen naar die driver. Is dat sowieso mogelijk ?BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Comment
Comment