Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

huissleutels lassen of solderen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• huissleutels lassen of solderen

voor een speciale gelegenheid willen we een "kunstwerk" maken opgebouwd uit gebruikte huissleutels. Dat zijn niet alleen de "oude" deursleutels, maar ook yale sleutels.

Denken jullie dat dit te solderen valt of zou lassen nodig zijn ?

Solderen heb ik al wel gedaan, maar lassen is nieuw voor me ...
    Bestaan er "mini" laspostjes waarmee ik dit zou kunnen doen of wat raden jullie aan ?
    embee ::: nikon stuff

Re: huissleutels lassen of solderen

krachtlijm ?
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Comment

zat ik ook aan te denken, want dat beginnen lassen of solderen
      To make your dreams come true, wake up

Comment

solderen is volgens mij zeer moeilijk, aangezien je wss met verschillende dikstes van sleutels zit die niet even snel warm zullen zijn ( en solderen is niet bepaald sterk), lassen is als je er niks van kent ook niet evident ( verschillende materiaal soorten aan elkaar lassen is ook niet te doen).
        dus denk ik ook dat lijmen een zeer goeie oplossing zal zijn.

Grtz Fonne

Comment

Je zit met verschillende metalen door elkaar (ijzer voor de oude sleutels, verchroomd messing voor de "platte" sleutels).

Lassen zal dus niet gaan, braseren met zilver is mogelijk, solderen gaat ook, maar voor beide bewerkingen zal je alles heel goed zuiver moeten maken om een stevige verbinding te maken. Op chroom of roest zal solduur niet "pakken", en je moet ook een vloeimiddel gebruiken dat aanleiding geeft tot roestvorming als je dat niet grondig verwijdert (dat geldt ook voor braseren met zilver).

Kleven kan een goede oplossing zijn, maar dan moet je wel rekening houden met de beperkte sterkte van de lijm.

Secondenlijm geeft wel altijd een grijze waas op het materiaal tijdens het uitharden, dat kan ook een probleem zijn.

Bij montagekit heb je een dikkere lijmlaag, en het duurt ook langer vooralleer de sleutels stevig genoeg aan elkaar blijven hangen. Gewone lijm is meestal niet sterk genoeg als je er metalen mee aan elkaar lijmt.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Brazeren lijkt me ook de beste methode. Lijmen wordt moeilijk met verschillende materialen.

Comment

bedankt voor jullie info.

Het lijkt me allemaal wat latijn ( omdat ik er zelf niks van weet ) ...

Ik ga straks es een test doen met een lijmpistool ...
              embee ::: nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door embee Bekijk bericht
                bedankt voor jullie info.

Het lijkt me allemaal wat latijn ( omdat ik er zelf niks van weet ) ...

Ik ga straks es een test doen met een lijmpistool ...
                Met zo'n lijmpistool plak je werkelijk ALLES aan elkaar vast! Ik gebruik het voor alles wat ik moet lijmen.
                ______
                www.vue.photo

Comment

Working...
                X