Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe is het momenteel gesteld met digitale tv in vlaanderen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: hoe is het momenteel gesteld met digitale tv in vlaanderen ?

Mocht ik mijn zenderaanbod zelf samenstellen, zou er geen enkele Franstalige tussen zitten
    Behalve problemen met de taal van Moliere zie ik niet in waarom
    Maar dat valt te leren hoor.

J
    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
      Behalve problemen met de taal van Moliere zie ik niet in waarom
      Maar dat valt te leren hoor.

J
      Ik heb genoeg aan canvas en national geographic, vroeger kon ik nog kiezen op Arte tussen Frans en Duits, maar da's nu ook weggevallen
      en dat is nu de kern van de zaak, om national geographic te kunnen zien via Telenet, moet ik tot 21.00 u wachten, terwijl bij Integan deze zender al vanaf de middag te bekijken is ( in het weekend , anders heb ik geen tijd).
      Last edited by toerist; 24 augustus 2007, 00:24.
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
        Soit back ot. Als er me iemand kan garanderen dat ik tv vlaanderen tijdens slecht weer ook zonder storingen kan ontvangen (wat nu bij mijn ouders niet lukt), zou ik er ook durven voor gaan. Maar 't is juist met slecht weer dat ik het meest tv kijk
        Indien er regelmatig uitval is bij slecht weer dan is de schotel waarschijnlijk niet optimaal uitgericht. Zelf heb ik zo'n anderhalf jaar geleden een multi-focus schotelantenne voor ontvangst van 3 satellieten geplaatst. Qua ontvangst is dit reeds een compromis tov een schotel die uitgericht is op één satelliet en toch heb ik slechts zelden uitval/blokvorming gehad en dan alleen bij zéér slecht weer. Ik schat zo eens om de drie maanden tussen de 10 à 30 seconden wat problemen. Al zit ik natuurlijk ook niet rondom de klok naar tv te kijken

Comment

Digitale TV of niet de inhoud van de aangeboden programmas lijkt mij nog altijd het belangrijkst.

Tot nu toe is inhoudelijke kwaliteit nog altijd ver te zoeken tenzij men fan is van de vtm kultuur.

Groeten
          Spogy
          Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
            http://www.tv-vlaanderen.be/pid_onszenderaanbod.asp
            Zenderaanbod van TV-Vlaanderen. Dit is wat ik volgend jaar in mijn huis ga hebben. Alle bekabeling is voorzien en dit is nu nog eens echte digitale TV.
            De coax kabel voor satelliet is een coax met 75 ohm impedantie in tegenstelling tot 50 ohm bij gewone tv. Je kan wel de 75 ohm kabel gebruiken bij een normaal tv signaal van Telenet
            How vint!

Nu ben ik zelf ook een voorstander van tVV. Ik heb het zélf ook in huis, en vind het BY FAR de beste prijs/kwaliteit bieden, maar zeggen dat TVV "echte digitale TV is"...

Je moet weten:
            - De prijs van TVV is zo laag omdat ze maar een klein deeltje transponder-space afhuren op Astra1
            - Gezien ze op die space veel kanalen willen aanbieden betekent dat dat ze die kanalen enorm moeten compresseren bij upload naar satteliet.

Dus HD is het niet hee!

Dit gezegd zijnde;
            - de compressie van de zogenaamde "digitale TV" via coax is nog veel slechter.
            - TVV gebruikt gelukkig de minste compressie bij veel bekeken kanalen, en meer compressie bij weinig bekeken kanalen (ik spreek over de kanalen in hun aanbod hee, niet over FTA's).
            - TVV voorziet eind dit jaar een écht HD aanbod op Astra3. Dat zal duurder zijn, en ja je zal een dual LNB nodig hebben (lees; 2 satellieten moeten kunnen lezen) als je beide van hun aanbiedingen wil kunnen ontvangen.

...maar wie échte HD heeft gezien wil nooit meer iets anders.

Comment

Der is hier niks anders dan tvv
              Zeer tevreden

Risto
              Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                http://www.tv-vlaanderen.be/pid_onszenderaanbod.asp
                Zenderaanbod van TV-Vlaanderen. Dit is wat ik volgend jaar in mijn huis ga hebben. Alle bekabeling is voorzien en dit is nu nog eens echte digitale TV.
                De coax kabel voor satelliet is een coax met 75 ohm impedantie in tegenstelling tot 50 ohm bij gewone tv. Je kan wel de 75 ohm kabel gebruiken bij een normaal tv signaal van Telenet
                50 ohm bij TV ? Sinds de TV antenne was het al 75 ohm
                Vergeet geen UTP kabel bij te leggen ...zal nodig zijn !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                  Vergeet geen UTP kabel bij te leggen ...zal nodig zijn !!
                  Zoals Fabbe zegt:
                  tv/video = 75 ohm
                  draadloze communicatie = 50 ohm
                  telefoon (vaste lijn) = 600 ohm

goed...

