Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chitchat wordt vzw-leden-only

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Chitchat wordt vzw-leden-only

Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
    Mir: Ok ik ben nog niet zo lang lid, ik heb mij als .....

OOK om rotzooi te trappen.

Ik heb een beetje geknipt omdat een repetitief herquoten tot lange woordenlozen teksten leidt.

Ok, Chitchat heeft in het verleden en misschien nu ook geleid tot rotzooi trappen.
    Mag ik er iedereen hierbij even op duiden dat dit niet enkel in chitchat het geval is.
    Mijn jarenlange ervaring op BD, jawel ik ben hoogstaand gepensioneerd op BD als we kijken naar de regstratie-datum, dan durf ik zeggen dat zowel alle forum-onderdelen tot ruzie hebben geleid, eveneens tot bannen ...
    Recent nog deze:
    http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=189140
    dewelke ik nog erger vind dan een chitchat-polemiek
    Dit om even te duiden dat de hetzes op chitchat niet zomaar als argument kunnen, mogen ingeroepen.

Ik heb het al geschreven, ik vind het spijtig dat niet-betalende leden en betalende leden zonder de bol, (jawel ik begin er hier weer over) geen toegang meer krijgen tot chitchat.
    Chitchat is een open deur naar informatie, snelle informatie, denken we hierbij maar aan de vraag die Lut ooit stelde (ook ik) over een beamer,
    De talloze vragen over vista, PC's, laptops, ...
    Misschien is de grens met algemeen niet duidelijk genoeg en horen die daar ook thuis, maar wat met een mop, een leuke video ...
    Dit is verarming...

Maar, inderdaad, er is hier een poll aan vooraf gegaan en enorm veel werk om de site te veranderen en dus niet alleen een verhuis van chitchat. Ik wil dan ook hiervoor mijn petje af nemen.
    Men probeert goed te doen en dat hebben de site-ontwikkelaars pogen correct te doen en in opdracht.
    Misschien zijn hier fouten bij gebeurd en gelukkig zal dat ook zo wel zijn. Immers, alleen diegene die werken kunnen fouten maken, anderen kunnen dat niet.
    Laat misschien de verhuis van een chitchat tot één van die kleine foutjes horen en gelukkig kunnen foutjes altijd hersteld. Ik hoop.
    Nogmaals, aan de ontwikkelaars helemaal geen verwijt, aan de menigte die de indeling bedacht hebben en erover gestemd hebben (ik kon niet) ook geen verwijt, een indeling vooruitzien is niet evident, maar denk er toch eens over na. De indeling staat nog niet in productie en misschien is de aanpassing om chitchat toch openbaar te houden nu nog haalbaar (technisch) dan een paar weken na de lancering van de aanpassingen waar dan een stap terug zou moeten genomen hebben.
    Mensen die chitchat nutteloos en zinloos vinden, wordt dan ook gevraagd hierop niet te reageren. Wat maakt het voor hen immers uit waar dit forum-onderdeel komt gezien ze er toch geen baat bij hebben.
    Mijn gedacht voor wat het waard is en correct begrepen
    Last edited by Wim.Vanmaele; 7 december 2007, 07:34.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

Comment

***Modmode off***

Ik schrijf : 08 04 2005
      Ik word lid van BD op aanraden van Jan Van Ginkel die me de weg wijst naar dit forum. Na enkele weken "kijken en lezen" besluit ik om te registreren en een paar maanden later, ergens in de 2de helft van datzelfde jaar besluit ik om mijn financiële bijdrage te leveren aan dit forum.

Voor wat hoort wat dacht ik bij mezelf, het minste wat ik kan doen om dit forum draaiende te houden, is een kleine bijdrage te storten. Ik wilde gewoon iets terugdoen voor alle hulp en informatie die ik hier kreeg. Chitchat??? Ik kwam daar nooit . . . weinig echt interessants te lezen want ik bezocht het forum uit interesse vor de fotografie . . . om te kletsen zijn er genoeg andere fora die dit als hoofddoel hebben. Ikzelf ben dus nooit een chichat gebruiker geweest. Chitchat is dus gewoon een extraatje, eerder omdat je dat op bijna ALLE andere fora terugvindt . . . is het nu over fotografie, over auto's, over gebouwen . . . noem maar op . . . ergens staat er altijd wel zo'n onderdeel waar je kan posten over dingen die eigenlijk niks met het hoofddoel van het forum te maken hebben. Zoiets is trouwens eerder een extra service die geleverd wordt maar zeker geen must.

