Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proces-verbaal aanvechtbaar ????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Proces-verbaal aanvechtbaar ????

Heb je toevallig geen SUV omgebouwd tot lichte vracht? Anders stond je perfect legaal

Strikt wettelijk gezien heb je een fout begaan, dat 1km een lange strook is zal niet onder de gerechterlijke bevoegdheid vallen maar onder de uitvoerende...

Ik vrees dat er in dit geval niet veel te besparen valt met een aanvechting...

Beetje Off-Topic: Ik heb in Frankrijk willen merken dat na een rond punt een snelheidsbeperking blijft gelden (ik ging ervan uit dat de 70kmh beperking gedaan was aan het rond punt en was al vrolijk terug 90kmh aan het rijden. 1-2 km verder kwam ik dan het bord tegen dat de beperking van 70kmh verviel)... Weet iemand hoe het hier zit met zo'n beperkingen (en ook die inzake parkeren) en een rotonde?
    ---
    Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
    http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

ik vrees ook dat je in je ongelijk bent - echter....

Ik heb in het verleden al 3x mijn -volgens mij onredelijke- PV laten vergezellen van een vriendelijke brief met tekst en uitleg. (Antwerpse politie).

Ik heb de overtreding telkens (terecht) toegegeven maar omwille van de context werden de overtredingen geseponeerd. (ik heb er nooit meer iets van gehoord achteraf...)

Als je je fout toegeeft maar tevens wijst op de gebrekkige signalisatie + het feit dat dezelfde fout niet meer zal maken - misschien heb je geluk...

Met wat beleefdheid, begrip en vriendelijkheid krijg je veel van mensen gedaan - da's toch mijn ervaring...

just my 2 cents.

Comment

De slogan 'de politie - jouw vriend' geldt al lang niet meer.

't Is makkelijk gewoon te schrijven en het geld binnen te rijven ... via het boetefonds ...

en dit zijn ZEER AANZIENLIJKE BEDRAGEN hoor !!!

Men voedt de mensen niet meer op tot een positief verkeersdeelname.

Vorig jaar nog 393 euro 'mogen' betalen omdat ik over het voetpad ben gereden ... wat ik ook toegegeven heb.

Vorige maand stonden er enkele auto's foutief geparkeerd en kon ik met een vrachtwagen niet op een laad- en losplaats rijden.

Politie is gekomen (+- 30 min) en heeft de autobestuurders opgespoord nog eens 30 minuten). Ze kregen een boete van 50 euro, maar mijn verloren tijd die heeft niemand vergoed ...

Geert N
        Nikon D80

Comment

Je kan altijd proberen. Ik heb zo ooit eens een boete gekregen omdat ik zonder parkeerschijf geparkeerd stond. Ik had de signalisatie hiervoor niet gezien omdat ik van het viaduct direct naar rechts draaide om daar te parkeren. Het bord stond eigenlijk op het alleruiterste punt en het was nog slecht leesbaar ook. De verf was al enkele tintjes lichter geworden.
          Gevolg is dat ik niets heb moeten betalen en dat het bord niet alleen vervangen maar ook verplaatst is.
          Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

Bezoek mijn foto's online

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
            Heb je toevallig geen SUV omgebouwd tot lichte vracht? Anders stond je perfect legaal

Strikt wettelijk gezien heb je een fout begaan, dat 1km een lange strook is zal niet onder de gerechterlijke bevoegdheid vallen maar onder de uitvoerende...

Ik vrees dat er in dit geval niet veel te besparen valt met een aanvechting...

Beetje Off-Topic: Ik heb in Frankrijk willen merken dat na een rond punt een snelheidsbeperking blijft gelden (ik ging ervan uit dat de 70kmh beperking gedaan was aan het rond punt en was al vrolijk terug 90kmh aan het rijden. 1-2 km verder kwam ik dan het bord tegen dat de beperking van 70kmh verviel)... Weet iemand hoe het hier zit met zo'n beperkingen (en ook die inzake parkeren) en een rotonde?

Ikzelf stond ook met mijn lichte vrachtauto geparkeerd op een parkeerstrook met verkeerdbord E9c, maar heb ook een boete (50 euro) gekregen.
            Ik heb deze niet betaald en het antwoordformulier teruggestuurd.
            Nu krijg ik van de procureur des konings een brief met de boodschap dat ik 60 euro boete moet betalen. Mijn verzet is dus niet goedgekeurd.
            Wat kan ik nu nog doen? Ik heb absoluut in mijn recht !!!