Ouders zijn onlangs overgestapt naar TV-V en sindsdien serieus content van! Wanneer de satelliet bijna perfect (signaalsterkte:4.5/5) gericht staat heb je zelden last van storing. In het afgelopen jaar 2 keer voorgehad bij extreme regenval, en ik moet zeggen dan was het ook leuker naar buiten te kijken dan naar die 'bak'.
                  Ook hebben we geen last van de kostprijs van de interactieve diensten want die zijn er gewoonweg niet. (Zeker geen gemis!)

=>Die UTP kabel kan serieus van pas komen voor de dreambox... zie google en andere fora voor meer info.

Comment

Wij hebben een indi-box. Dat is éénmaal betalen voor die box en dus geen abonementsgeld.

En dat valt heel goed mee. Heel gebruiksvriendelijke gids, veel kanalen, posten in HD zijn van heel hoge kwaliteit (mits tv dit ondersteund natuurlijk).

Met de recorder kan je heel gemakkelijk programma's opnemen en afspelen. Gewoon in de digitale programmagids het programma selecteren en dan zeggen dat hij dat programma moet opnemen. Dus geen gepruts meer met de juist tijd instellen of de juiste post instellen enzo.

Indien je geen HD televisie hebt en nooit opneemt is dit natuurlijk niet de moeite waard. En je moet natuurlijk net in een gebied wonen waar indi mogelijk is.
                    Je kan ook niet 'net gemist' en niet bestellen op aanvraag. Daarvoor moet je abonementsgeld betalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
                      Ik mis toch een aantal belangrijke zenders. Voornamelijk Franstalige zenders zoals RTBF, ARTE, RTL enz
                      Spijtig
                      ARTE is via satelliet vrij te ontvangen,zgz FTA
                      (Duits en Frans ) . Het is wel zo dat bij de FTA zenders de taal van Goethe beter vertegenwoordigd is dan die van Molière .
                      Ook vanover het kanaal is er een ruim aanbod : BBC, ITV en Ch4 etc. De proefuitzendingen van BBC in high def zijn echt indrukwekkend van kwaliteit(http://www.bbc.co.uk/hd/ )
                      Ik heb een 45cm schotel gericht op Astra1, 2 , 3 en Hotbird (125 euro),sat ontvanger (190euro) en antennekabel en satfinder (50 euro)

mvg etienne
                      Last edited by etienne; 26 augustus 2007, 19:18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TooT Bekijk bericht
                        H
                        - TVV voorziet eind dit jaar een écht HD aanbod op Astra3. Dat zal duurder zijn, en ja je zal een dual LNB nodig hebben (lees; 2 satellieten moeten kunnen lezen) als je beide van hun aanbiedingen wil kunnen ontvangen.
                        Dus is het toch beter even te wachten om weer niet opnieuw in kosten te vallen ? Indi (integan) is hier in mijn gemeente trouwens niet beschikbaar ... Momenteel staat dus TVV bovenaan de lijst.
                        Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
                          Dus is het toch beter even te wachten om weer niet opnieuw in kosten te vallen ?
                          Hier zullen wel verschillende opinies over zijn, toch is het een heel klein beetje zoals met een fototoestel... morgen komt er iets beter uit...en misschien voor minder geld. Maar als je daarop blijft wachten kan je ondertussen geen foto's maken natuurlijk Blijft wel dat het natuurlijk altijd een goed idee is om eerst eens rustig na te denken wat je juist wil vooraleer een of meerdere schotels tegen je gevel te vijzen... Enkele bedenkingen:
                          - zelfs zonder abonnement bij TVV kan je heel wat ontvangen via de satelliet. Ik was vooral geïnteresseerd in een aantal programma's die hier vroeger via de kabel te ontvangen waren en nu niet meer: CNN, CNBC, enz. Als een aanvulling op het basispakket van de kabeldistributie dus. En er is echt wel wat gratis te ontvangen: Cnn, Cnbc, Sky News, Russia Today, ITV, BBC1/2/3/4/world ... of in 't frans France 2/3/4/5,M6, Arte, TV5, France24, enz. Op de site "kingofsat" kan je eenvoudig uitvissen wat op welke satelliet al of niet vrij te ontvangen is.
                          - als je voor relatief weinig geld veel wil uitproberen is een draaibare schotel imho het interessantste; als je zeker weet welk beperkt aantal satellietposities je wil kunnen ontvangen is een vaste (multifocus)schotel te verkiezen.
                          - kostprijs? uit het hoofd en mits wat zoeken: 88cm schotel 35€; LNB 15€; motor 50€; eenvoudige ontvanger met mogelijkheid om later een smartcard te gebruiken 100 à 150€; en dan heb je nog wat satellietkabel, connectoren en iets om je schotel aan vast te maken nodig. De HD-ontvangerszijn momenteel nog heel wat duurder (zeg vanaf 300€) evenals de ontvangers met ingebouwde harde schijf.
                          - zoek vooraf voldoende informatie. Sommige zaken werken niet altijd perfect samen. Sommige ontvangers geven een beter beeld dan andere, enz.

Comment

Working...
                          X