Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chitchat wordt vzw-leden-only

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Chitchat wordt vzw-leden-only

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
    Indien men Chitchat sluit voor niet leden, komt er dan ook een slot op alle reeds bestaande draadjes? Of worden deze definitief verwijderd?
    Binnen dit forumonderdeel kwamen/komen soms persoonlijke zaken aan bod. Niet-leden zullen, indien het voornemen daadwerkelijk wordt uitgevoerd, niet langer kunnen controleren/reageren op wat er verder met de gegevens uit hun posts gebeurd.

Ik denk dat ik er geen tekeningetje moet maken tot wat zoiets kan leiden.
    Neen, meestal wordt de inhoud gearchiveerd zodat iedereen nog kan lezen maar dat er niets nieuws meer kan gepost worden.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

OK, ben misschien wat kort en bruut door de bocht gegaan.
      Mijn excuses.

Ben van in het prille begin bezoeker geweest van dit forum. Heb toffe nachtelijke mails uitgewisseld met de toenmalige oprichter/webmaster.

Maar van het oorspronkelijke BD blijkt niets meer over te zijn...jammer.

Vind het spijtig wat er ondertussen allemaal moest gebeuren. Ik ben een amateur-fotograaf, maar heb hierbuiten ook nog een leven.

Ik kan me gerust voorstellen dat er mensen zijn die hier dagelijks vertoeven en die er een bepaald bedrag voor over hebben om de site te steunen.

Maar als ik alle fora die ik op het net bezoek moet gaan betalen.....

Dus ik was geen betalend lid, bezocht de chitchat af en toe, en postte hier nog zelden een foto of en foto-gerelateerde vraag.
      Maar ik vond het wel gezellig in de chitchat en ontmoette (virtueel) vele sympathieke mensen.

Nogmaals, indien ik die groep zou beledigd hebben, dat was niet mijn bedoeling. maar ik besef nu dat dit forum langzaam maar zeker "dood-gemodereerd" zal worden - iets wat ik nooit voor mogelijk achtte.

Dat vind ik dus niet fijn meer.

Wellicht zal ik hier nog eens een enkele keer komen lezen, maar mijn "homepage" die jarenlang BD was, is nu veranderd.

En vermits ik dan toch niets in chitchat zal kunnen posten, blijf ik dan maar beter weg.

Aan de vrienden: sans rancune - het ga jullie goed.
      Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
        Ik heb ze ook niet geteld, maar één ding valt mij toch op ... deze beslissing wordt zowel bij de betalende als bij de niet-betalende op weinig applaus onthaald!

PS.Ik heb hier vooral ontgoochelde i.p.v. "negatieve" reacties van "niet betalende leden" gelezen, maar dat is wellicht een kwestie van perceptie.
        ok is goed , noem het ontgoocheld, en dat kan ik mijzelf toch ook wel voorstellen, maar het blijft een klein groepje van de duizenden geregistreerde, dus bijna altijd een behoorlijke minderheid, de meeste komen dus voor de foto's.
        Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
        Canon eos 7D Mijn site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vj1 Bekijk bericht
          Wat mij opvalt dat er hier veel chitchat gebruikers niet "negatief" zelfs helemaal niet reageren,mischien heeft dit iets te maken met "ik zal de kat maar uit de boom kijken dan wordt ik niet in een slecht dachtlicht gesteld".
          mij kan het geen barst schelen hoe je mij bekijkt,dus durf ik ook m'n zegje te doen,persoonlijk hou ik zelfs niet veel van al die woordspellekes,sommige andere daarintegen ... heb ik in deze topic ook nog niet veel gezien
          Ik kan mij zelf niet herinneren dat ik jou bekeken heb? maar doe gerust je zegje , dat neem ik je niet kwalijk. Ik kan wel wat hebben. Ik doe tenslotte ook mijn zegje. Het grootste deel van het besluit was gebaseerd op het feit dat chit chat geregeld een bron van ergernissen was waar veel mensen last van hadden. Door het alleen voor betalende leden te maken hebben we gemeend een bron van ergernissen weg te nemen. We hebben eerst overwogen het helemaal stop te zetten, maar tijdens discussie hebben we aangenomen dat betalende leden dit vaak doen uit sympathie, en hierdoor een Andere, zeg/denk niet slechtere, kijk of betrokkenheid bij BD en zullen zich hopelijk minder snel te buiten gaan aan extreme stellingen /postings/en aanvallen, hierdoor. Het idee om er een elite club van te maken is volkomen onzin. Het is eigenlijk alleen maar bedoeld om te proberen de rust te bewaren.

