Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chitchat wordt vzw-leden-only

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Chitchat wordt vzw-leden-only

Net zoals ik al bij vele fora gemerkt heb is BD het slachtoffer van zijn eigen succes...

Petje af voor de mensen die zich dagelijks uren bezighouden met te lezen wat anderen denken dat ze moeten zeggen en daar de zever nog moeten uitfilteren, ruzies oplossen , enz....

als je iedereen betalend lid maakt , dan ben je tenminste zeker dat al je leden het

1: goed voorhebben met het forum en de werking ervan.
    2: geen racisme tegen de mensen met een groene bol naast hun naam(want ieder lid is gelijk).
    3: de mods zich nog wat kunnen bezighouden met wat BD allemaal begon een passie voor fotografie...

just my 2 cents...
    FF Photography.be

Mijn Flickr account ...

Comment

Ik heb helemaal niet het volledige topic doorgelezen en daar heb ik ook geen zin in , het enige wat ik vaststel is dat er hier enkele serieuze zielepoten tussen zitten die hier mijns inziens niet thuishoren…
      Als je er niet kunt mee leven dat je niet meer kan zeveren dan ga je maar gewoon op een ander, forum’s genoeg zou ik zo zeggen, mensen die hier zijn voor het daadwerkelijke doel van BD namelijk fotografie zijn hier voor mij van harte welkom, betalend of niet betalend dat maakt me niks uit , wat mij betreft mag chit-chat zelfs op z’n geheel weg, betalend of niet
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
        Wel, dit is iets waar ik met Skitch een poos terug heb over gesproken.
        BD heeft die allures aangemeten dat het geen vrijwilligersgroep meer kan zijn, hoe graag jullie dat ook willen hebben.
        Een dergelijke groep die staat en valt met vrijwilligers is in de tijd gedoemd om te vallen. Immers het woordje "vrij" is allesbetekenend. Inderdaad, vrij zijn om enkel nog te modderen, te lijden, ueh leiden ...
        Het is een droom, maar in feite zijn we op een punt gekomen dar RvB en moddering een full-time-taak wordt, maar dan is gratis een fantasme.
        ... een vzw kan en mag personeel in dienst nemen
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Daar zijn maar twee manieren toe ...
          Ofwel de mensen doen betalen omdat je dan ook de betalingsgegevens hebt van de bank ofwel de mensen laten inschrijven en een activeringscode opsturen naar hun privé-adres. Dit laatste is wel moeilijk haalbaar met veel leden. Ik heb het ooit een paar jaar geleden eens gehad dat ze zo werkten maar begin daar nu nog eens mee.
          Op eender welke andere manier kan je nog altijd héél simpel valse gegevens invullen.
          Vul jij altijd overal al je correcte gegevens in? De meeste mensen hebben uit schrik van misbruik (spam o.a.) al een gmail aangemaakt om niet hun eigen emailadres te moeten gebruiken ... laat staan dat ze hun persoonlijke gegevens zomaar zullen geven als ze niet zekers zijn dat het anders toch niet zal lukken. Er gewoon om vragen volstaat niet meer hoor, zekers niet bij foeffelaars.
          Of zie je nog een andere simpele mogelijkheid misschien?
          Mocht het simpel zijn, dan was dit vermoedelijk al lang toegepast.
          of een foto van je identiteitskaart , er zijn forums waar dit gevraagd wordt.
          [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
            Ik heb helemaal niet het volledige topic doorgelezen en daar heb ik ook geen zin in , het enige wat ik vaststel is dat er hier enkele serieuze zielepoten tussen zitten die hier mijns inziens niet thuishoren…
            Als je er niet kunt mee leven dat je niet meer kan zeveren dan ga je maar gewoon op een ander, forum’s genoeg zou ik zo zeggen, mensen die hier zijn voor het daadwerkelijke doel van BD namelijk fotografie zijn hier voor mij van harte welkom, betalend of niet betalend dat maakt me niks uit , wat mij betreft mag chit-chat zelfs op z’n geheel weg, betalend of niet
            Oordelen is één zaak RDB.
            Veroordelen is een tweede

Maar ik begrijp jou.
            Er zijn ook "vissers" die graag overdrijven
            (zag toevallig dat dit een 2de hobby van jouw is en het is gegund hoor)
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
              of een foto van je identiteitskaart , er zijn forums waar dit gevraagd wordt.
              Zo'n site ken ik ook mutse...
              Mijn eerste reactie toen ik er was: ik werd ferm lastig
              Maar ja, ze zullen intussen ook heel wat ervaring hebben met een en ander.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Er is dikwijls een groot verschil tussen wat je wil bekomen en wat je krijgt hoor.
                Heel juist, gelukkig is er dan nog de garantie...
                Of niet goed....geld terug
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Als je er niet kunt mee leven dat je niet meer kan zeveren dan ga je maar gewoon op een ander
                  Wat een enorme rotopmerking. Is dit de huisstijl die BD zo huldigt? (Blijkbaar wel, want er wordt hier per definitie gevonden dat betalende leden het altijd goed menen en niet geneigd zijn om oneerbiedig uit de hoek te komen.)

