Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

laptop gezocht enkel voor muziek

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• laptop gezocht enkel voor muziek

Voor de verjaardag van ons vader hadden we graag een laptop gekocht om al zijn muziek op te zetten.
    Het moet een laptop zijn omdat hij deze overal mee naar toe kan nemen op reis.

Daar wij allen ( ons familie )evenveel verstand hebben over computer en hardware ( zero ) vraag ik jullie hulp.

Ons budget bedraagt rond de 2000 euro.

Wat er zeker op moet is dat we hem kunnen aansluiten aan een grote installatie en dat er eventueel zo'n cd brander die tekst op de cd kan zetten, al weet ik niet hoe dat noemt.

Wat neem ik best als software...

Alvast bedankt voor jullie hulp
    Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
    De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

Re: laptop gezocht enkel voor muziek

koop dan een laptop van 999 euro en een ipod 80 GB , da's makkelijker op reis en dan heeft em ineens een backup ...
    www.Klikkerdeklik.be
    Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Die CD brander noemt lightscribe...
      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Macbook
        Mvg,
        Marijn

My Flickr

Comment

Macbook eveneens.
          + Toast software om DVD's en CD's te branden.
          Last edited by Leopard; 30 augustus 2007, 10:29.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Vooral niet jullie keuzes argumenteren he

Laptop moet het volgende bevatten:
            - grote harde schijf
            - digital audio out

Via een gewone audio out heb je totaal geen indrukwekkend geluid als je die aansluit op een versterker.
            Via digitale audio out heb je alles wat je maar wilt, gaat een pak beter blazen.
            (edit: ) Optical/Coaxal SPDIF, dat moet je dus hebben.

Macbook heeft dat niet, dacht ik?
            MB is wel uiterst draagbaar natuurlijk, maar andere 15 inchers ook tegenwoordig.
            Last edited by guRuh; 30 augustus 2007, 10:36.
            flickr

Comment

Als het heel veel muziek is is denk ik vooral de opslagcapaciteit van belang is.

Op elke laptop kun je de stekker van de hoofdtelefoon gebruiken en aan je stereo hangen. Als hij echter veel belang hecht aan de kwaliteit (gebruik van lossless codecs) koop je misschien beter een soort externe High Definition (externe/laptop) audio kaart kopen. Er bestaan USB oplossingen met degitale aansluitingen (Optisch, SPDIF)...

Een losse (grote) MP3-Speler erbij is ook geen slecht idee

Wat bedoel je met "Tekst op de CD"? Lightscribe laat je toe om op de bovenkant een "label" te zetten (een beetje zoals originele cd's die je koopt, maar dan enkel zwart-wit). Als je tekst bedoelt op het schermpje van je CD-speler (uitvoerder, artiest,...): dan koop je gewoon Nero (+/- 70 Euro) als het al niet bij je laptop bijzit. Als die informatie in je bestanden zit op je PC zal Nero die informatie op je Audio-CD bijplaatsen...

Nero is geen must: andere programma's kunnen dit waarschijnlijk even goed.
              Last edited by Fieldmarshall; 30 augustus 2007, 10:39.
              ---
              Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
              http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
                Als het heel veel muziek is is denk ik vooral de opslagcapaciteit van belang is.

Op elke laptop kun je de stekker van de hoofdtelefoon gebruiken en aan je stereo hangen. Als hij echter veel belang hecht aan de kwaliteit (gebruik van lossless codecs) koop je misschien beter een soort externe High Definition (externe/laptop) audio kaart kopen. Er bestaan USB oplossingen met degitale aansluitingen (Optisch, SPDIF)...

Een losse (grote) MP3-Speler erbij is ook geen slecht idee
                Sommige laptops hebben wel degelijk digitale aansluitingen hoor.
                Zoals de Sony AR serie bijvoorbeeld.
                Elk groot merk zal wel zo'n flagship hebben.
                flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                  Via digitale audio out heb je alles wat je maar wilt, gaat een pak beter blazen.
                  (edit: ) Optical/Coaxal SPDIF, dat moet je dus hebben.

Macbook heeft dat niet, dacht ik?
                  Jawel, zie website apple.com/benl:

# Gecombineerde optische digitale geluidsuitvoer/koptelefoonaansluiting (mini-aansluiting)

Dus: optical SPDIF is included (in elke Mac trouwens)
                  "Away put your weapon, I mean you no harm"

Comment

Dell heeft enkele toestellen waar een 2de harde schijf in kan. Daar kan je dan de muziek op kwijt. Kost wel iets meer. En als je echt serieus muziek wil doen is een externe geluidskaart toch wel iets beter.

Comment

Met Apple kan je het nog mooier maken; je koopt het Airport extreme base station voor draadloos surfen, draadloos printen én het streamen van muziek.
                      Je plaatst zo'n Airport extreme in een stekker vlakbij je Hi-Fi en je verbind het met een cinch aan je versterker.
                      Je moet uiteraard het Airport base station nog configureren voor verbinding met je laptop.
                      Eenmaal klaar kan je al je muziek vanuit je ITunes draadloos streamen naar je Hifi-installatie. Ik gebruik het systeem al zo'n 2 jaar en wil niets anders meer.

En nog dit, om 80 GB aan muziek vol te krijgen zal je al heel wat fantasie moeten hebben, denk ik.

Comment

Moet ik het er nog aan toevoegen : een MacBook. En als je dan nog twijfelt of het te goedkoop vindt, ga dan voor een MacBook Pro
                        Nikon D90

Comment

En als je dan nog twijfelt of het te goedkoop vindt, ga dan voor een MacBook Pro
                          Die Macers moeten toch wel eens prijzen leren vergelijken. Omdat ik dat van iemand ook te horen kreeg dat Macs eigenlijk goedkoper zijn voor wat je krijgt heb ik de vergelijking eens gedaan. Een Macbook Pro 17" en dan bij Dell de topline 17" en dan bij beide de opties veranderd tot het hetzelfde was: zelfde scherm, zelfde cpu, zelfde geheugen, zelfde HD etc. Resultaat: Mac 25% duurder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leyton Bekijk bericht
                            Daar wij allen ( ons familie )evenveel verstand hebben over computer en hardware ( zero ) vraag ik jullie hulp.

Ons budget bedraagt rond de 2000 euro.
                            Dan koop je geen laptop maar een iPOD zo groot mogelijk en een goedkope desktop om alles te digitaliseren. Budget 1000€.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                              Die Macers moeten toch wel eens prijzen leren vergelijken. Omdat ik dat van iemand ook te horen kreeg dat Macs eigenlijk goedkoper zijn voor wat je krijgt heb ik de vergelijking eens gedaan. Een Macbook Pro 17" en dan bij Dell de topline 17" en dan bij beide de opties veranderd tot het hetzelfde was: zelfde scherm, zelfde cpu, zelfde geheugen, zelfde HD etc. Resultaat: Mac 25% duurder.
                              Je vergeet de meerkost van Vista Premium. Want die krijg je normaal nooit gratis.

Comment

Working...
                              X