Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet Spam Filter blokkeert eigen klanten!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet Spam Filter blokkeert eigen klanten!

    Omdat ik de laatste tijd geen reactie meer kreeg op veel van mijn verstuurde Emails ben ik me het één en het ander gaan afvragen.
    Na even zoeken op verschillende fora (incl. BD) kwam ik al snel bij de spam-filter van Telenet terecht.
    Wanneer ik deze uitschakel, en enkel de door de filter verdachte Emails als spam laat markeren bij het "onderwerp" van het bericht, zie ik dat mijn eigen berichten heel dikwijls als spam gemarkeerd worden, ook al zitten er gewoon enkele verkleinde (zoals hier op BD) foto's in de bijlage en stuur ik het bericht maar naar één persoon (mezelf in dit geval).
    Waarom betaal ik Telenet maandelijks zoveel abonnementsgeld? Om me als spammer te laten behandelen?
    Moet ik nu alle Telenet-klanten in mijn adresboek laten weten dat ze de spam-filter op "markeren" moeten zetten?
    En moet iedereen die mijn berichten wil ontvangen me op de white-list zetten, of volstaat het als ik dat zelf één keer doe?

    Het is gewoonweg heel vervelend als je lid bent van een fotoclub, en dus regelmatig foto's wil doormailen.

    JDM startte ook al eens een topic over dit probleem, klik hier.
    Last edited by dg; 9 juli 2007, 16:58. Reden: link
    David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

  • #2
    Re: Telenet Spam Filter blokkeert eigen klanten!

    en waar kan ik die filter op markeren zetten?
    Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

    http://pallenhoven.be

    Comment


    • #3
      Re: Telenet Spam Filter blokkeert eigen klanten!

      Bij "Mijn Telenet" op de Telenet website, je hebt wel je Telenet-gebruikersnaam en -wachtwoord nodig om in te loggen. Klik hier.
      Last edited by dg; 9 juli 2007, 17:48. Reden: link
      David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

      Comment


      • #4
        Re: Telenet Spam Filter blokkeert eigen klanten!

        Jeps, mijn telenet, en links op anti-spam klikken, en dan aanpassen
        To make your dreams come true, wake up

        Comment


        • #5
          Re: Telenet Spam Filter blokkeert eigen klanten!

          Da's raar, ik ben al 2 jaar telenet klant en heb daar nooit problemen mee gehad.

          Wacht even, ah ja, ik gebruik hun mail niet! Lang leve gmail!

          Comment


          • #6
            Re: Telenet Spam Filter blokkeert eigen klanten!

            Zet de betrokken afzenders op de whitelist.
            T.

            Comment


            • #7
              Re: Telenet Spam Filter blokkeert eigen klanten!

              Heb ik met mezelf gedaan, Tom.
              David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

              Comment


              • #8
                Re: Telenet Spam Filter blokkeert eigen klanten!

                Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
                Da's raar, ik ben al 2 jaar telenet klant en heb daar nooit problemen mee gehad.

                Wacht even, ah ja, ik gebruik hun mail niet! Lang leve gmail!
                Inderdaad! Ik gebruik ook alleen nog maar Gmail.
                Ik heb der dus ook nog niets van gemerkt

                Ik ben Gmail gaan gebruiken nadat ik weer maar eens van mail was veranderd nadat ik deze keer overschakelde naar Telenet.

                Greetz,
                Peeke
                ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet Spam Filter blokkeert eigen klanten!

                  Zorgen dat je alle mails wel binnen krijgt maar er [spam] laten voorzetten en dan zelf af en toe nog eens een blik erop werpen. Of de spamfilter helemaal af zetten. Kan allemaal via http://mijn.telenet.be .
                  Canon 350D
                  Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet Spam Filter blokkeert eigen klanten!

                    Daarom dat ik ook de filter afgezet heb... lang geleden. Zal zelf wel een beetje wissen
                    Olympus OM-D EM-5 + wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet Spam Filter blokkeert eigen klanten!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
                      Zorgen dat je alle mails wel binnen krijgt maar er [spam] laten voorzetten en dan zelf af en toe nog eens een blik erop werpen. Of de spamfilter helemaal af zetten. Kan allemaal via http://mijn.telenet.be .
                      Inderdaad, dat is een mooie oplossing.

                      Ik vind het echter niet kunnen dat Telenet standaard de "Verwijder alle spam"-instelling gebruikt. Veel mensen weten niet af van het bestaan van die opties en lopen zo waarschijnlijk een heleboel mails mis.

                      Die spam-filter werkt trouwens echt niet nauwkeurig. Ik heb al een aantal nieuwsbrieven waarvoor ik ingeschreven ben, gemarkeerd zien worden als [spam]. Zelfs een bevestigingsmail van een online shop.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet Spam Filter blokkeert eigen klanten!

                        En ik kreeg vandaag zelfs een bericht van eBay dat als [SPAM] gemarkeerd was, man man man ...
                        David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet Spam Filter blokkeert eigen klanten!

                          Ik krijg regelmatig van een collega een replay terug op een mail die ik gestuurd heb met de markering [SPAM] voor.

                          Ongeloofelijk, dat mail systeem van telenet trekt op niks.
                          een replay is toch geen spam.
                          Canon EOS 5D met 3KG glas
                          https://reisforum.net

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet Spam Filter blokkeert eigen klanten!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Fred. Bekijk bericht
                            Ik krijg regelmatig van een collega een replay terug op een mail die ik gestuurd heb met de markering [SPAM] voor.

                            Ongeloofelijk, dat mail systeem van telenet trekt op niks.
                            een replay is toch geen spam.
                            Headers kopiëren en ingeven op de daartoe bestemde pagina op http://mijn.telenet.be. Dat wordt verwerkt en vanaf dan worden dit soort mails (naar herkomst, eigenschappen, etc) niet meer als [spam] gemarkeerd. Die [spam] markering kan er komen omdat je collega zijn mail via een andere server verstuurt dan via dewelke hij zijn mails ontvangt (ik verstuur bijvoorbeeld ook mails met een ander mailadres via de telenetserver de wereld in, replies ontvang ik dan weer via de servers van dat mailadres) en als daar dus een mismatch in zit kan het zijn dat de Telenet server denkt aan spam mail, dat ook vaak gespoofd is.
                            Canon 350D
                            Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telenet Spam Filter blokkeert eigen klanten!

                              't is niet alleen hier dat er over geklaagd wordt.

                              Voor degene die wat feedback willen geven (ken de organisatie wel niet maar, ze blijken toch contact te hebben met telenet, 'k zal de volledige website eens moeten doornemen )

                              kan deze link misschien van pas komen

                              To make your dreams come true, wake up

                              Comment

                              Working...
                              X