Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gentenaren ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gentenaren ??

Hallo ,
    wij komen op zaterdag 14 juli met 14 personen naar de Gentse feesten om een vrijgezellenavond te vieren, we komen met de trein ( en zijn niet bekend in Gent),dus vermoed ik Gent Sint-pieters afstappen? is het dan nog ver stappen tot we aan de feesten zijn? en dan de vraag waarop ik heel graag een antwoord zou willen, is er op de weg tussen station en de festiviteiten een aanrader om met 14 personen iets te gaan eten ( pizzeria, .......,......) alle tips zijn meer dan welkom.

grtz Fonne.

Re: Gentenaren ??

Te voet raad ik het jullie niet aan (half uur stappen), er rijden trams en bussen naar het centrum (Korenmarkt), alle info kan je hier vinden (PDF):

Je kan afstappen in beide stations (Dampoort en Sint-Pieters), Sint-Pieters heeft wel de meeste verbindingen dus ik raad je dat toch aan...

Plan van de feestenzone (PDF):

En er is ook een speciaal treinticket (B-Evenementen) die de treinreis en busrit goedkoop combineert:

Om te eten, beste pizzeria die we kennen in Gent is voor ons de Prima Donna in de Overpoortstraat maar hoe je dit moet combineren met je tram of busrit zal wat moeilijk zijn. Ik vrees dat je met 14 mensen al wat geluk zal moeten hebben om iets te vinden dat nog zoveel plaats over heeft tijdens de Gentse Feesten, het kan op topdagen (mooi weer en weekend) enorm druk zijn.

Meer in het centrum heb ik als favorieten:
    - Abajour in de Oudburg, Patershol (goede dagschotels, eetcafé)
    - Amadeus in het Patershol (ribbekes à volonté)
    - Firenze in de Sint-Amandstraat (Sint-Pietersplein), iets duurdere Italiaan maar heel lekker ook voor niet-italiaanse gerechten
    - Kastart in de Onderbergen (bekend om z'n spaghetti)
    - 't Oud Clooster in de Zwarte Zusterstraat maar dat zal nogal klein zijn (bekend om z'n brochetten)

er is zoveel om goed te eten in Gent, je zal wel iets vinden
    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Re: Gentenaren ??

ik zou nu toch al bellen voor reservaties tijdens de GF want alles zit bakkevol !!

je hebt ook de '' gekroonde hoofden "voorbij het gravenkasteel waar de tram stopt voor ribbekes maar je kan er niet blijven plakken ...eten en buiten

Comment

Working...
      X