Wanneer hier echter meer tijd gaat inkruipen dan datgene waar het forum voor gecreëerd is, wordt het eerder een last en opdracht dit onder controle te houden en gaat er automatisch minder tijd naar het echte doel.

Die 30€ steun is dus peanuts ( ook de RVB en de moderatoren betalen die 30€, ik vermeld dit toch maar even want je weet maar nooit wat sommige achterdochtige personen zouden kunnen denken ) Het enige wat ik voor die 30€ verwachtte was informatie over fotografie en die krijg je nog steeds meer dan voldoende hier. Mensen ( IRL dan ) leren kennen via chitchat . . . neen, ik kan niet zeggen dat me dat al overkomen is. Wel dankzij andere fora zoals "Camera's, objectieven, aangeboden en gezocht".

Eigenlijk zou de enige reden om die 30€ te sorten moeten zijn : ik ben fier dat ik mijn steentje bijdraag om dit forum in de lucht te houden, gewoon uit sympathie, niet meer niet minder. Als je van het standpunt uitgaat dat die 30€ meer moet opbrengen dan dat, 't ja, dan moet je maar naar commerciële fora gaan, daar betaal je een pak meer maar dan is het ook niet meer dan normaal dat je er iets voor terugkrijgt.

Ikzelf heb enkele jaren webdesign gedaan ( in de beginperiode toen dat opkwam ) en weet heel goed wat het kost per jaar een site met veel traffic online te houden. Velen hebben daar hier totaal geen idee over.

Ondertussen ben ik moderator geworden en ook lid van de RVB, ik spendeer gemiddeld 2 uur per dag gedurende de week en 10 tot 15 uur per weekend aan het forum . . . en dan spreek ik nog niet over de regelmatige vergaderingen die gehouden worden.

Sommigen vinden chitchat een verworven recht, onterecht vind ik, verworven rechten worden "in real life" ook teveel misbruikt. Wanneer bepaalde zaken goed gaan komen er extra's, wanneer het minder goed gaat moet er aangepast worden . . . dat vergeten dus veel mensen. Het onbeschofte gedrag van verschillende personen op chitchat ( en geloof me, dat gedrag was er echt wel ) was er soms teveel aan, het slorpte ook teveel tijd op om alles in goede banen te leiden. We hadden natuurlijk ook "alles" kunnen toelaten, maar tot wat leidt zoiets dan? Niet meer te overzien op den duur.

De problemen oplossen met sommige personen in chitchat begon meer tijd in te nemen dan het echte werk dat achter de schermen gebeurt.

En over fotografie wordt er al helemaal niet gesproken in chitchat.

Bij het lezen van dit topic krijg ik soms het gevoel dat sommigen denken dat BD zonder chitchat niet meer interessant is . . . als dat echt je mening is, dan is fotografie niet echt meer het hoofddoel van je bezoek hier.

Wat die groene bollen betreft, ik ken het aantal betalende leden niet van buiten maar het zijn er rond de 400 dacht ik . . . waarvan er 2 . . . inderdaad . . . 2, problemen mee hebben dat deze zichtbaar is.

PS : als er schrijffouten in deze tekst staan, stuur gerust een PM want daar word ik liever op gewezen dan dat ik ze laat staan, men is nooit te oud om te leren zeg ik maar . . .
      Last edited by Franciskine; 7 december 2007, 07:49.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

godsamme zeg... als je naar BD komt enkel voor ChitChat, ben je toch verkeerd bezig.

OK, ik post ook wel wat in ChitChat en zou het jammer vinden moest de toegang me ontzegd worden maar om daar zo een drama van te maken?????? waar zijn we in hemelsnaam mee bezig.

OK, ik ben misschien ook een "groene bol" maar al die aanvallen naar "groene bollen", "green suckers" en wat er nog gepasseerd is, laat ik gewoon aan me voorbij gaan.

Ik wil gewoon effe zeggen dat ik me hoedanook NIET meer of beter of sterker of slimmer voel of waan omdat er langs mijne naam een groen bolletje staat als blijk dat ik BD financieel steun (hetgeen ik ook ga blijven doen) en NIET VERPLICHT is nota bene. Dit is uiteindelijk je eigen keuze. Als je bij je auto leren zetels wil, moet je ook meer betalen dus dat je als VZW-lid wat meer krijgt, lijkt me normaal. Wat je krijgt, daar valt dan wel over te discussieren he...

