Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe is het momenteel gesteld met digitale tv in vlaanderen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hoe is het momenteel gesteld met digitale tv in vlaanderen ?

Hallo iedereen,

Het is al meer aan bod geweest, ik weet het, maar ik kon niet echt vinden wat ik zoek ... Daarom hier de vraag naar actuele info.
    Ik wil al een tijd af van teleslet tv en overschakelen op digitale satellietontvangst. Nu heb ik al heel wat afgesurft daarover, maar hoe meer men leest, hoe moeilijker de keuze wordt.
    Concreet : ik wil alle zenders blijven ontvangen die teleslet momenteel geeft, plus de zenders die ze ons hebben afgepakt : National Geographic, Discovery Channel, CNN, BBC World, ...
    Soms kijk ik ook naar ATV, de regionale zender voor ANtwerpen, maar die zal wel nooit op satelliet te zien zijn, zeker ?
    Wat koop ik momenteel het best en welk abonnement bij wie ? Indi, TVV, ... ?
    Als men een draaibare schotel heeft, dan kan men natuurlijk nog meer kijken, maar hoe zit dat dan als men bijv. TV Vlaanderen heeft ? Bijv. TVV zit wellicht op 1 bepaalde satelliet ? En wat moet men rekenen voor een draaibare schotel ? Moet men daarvoor dan geen speciale ontvanger hebben die de schotel kan aansturen en welke modellen zijn dan nog geschikt om met dezelfde ontvanger het abonnement te kunnen gebruiken van bijv. TVV ?

Sorry voor de veelheid van vragen, maar ik ben er zeker van dat er hier mensen zijn die er alles van weten, dus waarom de vraag niet stellen ?

Alvast bedankt !

Ronny
    Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Re: hoe is het momenteel gesteld met digitale tv in vlaanderen ?

Ik zit feitelijk met dezelfde vragen + een bijkomende opmerking:

Ik had graag de zenders die ondertiteld doorkomen via Telenet ook ondertiteld via de satelliet ontvangen.
    Dus bv National G Nederlands ondertiteld,

thks
    J
    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
      Hallo iedereen,

Het is al meer aan bod geweest, ik weet het, maar ik kon niet echt vinden wat ik zoek ... Daarom hier de vraag naar actuele info.
      Ik wil al een tijd af van teleslet tv en overschakelen op digitale satellietontvangst. Nu heb ik al heel wat afgesurft daarover, maar hoe meer men leest, hoe moeilijker de keuze wordt.
      Concreet : ik wil alle zenders blijven ontvangen die teleslet momenteel geeft, plus de zenders die ze ons hebben afgepakt : National Geographic, Discovery Channel, CNN, BBC World, ...
      Soms kijk ik ook naar ATV, de regionale zender voor ANtwerpen, maar die zal wel nooit op satelliet te zien zijn, zeker ?
      Wat koop ik momenteel het best en welk abonnement bij wie ? Indi, TVV, ... ?
      Als men een draaibare schotel heeft, dan kan men natuurlijk nog meer kijken, maar hoe zit dat dan als men bijv. TV Vlaanderen heeft ? Bijv. TVV zit wellicht op 1 bepaalde satelliet ? En wat moet men rekenen voor een draaibare schotel ? Moet men daarvoor dan geen speciale ontvanger hebben die de schotel kan aansturen en welke modellen zijn dan nog geschikt om met dezelfde ontvanger het abonnement te kunnen gebruiken van bijv. TVV ?

Sorry voor de veelheid van vragen, maar ik ben er zeker van dat er hier mensen zijn die er alles van weten, dus waarom de vraag niet stellen ?

Alvast bedankt !

Ronny
      Hoe ontvang je dan ATV? Via Teledinges? Als je de kabelmaatschappij integan hebt, kan je buiten ATV, nog alle posten ontvangen, zelfs Rai1, zonder ( voorlopig toch) digitaal te gaan. NAT.GEO. bv, vanaf 12.00 tot na middernacht, niet zoals hier met teledinges, die maar na 21.00 die zender doorlaten, na eerst wat tekenfilms uit te zenden
      Als de markt echt zou vrij zijn, zou je ook moeten kunnen kiezen tussen verschillende kabelmaatschappijen.
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

Aha, er zijn er duidelijk nog die met die vragen zitten, en nu maar hopen dat er een expert ons op de goede weg helpt