Persoonlijk ben ik wel voorstander van een evaluatie periode , al zal hij weinig nut hebben, als het nl zo is dat het daar goed loopt kunnen we zeggen.....lekker daar houden dus. Als het daar ook fout loopt kunnen we eigenlijk alleen nog maar besluiten heel chit chat weg te halen. Of heeft er nog iemand een ander idee (buiten het hier laten staan natuurlijk)

Een compliment is hier trouwens ook wel op zijn plaats. Er wordt hier momenteel een behoorlijke discussie gevoerd met niet altijd de meest vriendelijke antwoorden of reacties toch heb ik ondanks de grote hoeveelheid reacties nog geen enkel moment (op een paar rare opmerkingen na ) de behoefte gehad om dit topic te sluiten. Iedereen die hier een steentje heeft bijgedragen heeft zich tot nu toe behoorlijk netjes gedragen. BRAVO het kan dus wel. Als in het verleden gevoerde discussies niet tot zo veel onrust hadden geleid, maar meer gelijk deze waren gevoerd hadden we niet eens gesproken over verplaatsen. Zelfs ondanks het feit dat er toch geregeld trappen in ruggen uit worden gedeeld door een paar verbitterde is de discussie netjes gebleven en lieten mensen zich niet uit hun tent lokken. Chapo daarvoor.
          Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
          Canon eos 7D Mijn site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
            ok is goed , noem het ontgoocheld, en dat kan ik mijzelf toch ook wel voorstellen, maar het blijft een klein groepje van de duizenden geregistreerde, dus bijna altijd een behoorlijke minderheid, de meeste komen dus voor de foto's.
            Normaal meng ik me niet met zulke discusies op dit gedeelte van het forum.
            Wilt niet zeggen dat ik hier zelden kom, neen in tegendeel ik lees/leer veel in dit forum gedeelte. En ik denk dat er velen zo zijn als ik.
            Nu heb ik hier toch men wens hier ge uit dat het open zou blijven.
            Zeg enkel WENS
            Mvg,
            SW
            BD1071BE

Comment

Als ik onder de naam HAMC dingen heb gezegd die niet door de beugel kunnen dan bied ik daarvoor mijn excusus aan.

Comment

Wie HAMC ook is, dan ben ik inderdaad fierder met een groen bolleke dan met dit.

Als je iets te zeggen hebt ... zeg het dan eerlijk, ze hebben er hier nog geen ene vermoord hoor.
                Voordeel van betalende chitchat ... je had 30€ kwijt geweest om dit te doen.
                Last edited by VerSeg; 9 december 2007, 08:36.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Even kort.
                  Leuk om lezen.
                  Het verslag van de AV in Ieper staat op het vzw-only-forum.
                  Leuk is daar te lezen dat wie daar volmondig zijn "gelezen en goedgekeurd" geeft, hier nu plots komt memmeren over de chitchat.
                  Had ginder gereageerd en niet hier. De nieuwe forumindeling is daar heel duidelijk in uitgelegd.

Bepaalde mensen moeten dringen naar school om te tellen, neen niet twee, maar zeker drie zijn niet akkoord met de ...