Wat ik hier aan fotografie al geleerd heb is echt fenomenaal en daarvoor wil ik IEDEREEN (groen of niet) bedanken!

Ik heb al 1 SD mogen meemaken en dat was gewoon dikke fun!

Ik zou gewoon willen afsluiten met dit : stop met discussieren hier, neem je camera & ga foto's nemen. Dat is uiteindelijk het belangrijkste wat ons hier SAMEN op BD brengt.
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

Van schrijffouten zou ik niet wakker blijven

Ben al blij dat er toch nog van de rvb, reactie komt.
          of ik daar nu mee kan leven is de vraag niet, maar of het een terechte beslissing is,en dat is de vraag ! daar heb, ik naar de reacties te zien, toch mijn bedenkingen over.
          vind het wel, positief dat er over gepraat kan worden, in ...(jawel) chit chat. samen met de niet betalende leden.

En ook ik heb een groen ding !
          Last edited by DES; 7 december 2007, 08:19.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            ***Modmode off***

En over fotografie wordt er al helemaal niet gesproken in chitchat.

Nog een keer: was chitchat niet bedoeld om de andere fora chitchat vrij te maken?
            Dat we ze nog lang mogen "trekken".
            Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
              Ben al blij dat er toch nog van de rvb, reactie komt.
              Euhm ... #29 en #50
              We lezen heus jullie grieven wel.
              Ik heb begrip voor allen die hun standpunt verdedigen zonder anderen te beledigen. Zelfs voor een aantal standpunten kan ik begrip opbrengen.
              Maar het zou ook niet netjes zijn om beslissingen van de werkgroep en van de AV zomaar weg te vegen. Er zijn bij alle wijzigingen pro's en contra's ook in een werkgroep, ook bij een AV, ook bij de Mods, ook bij de RvB. Of wat had je gedacht?

Citaat van Purlut:
              Mensen die chitchat nutteloos en zinloos vinden, wordt dan ook gevraagd hierop niet te reageren. Wat maakt het voor hen immers uit waar dit forum-onderdeel komt gezien ze er toch geen baat bij hebben.
              Mag ik dan ook vragen, dat personen die geen interesse hebben voor BD, behalve als er een verhitte topic aanwezig is, om ook niet te reageren?

Comment

@Franciskine: je bericht komt me vrij egoïstisch over, een beetje respect voor ieder zijn eigen manier van gebruik van het forum zou gepast zijn. Over 'verworven rechten': op deze manier kan je zowat alles in twijfel trekken. Over het lidgeld: zelf vind ik het aan de hoge kant, zeker gezien het hoge aantal verschillende banners er ook op de site staan, wat ook een niet onaardige som aan inkomsten opbrengt en - lid of niet lid - iedereen te slikken krijgt. Dankzij het overgrote deel niet-vzw-leden hebben jullie sitehits en kunnen jullie hogere bannertarieven vragen... bekijk het ook zo eens... Chitchat is inderdaad niet foto gerelateerd en op een fotografieforum kan je het bestaansrecht in twijfel trekken maar het levert onrechtsreeks wel meer hits en google vermeldingen op, wat positief is om uit te pakken naar adverteerders.

Ik wil best af en toe eens lid zijn om te steunen maar daarom niet IEDER jaar, dus wordt chitchat me ontnomen in de jaren dat ik eens niet lid ben. Ik ben eerder voor een systeem van laag lidgeld (pakweg 15 euro per jaar en geen gedoe met halve jaar lidmaatschappen enzo) en meer leden dan van hoog lidgeld en weinig leden. Gezien de hogere bannerinkomsten is dit zelfs realiseerbaar volgens mij.

Ik ga het anders stellen: mocht er op de volgende AV worden beslist om chitchat terug open te stellen dan maak ik me om de 2 jaar terug lid. Voila. Zo kom ik ook aan m'n 15 euro per jaar lidgeld en de rest van de ledenvoordelen (flitsinstallatie, verzekering SD's, vzw forum, lidkaart,...) zijn voor mij niet van belang.
                Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                  Nog een keer: was chitchat niet bedoeld om de andere fora chitchat vrij te maken?
                  Niet echt he, andere fora zijn sowieso al chitchat vrij door toepassing van de forumregels . . .

