Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weer of geen weer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Weer of geen weer

In deze tijd van maartse buien in juli (en misschien aprilse grillen in augustus ?), doen onze weermannen en -vrouwen weer verwoede pogingen om toch maar het kleinste lichtpuntje te ontdekken dat op een paar uur droog weer kan uitdraaien, en ons daarmee te "verblijden".

Ik moet in zo'n periode steeds denken aan Armand Pien. Het eerste wat hij op een weerkaart tekende was de straalstroom. Direct kon je zien of er hoop was op enig min of meer stabiel weer. Zat de straalstroom bezuiden ons dan mocht je het vergeten.

Waarom die straalstroom door de jongere garde doodgezwegen wordt is mij niet duidelijk (of mogen we niet te slim worden ?).

Nochtans is Pien altijd het lichtend voorbeeld voor bv. Frank Deboosere geweest (heb ik hem meermaals horen zeggen).
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Re: Weer of geen weer

Klopt van die straalstroom.
    Klopt ook dat Pien niet verlegen zat voor een vieze (schuine) mop.
    (ook een soort "ladies man")

Het verhaal dat hij mensen naar de kust stuurde ook als het
    zou regenen was natuurlijk onzin.

Het thema van het milieu heeft ie nooit aangeraakt...
    (gat in de ozon, slechte lucht of smog enz. enz.)
    Trouwens Frank D. is daar ook maar héél laat mee begonnen.
    Dat overdreven positivisme kwam me wat de keel uit....

Het woord Limburg heeft hij bij mijn weten nooit uitgesproken
    alsof er hier elke dag geen weer is

Het klopt ook dat ik de sfeer uit die tijd mis.
    Die patatten met die rare vormen of andere groenten
    die leuk misvormd waren en de kijkers naar Pien stuurden.
    We konden nog eens lachen.

Verder was Pien een uitzonderlijk intelligente man.
    Van God en z'n gebod wilde hij niet weten evenals die
    onzin van "het staat in de sterren geschreven".

Ik kan me vergissen maar ik zie tegenwoordig bij de weer-berichtgeving
    alleen mager mannekes of zwangere vrouwen
    Last edited by theokus; 3 juli 2007, 13:10.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Ik weet niet of jullie het al weten, maar het weer is afgeschaft, vanf heden is het geen weer meer
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
        Ik weet niet of jullie het al weten, maar het weer is afgeschaft, vanf heden is het geen weer meer
        Je hebt gelijk verdorie, het is hier alle dagen ONweer

Comment

'k Weet niet of die straalstroom ons nog wel zo gunstig gezind is en dat ze er daarmee over zwijgen. Er was indertijd ook nog, herinner je die, "El Nino" !!!
          Volgens wat ik Al Gore heb zien/joren vertellen in An Inconvenient Truth lijkt het me alsof we mogen beginnen 'n stock inslaan van winterkledij.
          Daarom ook m'n gedacht, de straalstroom is weg, die bracht ons toch altijd mooi weer, ......, geen mooi weer meer, geen straalstroom meer?
          Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
          MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Ze kunnen mss. een StraalJAGER zenden om die straalstroom terug te vinden
            The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
              Ze kunnen mss. een StraalJAGER zenden om die straalstroom terug te vinden
              Je moet hem niet ver zoeken hoor: bij 14 graden om kwart voor elf op een derde juli ligt hij pal boven ons hoor... en daar ligt hij nu al volle twee maanden. Maar tegenwoordig noemen ze dat een weerblokkade...

Comment

Bij ons nu al 2,5 maanden quasi-novemberweer, en in Zuid-Amerika extreme winterkou, een mens zou gaan denken dat er een ijstijd op komst is.

Nu ja, eigenlijk is dit voor onze streken de meest "stabiele" zomerweer toestand, met een Mediteraan hogedrukgebied en bij ons een eindeloze stoet regenzones in sneltreinvaart getransporteerd via de....... straalstroom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Bij ons nu al 2,5 maanden quasi-novemberweer, en in Zuid-Amerika extreme winterkou, een mens zou gaan denken dat er een ijstijd op komst is.
                  Heh, daar zeg je wat. Je hebt "an inconvenient truth" nog niet gezien zeker.
                  Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                  MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Pfff...en hier aan de westkust van Canada zitten wij al een hele week te bakken met temperaturen tussen de 33 en 36 graden! In juni hadden we niet veel bijzonders van weer. Het was wel vrij droog, maar toch heel wat dagen met wolken en ook af en toe regen. Er waren ook een deel dagen met heerlijke zon...maar de temperaturen gingen precies niet graag boven de 20 graden. Maar begin juli is het eindelijk zonniger en warmer geworden!