Dat chitchat vaak hitse discussie opbrengt is normaal. Dit is bijna het enige onderdeel waar 2 personen met dezelfde hobby, toch menselijk enorm kunnen verschillen. Gelukkig maar. Anders liep iedereen hier met een groene hanekam, en een minijupke tot vlak boven het kr++s

Om nog effen over polemieken te hebben.
                  Minstens 3 bans zijn voortgevloeid op discussies gehouden buiten chitchat
                  1 ban is er gekomen op basiis van wantrouwen
                  En ja, 2 of 3 ban's zijn er gekomen in chitchat.
                  Eentje omwille het lidgeld.
                  Twee omdat ze het niet eens waren met de leiding ..

En vermoedelijk ben ik er vergeten en vermoedelijk ben ik zelfs fout.
                  Maar, het leukste vind ik toch de eerste opmerking.
                  PS. Er zijn er misschien nog die ginder waren en goedkeuring gaven, alhoewel, maar daar ga ik nu niet naar zoeken.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                    Het verslag van de AV in Ieper staat op het vzw-only-forum.
                    Leuk is daar te lezen dat wie daar volmondig zijn "gelezen en goedgekeurd" geeft, hier nu plots komt memmeren over de chitchat.
                    Had ginder gereageerd en niet hier. De nieuwe forumindeling is daar heel duidelijk in uitgelegd.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                      Als ik onder de naam HAMC dingen heb gezegd die niet door de beugel kunnen dan bied ik daarvoor mijn excusus aan.

De persoon die HAMC als kloon heeft aangemaakt heeft ondertussen bericht gekregen met de mogelijke sancties.

En dit was niet aan jou gericht dus
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
                        Normaal zou ik niet reageren op deze discussie maar ik volg ze wel. Door bovenstaande quote voel ik mij toch genoodzaakt om een reactie te geven.
                        Niet iedereen voelt zich genoodzaakt in deze polemiek te mengen maar om dan aan te nemen dat de meerderheid deze beslissing steunt is nogal kort door de bocht. Alleen al uit de lengte van dit topic blijkt dat veel gebruikers van dit forum bedenkingen hebben bij deze beslissing.

Ik reageer(de) niet veel in ChitChat maar ik kwam er wel dagelijks. Ik heb hier goed kunnen lachen, meegeleefd, tips kunnen vinden, enz...
                        Maar ik heb vooral de persoonlijkheden achter de Nick leren kennen.

Ik hoop dat ChitChat open blijft voor iedereen, de waarde van dit subforum wordt door sommigen onderschat.
                        Ik denk ook dat de beslissing om ChitChat te sluiten veel meer negatieve reklame voor BD is dan alle uit de hand gelopen topics tesamen.

De uitdrukking "het kind met het badwater weggooien" lijkt mij hier zeer van toepassing.

Mvg,
                        Wim

Comment

Om eens een idee te krijgen organiseer eens een anonieme poll met de vraag of chit-chat open moet blijven voor niet leden.

mir
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                            Om eens een idee te krijgen organiseer eens een anonieme poll met de vraag of chit-chat open moet blijven voor niet leden.

mir
                            Moeten we dan tevens ook even de toestemming vragen voor:
                            -een journalistiek forum te openen
                            -een beginnershoek op te richten
                            -het Shootingdays topic op te splitsen in subforums
                            -de showcase forums op te splitsen in fotobeoordeling en showcase
                            -een forum fotoverhalen te openen
                            ....

Dit zijn eveneens zaken die met in de nieuwe forumstructuur gaan ingevoerd worden.

Moeten we dan niet beter vragen of we de nieuwe forumstuctuur uberhaubt mogen doorvoeren ?
                            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                              ....

Dit zijn eveneens zaken die met in de nieuwe forumstructuur gaan ingevoerd worden.

Moeten we dan niet beter vragen of we de nieuwe forumstuctuur uberhaubt mogen doorvoeren ?
                              Het grote verschil is wel dat niemand zaagt over de andere veranderingen enkel chitchat hé
                              [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                                ....

Ik had het niet over toestemming vragen,ik had het over een poll,gewoon om eens de reacties van alle BD'ers te polsen.Zo krijg je eens een idee hoe populair deze maatregel zou zijn.

mir
                                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Working...
                                X