Dankzij zulke opmerkingen voel ik me hoe langer hoe minder geroepen om hier ook maar iemand nog verder te helpen, te feliciteren of geluk te wensen. Dat laat ik dan liever over aan de mensen die ervoor betaald hebben.
                  Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Zo, is iedereen wat uitgeraasd, iedereen zijn zegje gehad...
                    Het is hier bijna een verplichting om hier een reactie te plaatsen.
                    Ik post nooit niet veel, maar nu loopt het hier toch de spuitgaten uit...
                    Zonder voor iemand partij te trekken, Wel je mag het weten, ik ben boos.....en teleurgesteld
                    ....
                    Wat een gezever dat ik hier de laatste tijd moet lezen...

Luister nu eens goed iedereen...
                    Als je wil chatten, ga je naar www.ikchatgraag.com
                    Als je een computerprobleem hebt, ga je naar www.ikhebeencomputerprobleem.com
                    Als je een lief zoekt ga naar www.ikzoekeenlief.com
                    en als je iets zoekt over fotografie ga je naar www.belgiumdigital.com of een andere forum.
                    En als je wil zeveren ga je naar www.ikwilzeveren.com

En wat de ChitChat betreft.
                    Spijtig voor degenen die het allemaal goed bedoelen (deze worden altijd meegestraft voor de dwarsliggers)
                    maar de meesten hebben het zelf gezocht.
                    Ik heb hier zo dikwijls stilletjes moeten glimlachen hoe sommigen mekaar telkens weer in de haren konden vliegen.
                    Iedereen had altijd gelijk en de andere was altijd verkeerd.
                    Als sommige dingen worden veranderd aan een forum is het waarschijnlijk toch omdat er iets uit de hand loopt
                    en dat ze het forum terug gezond willen maken.
                    (ik denk niet dat het de bedoeling is dat het BDforum slechter wordt)
                    Misschien is het daarom eens raadzaam eens in eigen boezem te kijken (ik wijs naar niemand, wie het schoentje past, trekke het aan)

Met andere woorden...
                    Ik vond Chit Chat ook soms interessant en boeiend om te lezen, maar als er meestal wordt gehikketakt op elkaar als je iets post is de fun er vlug vanaf.

Iedereen wil hier steeds zijn gelijk halen of er is altijd wel iemand die op zijn tenen is getrapt.
                    Maar mensen toch, komen we niet naar hier om, na een zware dagtaak, wat ontspannen te worden?
                    En wat het forum betreft, degene die het opricht of onderhoudt is de baas.
                    Als iemand bij mij thuis binnenkomt en die durft nog maar een sigaret opsteken, die staat binnen de 5 seconden aan de buitenzijde van de voordeur met een stukje aluminiumfolie in zijn handen.
                    Ben ik ergens op bezoek dan zal ik niet protesteren als ik in een rookgordijn sta. Punt uit!

Als de forumleiding beslist dat het te moeilijk geworden is om een bepaald deel op een goede manier te onderhouden,
                    dan moet je je hierbij neerleggen OF HET ANDERS ZELF DOEN.
                    (Als een kleuterjuffrouw elke dag moet aanhoren dat er gekibbeld wordt om de blokken of de zandbak dan krijgt de dag erna iedereen kleurtjes en mag iedereen een mooie tekening maken.

Spijtig voor de echte forumbezoekers die het goed bedoelen, maar er zijn er altijd die de boel willen manipuleren of verzieken.
                    en dat is niet alleen hier, maar op alle forums.
                    Ik heb ooit een zeer succesvolle website gehad, met gastenboek en forum en alles derop en deraan. Wel, ik heb hem moeten aanpassen en inkrimpen voor dezelfde reden.

Voor mij mag de Chit Chat blijven bestaan, of hij nu alleen kan gelezen worden of niet.
                    Maar iedereen die dwars ligt MOET er af vliegen, zonder pardon. In een maatschappij moet iedereen zich aan regels houden, dus ook hier.
                    Staan de regels je niet aan, er is nog bandbreedte genoeg om een eigen forum te beginnen.