Comment

Geen antwoord, maar misschien een domme vraag : stel, je parkeert je auto op straat waar je moet betalen en je betaalt de volledige parkeertijd en legt een parkeerticketje goed leesbaar op je dashboard. Nadat je bent uitgestapt, begint het hard te sneeuwen en je raam is niet meer vrij en je ticket niet meer zichtbaar.

Wordt er dan niet gecontroleerd ?

Hoe kan men dan het verschil zien tussen iemand die betaald heeft en iemand die 'zwart' parkeert ?
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Och da's een oud draadje,'k kan mss melden dat ik niets ondernomen heb maar dat 1 jaar later de verkeerstekens zijn weggehaald.
                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Gewoon betalen.
                  Had een PV gekregen omdat ik zou getelefoneerd hebben in de wagen. Boete € 100.
                  Heb de nodige apparatuur voor handvrij bellen en gebruik deze ook.
                  Bezwaarschrift ingediend etc......, tot ik uiteindelijk voor de politierechtbank mocht ( moest) komen. Mijn argument was dat men onschuldig is tot de schuld is bewezen, waar ik ook om het bewijs vroeg.
                  Reactie rechter: een politieagent heeft het gezien, en dit is een beëdigd persoon.
                  Mijn reactie: en die kan zich niet vergissen?
                  Reactie rechter: Nee.

Resultaat: de boete van € 100 werd € 160 vermeerderd met de gerechtskosten en een bijdrage voor een of ander fonds om uiteindelijk € 386.50 te worden.
                  Voor mij in de toekomst, hoe erg en onrechtvaardig het soms ook is, betalen.
                  Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

de politie kan zich niet vergissen???????
                    Heb dit ooit voorgehad , boete voor "voertuig bevond zich aan de zijde van de straat waar parkeren niet is toegestaan , enkel laden en lossen , er waren geen tekenen dat er gelost of geladen werd noch van enigen instappende of uitstappende passagiers ".
                    Gekregen door de vaststelling van 2 voorbijrijdende politieagenten. ( ik was wel degelijk aan het lossen)
                    Schreef beleefd briefje terug met de vermelding dat dit een vergissing betrof , vermelde erbij dat ik het nogal raar vond dat de agenten honderd meter verder stopten en dat zij schijnbaar van daar de vaststelling deden en ze me zeker hadden zien lossen als hen ik hun ondertussen ook gezien had.
                    Kreeg nogal belerende brief terug van de commisaris , dat hij steenrijk kon worden door een boek uit te geven met al de uitvluchten die hij al gehoord had , dat hij het volste vertrouwen had in zijn mensen en dat deze zich niet vergissen , etc ,etc?
                    Tevens meldde hij me in dit briefje dat mijn voertuig ten tijde van de vaststelling ook nog eens niet verzekerd was.
                    Ik stuurde een briefje terug dat het hier toch om een zeldzame vergissing ging en dat ik niet bereid was de minnelijke schikking te aanvaarden , erbij vermeldend dat ik van de buren , op de plaats waar ik aan het werken was al van de reputatie van de lokale politie gehoord had ( in het voorbijrijden bons schrijven aan gehandicapte mensen die uitstappen , de auto uit stofzuigen terwijl men met 2 wielen op een 5 meter breed voetpad staat , nooit stoppen om te "interpelleren" maar altijd een week later een bon in de bus , 50 meter verder aan het culturele/religieuze turkse centrum tellen deze regeltjes eventjes niet , etc etc ) kortom mijn zaak zou worden doorgestuurd naar de procureur.
                    Hiervoor diende mijn wijkagent bij mij een verklaring te komen opnemen , bij een kopje koffie het hele verhaal vertelt , eens goed gelachen en toen heb ik hem gevraagd of het al gepast was dat ik nu al mijn bewijsmateriaal in het proces verbaal liet opnemen , hij controleerde mijn verzekeringspapieren die al jaren lang in orde waren (en die ik altijd laat in de wagen slingeren bij ontvangst van een nieuw ) en toen nam ik mijn tachograafschijf van de bewuste dag , legde deze onder de fotocopier en liet deze 4x vergroot bij hem om bij het dossier te voegen , er was s'ochtends een rit van een half uur te zien , tien minuten na aankomst één piek erin (toen ik me na het lossen aan de andere zijde van de straat reglementair parkeerde ) en dan om 5 uur s'avonds een rit van een half uur huiswaarts.
                    De procureur heeft waarschijnlijk nog geen tijd gehad voor mijn zaak , en voor de rest hoor je nergens nog van , toch een fijn landje hé waarin wij wonen .:
                    Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