@toerist : op dit moment is ATV hier inderdaad nog te ontvangen via de kabel
        Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

Zenderaanbod van TV-Vlaanderen. Dit is wat ik volgend jaar in mijn huis ga hebben. Alle bekabeling is voorzien en dit is nu nog eens echte digitale TV.
          De coax kabel voor satelliet is een coax met 75 ohm impedantie in tegenstelling tot 50 ohm bij gewone tv. Je kan wel de 75 ohm kabel gebruiken bij een normaal tv signaal van Telenet

Comment

ATV zal nooit op satelliet komen. Zeg nooit nooit natuurlijk. Maar de Belgische wet verbiedt dat regionale tv via satelliet wordt uitgezonden. In Nederland is dit niet het geval.
            Nikon en Canon

Comment

Ik bedoel maar, hoe kan dat Integan, die ook digitale zenders aanbiedt, geen enkele zender buiten gebruik stelt, terwijl Telenet (vroeger mixt-ics) , er een 7-tal afneemt, plus nog eens een paar kanalen deelt met andere zenders, zoals nat.geo. gedeeld met cartoon networks?
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

Comment

Hier Gaan We Weer. . . . . . . . . . .
                Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                http://www.racenews.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
                  tja
                  George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
                    Ja, 'k versta het, als werknemer probeer je uw firma te verdedigen, 'k hoop dat ze ginder in mechelen apprecieren ('k betwijfel het de boit is te groot). Maar niemand kan ontkennen, hoe groter telenet wordt, hoe meer telenet zuigt. 7-8 jaar geleden was dit een pracht van een firma, alles kon ('t is niet alleen bij telenet hoe groter hoe meer het zuigt , versta me niet verkeerd) en 't was een verademing tov van belgacom skynet. Niet verwonderlijk dat de mensen alternatieven proberen te vinden, en gefrustreerd geraken, dat er geen echte zijn, en nog meer een degout krijgen....

Soit back ot. Als er me iemand kan garanderen dat ik tv vlaanderen tijdens slecht weer ook zonder storingen kan ontvangen (wat nu bij mijn ouders niet lukt), zou ik er ook durven voor gaan. Maar 't is juist met slecht weer dat ik het meest tv kijk
                    To make your dreams come true, wake up

Comment

Ik maak enkel de vergelijking tussen Telenet en Integan, waarbij de ene meer kan/geeft, dan de andere , in het geval dat je gewoon wilt blijven kijken, zonder het een of ander aan te schaffen.
                      George Orwell

Comment

Ik mis toch een aantal belangrijke zenders. Voornamelijk Franstalige zenders zoals RTBF, ARTE, RTL enz
                        Spijtig
                        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Al bedankt voor de reacties ! In het begin was telenet inderdaad de jonge, dynamische tegenpool, maar eens ze meer en meer in hun greep kregen en een monopolie-achtige positie verworven, was het vlug gedaan
                          Ik heb sinds de begindagen telefoon, televisie en internet bij telenet, maar krijg nooit iets van voordelen die nieuwe abonnees wel krijgen.
                          Internet kan ik via http://www.academicbroadband.be/ krijgen, meer up-en download en pakken goedkoper. Toen ze dan nog eens die kanalen op TV inpikten, dan begon ik echt te denken aan alles wat telenet betreft buiten te smijten. Vandaar de topic die ik hier heb opgestart.
                          Nu moet het voor mij niet TVV zijn, hoor, ik heb al vanalles gelezen over Indi (nog altijd niet uitgeraakt wat die eigenlijk zijn en doen), en anderen. Dus alle info is welkom !

mvg

Ronny

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
                            Ik mis toch een aantal belangrijke zenders. Voornamelijk Franstalige zenders zoals RTBF, ARTE, RTL enz
                            Spijtig
                            Mocht ik mijn zenderaanbod zelf samenstellen, zou er geen enkele Franstalige tussen zitten
                            George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                              Soit back ot. Als er me iemand kan garanderen dat ik tv vlaanderen tijdens slecht weer ook zonder storingen kan ontvangen (wat nu bij mijn ouders niet lukt), zou ik er ook durven voor gaan. Maar 't is juist met slecht weer dat ik het meest tv kijk
                              Daar heb ik ook al over gelezen ... Is het echt zo erg of kan men dat oplossen met een grotere schotel ?

Comment

Working...
                              X