Maar misschien komt er ooit wel een alternatief . . . zeg nooit nooit he
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                    @Franciskine: je bericht komt me vrij egoïstisch over, een beetje respect voor ieder zijn eigen manier van gebruik van het forum zou gepast zijn. Over 'verworven rechten': op deze manier kan je zowat alles in twijfel trekken. Over het lidgeld: zelf vind ik het aan de hoge kant, zeker gezien het hoge aantal verschillende banners er ook op de site staan, wat ook een niet onaardige som aan inkomsten opbrengt en - lid of niet lid - iedereen te slikken krijgt. Dankzij het overgrote deel niet-vzw-leden hebben jullie sitehits en kunnen jullie hogere bannertarieven vragen... bekijk het ook zo eens... Chitchat is inderdaad niet foto gerelateerd en op een fotografieforum kan je het bestaansrecht in twijfel trekken maar het levert onrechtsreeks wel meer hits en google vermeldingen op, wat positief is om uit te pakken naar adverteerders.

Ik wil best af en toe eens lid zijn om te steunen maar daarom niet IEDER jaar, dus wordt chitchat me ontnomen in de jaren dat ik eens niet lid ben. Ik ben eerder voor een systeem van laag lidgeld (pakweg 15 euro per jaar en geen gedoe met halve jaar lidmaatschappen enzo) en meer leden dan van hoog lidgeld en weinig leden. Gezien de hogere bannerinkomsten is dit zelfs realiseerbaar volgens mij.

Ik ga het anders stellen: mocht er op de volgende AV worden beslist om chitchat terug open te stellen dan maak ik me om de 2 jaar terug lid. Voila. Zo kom ik ook aan m'n 15 euro per jaar lidgeld en de rest van de ledenvoordelen (flitsinstallatie, verzekering SD's, vzw forum, lidkaart,...) zijn voor mij niet van belang.
                    Iedereen maakt zijn eigen keuze . . . dat is dus je goed recht. Als jij je 30€ over 2 jaar wil verdelen dan houdt niemand je tegen . . . Ik betaal met plezier mijn 30€, chitchat of geen chitchat, maakt mij niet uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                      Euhm ... #29 en #50
                      Ik heb begrip voor allen die hun standpunt verdedigen zonder anderen te beledigen. Zelfs voor een aantal standpunten kan ik begrip opbrengen.
                      Maar het zou ook niet netjes zijn om beslissingen van de werkgroep en van de AV zomaar weg te vegen. Er zijn bij alle wijzigingen pro's en contra's ook in een werkgroep, ook bij een AV, ook bij de Mods, ook bij de RvB. Of wat had je gedacht?
                      Voor mij is dit statement toch een beetje kort door de bocht. Er wordt hier geen gewag gemaakt van beslissingen van een werkgroep van tafel te vegen. Alles gaat hier om 1 klein gegeven omtrent de nieuwe forumstructuur.

Als ik zie hoe snel de posts zich hier op volgen (van 's ochtends vroeg tot 's nachts), dan zegt dit bij mezelf dat er toch wat stof is tot nadenken. Ik heb alle respect voor de mensen die hier dagelijks hun tijd investeren en die in werkgroepen de moeilijke en soms ondankbare taak op zich nemen om knopen door te hakken en nieuwe paden uit te stippelen. En iemand die niets doet zal niet snel iets fout doen. Maar soms moet men ook kunnen erkennen dat een elementje van een beslissing toch misschien mag herbekeken worden...

Comment

Zal ook maar eens posten hier,
                        wat mij opvalt is dat het bd forum en te grote leden aantal heeft die niet in de vzw willen instappen.
                        Ik ook niet trouwens, post zelden maar mijn eerste werk was steeds chit chat afschuimen.
                        En neen fotografie is niet mijn GROOTSTE hobby maar een bijzaak.
                        Het is nu al een paar maand geleden dat ik nog eens een foto heb gemaakt.
                        Maar hier en elders op chit chat kon ik nog wat over anderre zaken bijleren.
                        Al was het maar moppen en grollen die hier op staan, een mens mag eens lachen.
                        Maar er zijn zuirpruimen die liever de taart niet verdelen onder de niet betalende leden, dus degene zonder die groene bol.
                        Zal het zo vermelden is het de bedoeling om het leden aantal terug te dringen ???
                        Wel dan kan ik je al meedelen dat je daarin glansrijk geslaagd bent.
                        Eens dit niet meer toegankelijk word voor ons kan voor mijn part dit forum de p*t op.
                        En ik kan best zonder bd verder leven, er zijn nog forums die begrip hebben voor niet betalende leden.
                        Moet elke maand nu al meer dan honderden euros uitgeven aan medicatie dus ik heb het niet breed.
                        En dan nog eens 30 per jaar betalen enkel en alleen om hier op chit chat te kunnen is een beetje teveel van het goede.
                        Dus vaarwel het ga U goe

