Re: Chitchat wordt vzw-leden-only
Hallo allemaal,
Ook ik heb de nieuwe forumstructuur, zoals die door een werkgroep was voorbereid, mee goedgekeurd op de AV: de wijzigingen zijn trouwens niet afzonderlijk gestemd, maar in zijn totaliteit. Ik ben daar niet verlegen voor. Ik deed dat trouwens in géén geval uit egoïsme. Van wie toen tegen stemde, kan ik in de archieven geen kritiek terugvinden op het chitchatverhaal
Er zijn naast chit-chat nog een aantal wijzigingen waarbij ik persoonlijk twijfel had of ze uiteindelijk beter functioneren, maar dan kan je alleen weten als je het PROBEERT. Het zou mij trouwens sterk verwonderen indien de leiding van BD deze genomen beslissingen halsstarrig zouden volhouden indien ze binnenkort in de praktijk niet de gehoopte verbeteringen zouden brengen. Een forumstructuur is ALTIJD in beweging. Dit is zeker niet de laatste wijziging in de forumstructuur van BD.
Ik heb hier al héél veel posts gelezen van mensen die nu al hun bezorgdheid of goed- of afkeuring uitdrukken over de beslissing over chit-chat, meestal is dat omwille van principiële redenen. Heel veel gefundeerde stof tot nadenken!
Ik heb ook eens geprobeerd om de praktische kant te bekijken: hoe zou BD (en dat zijn volgens mij nog altijd de 5.XXX actieve leden) er uit zien zonder chit-chat?
Ik heb een willekeurige bladzijde opengeslaan in chit-chat (bij mij staan ze per 25). 25 is niet dadelijk representatief, maar geeft wel een richting.
Wat valt er op?
- 17 topics vragen raad over iets wat niet fotogerelateerd is, van die zeventien zijn er een vijftal pc-problemen
- 3 leden die vragen om feedback over hun nieuwe website
- 5 topics konden ook perfect, zelfs beter geplaatst worden in resp. "waarheen vandaag", "reisfotografie" en "software".
Het toeval wil dat er op deze pagina geen "fun" staat, een moppentopic, een joetoepke, een woordspelleke, ze horen er ook bij in chit-chat.
In 2008:
- is er voor 5 van deze topics dus geen probleem;
- kunnen de topics met vraag voor feedback over een (foto)website naar "algemeen"
Het probleem zit bij de 17 topics die je zou kunnen omschrijven als "Raad gevraagd" of "Heeelp" of zo iets. De forumleden zullen deze vragen, maar ook de tips die er gegeven worden, moeten missen. De vzw-leden krijgen nog de gelegenheid om die vragen te stellen, maar de kans op goede hulp zal volgens statistici zowat beperkt blijven tot één tiende van wat ze nu is. Speciaal voor deze soort topics vrees ik dat zowel forumleden als vzw-leden er op achteruit zullen gaan. Misschien een te overwegen rubriek? Kan misschien ook alleen voor geregistreerde gebruikers of zo?
Groetjes
K@rel
Hallo allemaal,
Ook ik heb de nieuwe forumstructuur, zoals die door een werkgroep was voorbereid, mee goedgekeurd op de AV: de wijzigingen zijn trouwens niet afzonderlijk gestemd, maar in zijn totaliteit. Ik ben daar niet verlegen voor. Ik deed dat trouwens in géén geval uit egoïsme. Van wie toen tegen stemde, kan ik in de archieven geen kritiek terugvinden op het chitchatverhaal

Er zijn naast chit-chat nog een aantal wijzigingen waarbij ik persoonlijk twijfel had of ze uiteindelijk beter functioneren, maar dan kan je alleen weten als je het PROBEERT. Het zou mij trouwens sterk verwonderen indien de leiding van BD deze genomen beslissingen halsstarrig zouden volhouden indien ze binnenkort in de praktijk niet de gehoopte verbeteringen zouden brengen. Een forumstructuur is ALTIJD in beweging. Dit is zeker niet de laatste wijziging in de forumstructuur van BD.
Ik heb hier al héél veel posts gelezen van mensen die nu al hun bezorgdheid of goed- of afkeuring uitdrukken over de beslissing over chit-chat, meestal is dat omwille van principiële redenen. Heel veel gefundeerde stof tot nadenken!
Ik heb ook eens geprobeerd om de praktische kant te bekijken: hoe zou BD (en dat zijn volgens mij nog altijd de 5.XXX actieve leden) er uit zien zonder chit-chat?
Ik heb een willekeurige bladzijde opengeslaan in chit-chat (bij mij staan ze per 25). 25 is niet dadelijk representatief, maar geeft wel een richting.
Wat valt er op?
- 17 topics vragen raad over iets wat niet fotogerelateerd is, van die zeventien zijn er een vijftal pc-problemen
- 3 leden die vragen om feedback over hun nieuwe website
- 5 topics konden ook perfect, zelfs beter geplaatst worden in resp. "waarheen vandaag", "reisfotografie" en "software".
Het toeval wil dat er op deze pagina geen "fun" staat, een moppentopic, een joetoepke, een woordspelleke, ze horen er ook bij in chit-chat.
In 2008:
- is er voor 5 van deze topics dus geen probleem;
- kunnen de topics met vraag voor feedback over een (foto)website naar "algemeen"

Het probleem zit bij de 17 topics die je zou kunnen omschrijven als "Raad gevraagd" of "Heeelp" of zo iets. De forumleden zullen deze vragen, maar ook de tips die er gegeven worden, moeten missen. De vzw-leden krijgen nog de gelegenheid om die vragen te stellen, maar de kans op goede hulp zal volgens statistici zowat beperkt blijven tot één tiende van wat ze nu is. Speciaal voor deze soort topics vrees ik dat zowel forumleden als vzw-leden er op achteruit zullen gaan. Misschien een te overwegen rubriek? Kan misschien ook alleen voor geregistreerde gebruikers of zo?
Groetjes
K@rel
Comment