Keiharde woorden, dat kan zijn...
                    In het begin was BD een supersite, nu dankzij (gelukkig niet alle leden) niet meer.Waarom, omdat je hier bijna niets nieuw meer kan bijleren over fotografie.

Ik denk niet dat BD de site van het jaar wordt....en dat zal waarsschijnlijk komen door zijn (niet alemaal hoor!) leden.

PS: en hou nu eens op met die zever van lidmaatschap groene bollen en schrijffouten( ja hier zullen er ook wel instaan), het begint afgezaagd en vervelend te worden...

Toch nog gauw een aanpassing doen, ik heb niemand speciaal op het oog. Het is een algemene reactie, dus begin niet te reageren dat je je geviseerd voelt.
                    Vriendelijke groeten van Pyper
                    (Ik maak elke dag de mooiste foto, ik krijg ze echter nooit uit mijn toestel)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Er zijn ook "vissers" die graag overdrijven
                      (zag toevallig dat dit een 2de hobby van jouw is en het is gegund hoor)
                      Ik hoef niet te overdrijven hoor , ik heb ze reeds groot gevangen
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
                        Wat een enorme rotopmerking. Is dit de huisstijl die BD zo huldigt? (Blijkbaar wel, want er wordt hier per definitie gevonden dat betalende leden het altijd goed menen en niet geneigd zijn om oneerbiedig uit de hoek te komen.)

Dankzij zulke opmerkingen voel ik me hoe langer hoe minder geroepen om hier ook maar iemand nog verder te helpen, te feliciteren of geluk te wensen. Dat laat ik dan liever over aan de mensen die ervoor betaald hebben.
                        Ik zeg gewoon hoe ik er over denk, dat heeft niks met oneerbiedigheid te maken , BD is een fotografieforum, geen tetterzaal , ik ben misschien betalend lid, maar da's zeker niet om te kunnen chitchatten , en nog iets, van mij hoeft die bol niet hoor, ik heb er geen behoefte aan om een kenmerk te hebben dat ik betalend lid ben, mag voor mij van morgen anoniem zijn...
                        Last edited by RDB; 10 december 2007, 17:41.

Comment

Ik hoef niet te overdrijven hoor , ik heb ze reeds groot gevangen
                          Hahahaha
                          Ga zo door mijn zoon...
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Wat ik nog altijd niet begrijp... is dat een moderator met chit-chat zoveel werk heeft???
                            Voor mij mag in dit topic ieder zijn zegje doen, hoe moet een moderator dat leiden? Hij/zij heeft ook een eigen mening en zal op een of andere wijze aanleunen bij groep A of B.
                            Is er storm op komst...laat die gewoon uitrazen...ik heb nog geen enkele gekend die niet "doodbloedt" en het spreekwoord "na regen komt zonneschijn" lijkt mij hier dan ook nog toepasselijk...De ergste vijanden worden elkaars beste vrienden cfr politiek

Wat ik mij ook nog afvraag...gaat door het door deze maatregel nu echt zonder "moeilijkheden" verlopen op BD?
                            De meeste heftige discussies ontstaan meestal rond een bepaald thema of foto, dus daar zal ook niet veel veranderen.
                            Betalende leden dragen BD volgens mij geen warmer hart toe dan de anderen...in een mand zitten wél altijd een paar "rotte" appels en die verwijder je best zo vlug mogelijk anders bederven ze de ganse mand
                            D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                            BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doedelzakje Bekijk bericht
                              Als je wil chatten, ga je naar www.ikchatgraag.com
                              Als je een computerprobleem hebt, ga je naar www.ikhebeencomputerprobleem.com
                              Als je een lief zoekt ga naar www.ikzoekeenlief.com
                              en als je iets zoekt over fotografie ga je naar www.belgiumdigital.com of een andere forum.
                              En als je wil zeveren ga je naar www.ikwilzeveren.com
                              De enige die werkt is belgiumdigital...
                              [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
                                Wat ik nog altijd niet begrijp... is dat een moderator met chit-chat zoveel werk heeft???
                                Blijkbaar laat je geheugen je in de steek. Ik herinner me bijvoorbeeld nog levendig de discussie over dat voorval in de Olmense Zoo. Dat is zeker niet de enige thread die al snel een volledig verkeerde kant opging. Als moderator moet je alles lezen, overleggen met anderen alvorens in te grijpen, mensen achter de schermen aanmanen tot wat bedachtzaamheid,.... Pfffff....

Ik heb de beslissing van de RvB goedgekeurd en sta er nog altijd achter. Alleen al het opvolgen van de tientallen voorstellen van vrijwilligers om dit forum te helpen modereren is een pak werk
                                Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Working...
                                X