Edit, was het haast vergeten mijn grootste hobby is leven zonder pijn.
                        Wat helaas in mijn geval niet mogelijk is maar soit, gewoon de dag doorkomen zonder in
                        een depressie te geraken is mijn grotste hobby
                        Last edited by Formatje13; 7 december 2007, 09:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                          Euhm ... #29 en #50

Citaat van Purlut:

Mag ik dan ook vragen, dat personen die geen interesse hebben voor BD, behalve als er een verhitte topic aanwezig is, om ook niet te reageren?
                          -Denk wel te begrijpen wat je bedoelt, en over één individuele beslissing, zal dit niet gaan, logiser wijze.
                          -Een beslissing kan wel herzien worden als zich dit opdringt( in zover men dit oportun vind).
                          -Normaal is het ook, dat bepaalde leden zich niet wensen, van commentaar
                          te onthouden, die intresse is/was bij sommige van deze mensen aanwezig, maar door persoonlijke vete's en misverstanden, kunnen ze hier toch ergens hun boosheid kwijt,en denk dat dit is nu net is wat julie trachten te vermijden.Tergelijkertijd word er dan ook een soort mantel van liefde gebruikt, om BD te beschermen en van deze problemen af te helpen, maar zo iets werkt averechts !er gaan in de toekomst meer zevers verkocht worden, wegens gebrek aan een chit chat, voor niet betalende leden en dat is toch ook niet de bedoeling ?een lid is een lid, of je nu betaalt of niet, en dat klopt toch ergens niet? of is het een goocheltruk om hoog in de statistieken te staan met veel leden op BD? maak er dan gewoon bezoeker y of z van, dan heb je 400 leden en 14.600 bezoekers! dat je die dan uitsluit van bepaalde forum onderdelen,daar kan ik dan wel inkomen.
                          -Ik heb me laten registreren op 10 Dec 2005, en loop hier toch wel, al van een jaar daarvoor rond te neuzen, wat nu al een 3 jaar is en ik heb inderdaad al veel gezien hier, maar dat de oorzaak aan chit chat ligt ??? eerlijkheid gebied me te zeggen dat dit een verkeerde zienswijze is, met alle respect voor de genomen en de te nemen beslissingen.
                          -in chit chat vind je bv informatie terug over pc en software en telenet enz...,deze info gebruik ik ook, want dat is nog altijd gelinkt aan de fotografie, geen internet , pc en software is ook geen BD, ik bedoel hiermede dat men nu mijn info, voor de helft gaat wegnemen.
                          -als lid heb ik het recht om mijn grieven te uiten, mocht dit topic niet gestart geweest zijn, dan had ik toch mijn bedenkingen er over, en was zinnens dit op het forumonderdeel v.z.w. leden aan te kaarten .
                          -Ik hoop dan ook dat julie beslissing terecht is,(volgens julie mening dan), maar dat zal de toekomst uitwijzen , met alle respect voor al julie inspaningen.
                          het is nooit te laat, om iets te herzien, en enkel de goeie leiders kunnen dat !
                          -st ook eens denken aan de mensen die het niet breed hebben( financieel gezien) en niet egoistis uit de hoek te komen.

Mvg Des.
                          Last edited by DES; 7 december 2007, 10:08.

Comment

Nog even een bedenking tussendoor: het valt me op dat vooral de betalende bezoekers chit chat niet echt nodig vinden, terwijl de niet-betalende bezoekers er veel voordelen in zien...
                            Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
                              Nog even een bedenking tussendoor: het valt me op dat vooral de betalende bezoekers chit chat niet echt nodig vinden, terwijl de niet-betalende bezoekers er veel voordelen in zien...
                              vooral,, maar niet allemaal chit chat houden we zo wie zo....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
                                als je alle comments eens goed leest, is dat ook begrijpelijk hè.
                                grt,bouk
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                                X