Dat soort parkeerstrook hebben we hier ook op de rand van stad.
                      De bedoeling ervan is de stad te ontlasten van hinderlijke kamions, cammionetten ... om de stad leefbaar te houden.
                      Je hebt gewoon pech dat je het niet gezien hebt of wist, dus betalen ga je.
                      Zelf ga ik altijd goed gaan kijken of ik ergens mag parkeren of niet want heeft me ook al geld genoeg gekost om er een mooi nieuw camera mee te kopen.
                      Thats life, face it with a smile

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                        Dat soort parkeerstrook hebben we hier ook op de rand van stad.
                        De bedoeling ervan is de stad te ontlasten van hinderlijke kamions, cammionetten ... om de stad leefbaar te houden.
                        Je hebt gewoon pech dat je het niet gezien hebt of wist, dus betalen ga je.
                        Zelf ga ik altijd goed gaan kijken of ik ergens mag parkeren of niet want heeft me ook al geld genoeg gekost om er een mooi nieuw camera mee te kopen.
                        Thats life, face it with a smile
                        En hoever ga jij vóór en achter de wagen kijken,deze baan is meer dan 1km lang met in het begin en op het einde een verkeersteken.
                        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                          En hoever ga jij vóór en achter de wagen kijken,deze baan is meer dan 1km lang met in het begin en op het einde een verkeersteken.
                          ik meen ongeacht de afstand tussen de 2 verkeerborden (begin en einde verkeerstrook) dat je het beginbord bent gepasseerd alvorens te kunnen parkeren op deze strook.
                          vrees ervoor dat je geen poot hebt om op te staan, betaal gewoon de boete (goedkoopste manier in dit geval) hoe frusterend het ook is.

grts
                          Korandoke
                          je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                          www.korandoke.be

Comment

1km is wel beetje eeeel ver e, zal het niet een beetje minder zijn denk je?
                            ik vind het ook smerig zun wat ze je gelapt hebben, ma der is niets aan te doen e.
                            met dit te lezen gaan er toch een paar mensen meer opletten nu ook hoop ik dus da geld zal de overheid allesins al minder krijgen en dat moet jou deugd zijn

zo kwam ik volgende tegen in brugge:
                            in heel het centrum MOET je een parkeerkaart gebruiken maar dat staad vermeld BUITEN de stad !!! (en links en rechts in stad is dat herhaald) maar ik had ook een boete aan men been op een plaats waar geen enkel teken in de straat stond (zijstraat aan de theaterplaats voor mensen die de weg daar kennen)

betalen ga je, i know it sucks, tis slikken of stikken
                            Last edited by xafke; 9 december 2010, 02:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                              zo kwam ik volgende tegen in brugge:
                              in heel het centrum MOET je een parkeerkaart gebruiken maar dat staad vermeld BUITEN de stad !!! (en links en rechts in stad is dat herhaald) maar ik had ook een boete aan men been op een plaats waar geen enkel teken in de straat stond (zijstraat aan de theaterplaats voor mensen die de weg daar kennen)
                              Ik ben ook pas in Brugge geweest. Parkeren op de stationsparking (max 2.5 Euro / dag) en met je parkingticket een gratis busticket naar het centrum. Nice deal.
                              Op de bovenverdieping van deze parking was minder dan 1/4 van de plaatsen bezet....dan ga je toch geen boetes riskeren?
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                                Ik ben ook pas in Brugge geweest. Parkeren op de stationsparking (max 2.5 Euro / dag) en met je parkingticket een gratis busticket naar het centrum. Nice deal.
                                Op de bovenverdieping van deze parking was minder dan 1/4 van de plaatsen bezet....dan ga je toch geen boetes riskeren?
                                wij parkeerde in Brugge gratis in de Parking van het Hotel.
                                das pas service.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                                X