Gisteren waren overal de records verbroken aan de westkust hier in Canada met op sommige plaatsen 39 C! Echt iets teveel van het goede voor mij. Vorige week was het een lekkere 25-27 graden met een zalig briesje...dat is heerlijk zomer weer. Maar nu met 35 graden is het toch wat teveel, je kan met zo'n hitte niet veel doen! En 's nachts koelt het echt af en de temperaturen blijven rond de 22 graden hangen. Gelukkig hebben we hier bijna nooit onweer!

En dan zijn er vele mensen van Europa die zo een reactie hebben van "In Canada zo warm??? Ik dacht dat het daar meestal kouder was???" Euhm...neen toch niet, het klimaat hier aan de west kust is over het algemeen ietsje zachter als in Belgie.

Wel, eigenlijk zouden we niet mogen klagen...een mens doet niks anders. Is het regenachtig dan klagen we, is het te warm dan klagen we. Ik heb toch het liefste droog weer en wat aangename temperaturen!

Hopelijk begint jullie zomer daar ook vlug!
                    Groetjes uit Vancouver,
                    Ann

Comment

Als je het weerbericht moet geloven begint de zomer morgen....voor twee dagen.

ANN75..Wel, eigenlijk zouden we niet mogen klagen...een mens doet niks anders. Is het regenachtig dan klagen we, is het te warm dan klagen we.
                      Zo is het idd.

Wat me wel opvalt is dat men tegewoordig, minder/zelfs niet meer, klaagt over de prijzen van de Nafte en t'brood bv.
                      EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                      debruri.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
                        Wat me wel opvalt is dat men tegewoordig, minder/zelfs niet meer, klaagt over de prijzen van de Nafte en t'brood bv.
                        Just...ik "pak" de bus he
                        InBev gaat wel zijn prijzen verhogen.
                        Of is dit al gebeurd?
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

@ TedereTijger: natuurlijk wel gezien, vandaar de smiley.

@ Ann 75: ik heb ook liefst 25°, een zacht briesje en koele nachten.
                          Maar na 2,5 maand aan één stuk in een natte koelkast wil ik toch gerust wisselen met jouw 35 graden.
                          Nu ja, om de paar jaar krijgen we hier zo één van die zomers om de stuipen van te krijgen, en wie weet, waait jullie weer in augustus niet over naar West-Europa. (ik schrijf wel jullie en niet "juli" )

Comment

@ Ann 75: ik heb ook liefst 25°, een zacht briesje en koele nachten. Maar na 2,5 maand aan één stuk in een natte koelkast wil ik toch gerust wisselen met jouw 35 graden.
                            Nu ja, om de paar jaar krijgen we hier zo één van die zomers om de stuipen van te krijgen, en wie weet, waait jullie weer in augustus niet over naar West-Europa. (ik schrijf wel jullie en niet "juli" )
                            Ja, dat kan ik wel geloven! Zo was het hier anders ook...de winter was hier een echte winter voor een keer. Hier aan de westkust hebben wij een vrij mild klimaat vergeleken met de rest van Canada en het vriest overdag zelden in de winter. En 's nachts wordt het niet vlug -5 C, maar dit jaar hebben wij eind november 50cm sneeuw gehad en temperaturen van -5C overdag en -10C 's nachts. Na 2 weken waren we uit deze diepvries en was de sneeuw verdwenen (behalve op de bergen dan)...en dan hebben we zo nog eens sneeuw gehad in januari met 30cm en ook vrij koud, maar na 2 weken was dat ook weer weg.

In het voorjaar veel wisselend weer gehad, met frissere dagen, natte dagen en ook wel wat zon. We hadden van maart tot begin juni maar 1 of 2 dagen met een 23 graden gehad en voor de rest kwam het amper tot aan de 18 graden. Soms hebben wij al echt aangename dagen in april en mei. In juni was het vanalles wat, regen, zon, fris, een paar warmere dagen. Eigenlijk niet zo slecht dat het niet te warm was, want door de vele sneeuw in de locale bergen die dan zou smelten, voorspelden ze dat de rivier wel eens zou kunnen overstromen. Dat was gelukkig niet het geval! Het is begin juli echt pas beginnen op te warmen met zonnige dagen zonder een wolkje aan de lucht. Het ziet er naar uit dat het dit weekend een paar graden minder wordt met 25 tot 27 graden. Het zou volgende week nog van hetzelfde weer blijven...dus dat is wel ok, he!

Geniet in elk geval van de zomer...aan het weer kan je niets veranderen en je moet het nemen zoals het komt!

Groetjes,
                            Ann

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
                              Zo is het idd.

Hihi, zo is dat meestal...als er iets te klagen valt over het weer, dan vergeten we te klagen over andere dingen. Alhoewel de prijzen hier goed meevallen. Op het moment staat de benzine: $1.11 CAD wat overeen komt met 0.80 euro. Ik rij met diesel, dus dat is nog een beetje voordeliger en de diesel kost hier $1.03 CAD wat ongeveer 0.73 euro is.

Groetjes,
                              Ann

Comment

Working...
                              X