Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke pda kopen????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke pda kopen????

Ik zou een pda willen kopen maar weet niet welke.
    Wie werk hier ook met zo'n toestelltje en wat zijn jullie bevindingen?
    moet aan volgende voorwaarden voldoen:
    krachtig geheugen voor agenda beheer.
    een grote autononie hebben.
    syncro tussen pc en pda.
    email verkeer kunnen ontvangen en versturen.
    goede bel en ontvangst kwaliteit hebben.
    gebruiksvriendelijk zijn en bij voorkeur een azerty klavier hebben.
    GPS moet er niet opzitten deze heb ik afzonderlijk.

Peter.
    Body : Fuji X-T4, lenzen : XF8-16mm F2.8 LM WR, XF16-55mm F2.8 LM WR, XF50-140mm F2.8 R LM OIS WR, XF56mm F1.2 R, manfrotto statief. Op verlanglijstje: XF150-600mm

Re: Welke pda kopen????

Als ik je wensen lees, ben je niet op zoek naar een PDA maar eerder een smartphone.

Wat heb je voor computer (voor de synchronisatie)?
    Als je een apple hebt, verkies je best een systeem op basis van palm OS (Windows PDA versies vereisen nl 3rd party software voor de sync = extra kost).

Als het niet dringend is, wacht nog even op deze smartphone

Ook een zeer goede reputatie zijn die van palm

Verder heeft o.a. Nokia & SonyEricsson enkele PDA GSM's in hun gamma.

Op deze site vind je een lijst waarin je kan zoeken op bepaalde voorkeuren.

Success met je keuze.

Comment

De Iphone van Apple munt uit in alles . . . BEHALVE de telefoonfunctie, die schijnt echt niet goed te zijn . . . eerder slecht voor zo'n duur toestel :

Hier is een uitreksel uit een review van ZDnet.be :

De iPhone als telefoon
      Een interface heeft altijd een basis. De meeste multimedia-gsm's hebben als basis de gsm-interface met multimedia erbovenop. De Blackberry heeft een messaging-interface met de telefoonfuncties erbovenop. De Palm Treo is een van de eerste toestellen die pda en telefoon goed wisten te verzoenen.

De iPhone blijkt een iPod met een telefoon eraan geplakt. De kwaliteit van gesprekken is ondermaats. Bedenk dat dit de eerste poging van Apple is: de eerste telefoons van Blackberry waren ook afschuwelijk. Het is niet eenvoudig om een goede gsm te maken.

Om een nummer te kiezen zijn vier tot zes handelingen nodig: power-knop, scherm ontgrendelen, telefoonicoontje kiezen, en dan op het 'favorites'-scherm de naam kiezen. Voor een nieuw nummer kiest u 'keypad' en voert het nummer in op de grote toetsen van het virtuele toetsenbord. We missen de force-feedback die sommige Aziatische telefoons met Immersion-aanraaktechnologie bieden.

Het telefoonvolume via de oortjes is matig, en de speakerphone is echt stil. De zendkwaliteit is zoals gezegd ondermaats. We hoorden ruis in de oortjes en onze gesprekspartners klaagden over erg kunstmatig klinkende stemmen als gevolg van het comprimeren. Bovendien werden twee gesprekken werden plots afgebroken.

Op een bepaald moment hoorden we de dit-dit-dit van RFI-interferentie over ons eigen gesprek. In een gebied met zwakke ontvangst bracht de iPhone maar één op drie gesprekken tot stand; de Blackberry Curve scoorde drie op drie. Er is geen voice-dialing; geen manier om andere dan de 25 standaard ringtones te gebruiken; en de trilfunctie is erg zwak.

De iPhone ondersteunt headsets met snoertjes (via de niet-standaard jack) en mono Bluetooth-headsets. We hadden geen probleem met de Plantronics Pulsar 590 (in mono), Voyager 510 en Motorola H800 headsets.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Palm heeft inderdaad de beste reputatie.

Echter, schrijf de iPhone nog niet af op basis van een review op het Amerikaanse toestel. De kans is immer niet gering dat er voor Europa een aangepast toestel komt, waarbij men met de tekostkomingen rekening houdt.

Comment

Sinds mijn Psion 5 de geest gegeven heeft is het nooit meer goed gekomen tussen mij en PDA's. Het feit dat het merendeel geen toetsenbord heeft die naam waardig zorgt er voor dat je ze eigenlijk enkel nog nuttig kunt gebruiken om via een ander toestel ingebracht informatie te bekijken. Zelf informatie toevoegen is meestal een lijdensweg.
          Ik heb immers nooit verstaan waarom geen enkele leverancier van pda's het system van Psion overgenomen heeft, want ik hoor van heel veel mensen dezelfde klachten. Ikzelf bezit een IPAQ maar die ligt hier te verkommeren, wegens niet praktisch. Ik zie ook weinig verschil tussen de verschillende merken PDA's.

Ik wacht eerlijk gezegd betere tijden af. Ooit zal er wel een slimmerik zijn die terug het Psionsysteem tot leven wekt (en dan hoop ik dat dit gebeurt tegen een redelijke prijs).

Groetjes,

Riho.
          Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
          Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

Comment

Indeed, de meeste die ik ken, de enigste functie van hun pda is navigatie, mijn dell x5 ligt hier ook ergens te verkommeren, sinds er in de wagen gps zit

Maar naar die Iphone ben ik wel benieuwd ('k vrees dat ik me hier ook door de hype ga laten vangen )
            To make your dreams come true, wake up

Comment

Mooie nuchtere review, die niet volledig bevangen is door de apple-gekte. Ben zelf pro-apple, maar bij hun iPhone heb ik toch enkele bedenkingen. Toch aan de prijs waaraan hij verkocht wordt en hun marketing.

Comment

Ik heb zelf de qtec 9100 en ben daar wel over te spreken.
                Ik heb wel nog geen andere ervaringen met smartphone's.

Maar zoals in het filmpje van de iphone te zien is het opzich wel een mooi ding maar ik zou het voor de volgende redenen toch niet willen hebben.

.Gemis aan navigatieoplossing en gps ( en dat maps zie ik daar niet onder ), draai nu tomtom op mn smartphone.
                .Geen mogelijkheid om software te installeren.
                .Geen normaal toetsenbord ( niet op t scherm maar zo ene met knoppen )

Maar het is voor ieder waar waarde aan gehecht zou worden.

Het moet het ultime multimedia apperaat zijn maar daar laten ze voor mij teveel steken voor valen.

Greetz rich
                D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

In de review van de iPhone lees ik over het (scherm-) keyboard: "The iPhone will make you feel like you've got the fattest thumbs ever" en dan denk ik: daar gaan we weer. Terug een toestel dat in essentie enkel data kan lezen die gecreeërd werd met een ander handiger toestel. Spijtig dus: nog wat langer wachten op de opvolger van Psion.

Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat Qtek tot nog toe dichtst in de buurt komt met zijn 9000 omdat het beschikt over een echt keyboard.

Riho
                  Last edited by Riho; 8 juli 2007, 19:34.
                  Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
                  Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

Comment

htc heb ik al 2,5 jaar toen het nog qtek heette hier. ben er enorm tevreden over. Al vind ik blackberry voor zakelijk gebruik beter maar dan heb je geen gps.

Geef mij maar een htc touch
                    Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                    http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

ben er nog steeds niet uit hoor?!
                      Peter.
                      Body : Fuji X-T4, lenzen : XF8-16mm F2.8 LM WR, XF16-55mm F2.8 LM WR, XF50-140mm F2.8 R LM OIS WR, XF56mm F1.2 R, manfrotto statief. Op verlanglijstje: XF150-600mm

Comment

Working...
                      X