Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beroep fotograaf?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beroep fotograaf?

Oorspronkelijk geplaatst door Librix
    Ik wens je veel succes toe.
    Dankuwel, denk dat het voor mij persoonlijk sowiezo wel een leerrijke cursus wordt want van boekhouding e.d. heb ik niet veel kaas gegeten

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
    die persoon bedankte me en vertelde dat ze 'beter' waren dan die van sommige beroepsfotografen.
    Laat dat nu mijn motivering zijn om in die richting een bijberoep te beginnen

Comment

In aanvulling wil ik ook nog even melden dat men werkt aan een wetsvoorstel ter bescherming van de beroepstitel van fotograaf en mogelijks een kwaliteitslabel zal ingevoerd worden.

Bovendien denk ik dat je in bepaalde takken van de fotografie sowieso de nodige opleiding en ervaring moet hebben. Gisteren nog naar de opendeurdag geweest op Syntra en er blijkt zeker nog voldoende interesse te zijn in een opleiding fotograaf.

Greetz, RonnyE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
        In aanvulling wil ik ook nog even melden dat men werkt aan een wetsvoorstel ter bescherming van de beroepstitel van fotograaf en mogelijks een kwaliteitslabel zal ingevoerd worden.

Bovendien denk ik dat je in bepaalde takken van de fotografie sowieso de nodige opleiding en ervaring moet hebben. Gisteren nog naar de opendeurdag geweest op Syntra en er blijkt zeker nog voldoende interesse te zijn in een opleiding fotograaf.

Greetz, RonnyE
        't zou maar erg zijn moesten ze da nie doen....

maar ja...'t is nog een jaar voor 't zover is hè...België kennend kan er nog veel veranderen
        some toys 4 big boys
        http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

Comment

Niet om de discussie aan te wakkeren, wel om wat bijkomende info te geven.

Het bewijzen van voldoende kennis bedrijfsbeheer gebeurt ook door eender welk diploma hoger onderwijs. Dus iedereen die postsecundair diploma heeft . Raar maar waar dus.

Zie:
          http://mineco.fgov.be/redir_new.asp?...ade4_nl-01.htm
          Peter

http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
          http://www.photoblog.be/peterwarson

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter1
            Het bewijzen van voldoende kennis bedrijfsbeheer gebeurt ook door eender welk diploma hoger onderwijs. Dus iedereen die postsecundair diploma heeft . Raar maar waar dus.
            Zo raar is dat niet, want die krijgen dat in hun lessenpakket (of zou er toch moeten ingezeten hebben)

Comment

Zie:
              "eender welk diploma"

Er staat inderdaad wel vermeld: "een diploma van het hoger onderwijs" maar ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand pakweg met een opleiding zoals pakweg "ingenieur in de biochemie" zonder lessen bedrijfsbeheer recht heeft op dit attest.

Bij mijn weten dient deze persoon dan ofwel voor een examencommissie te verscheinen of bijkomende opleiding bedrijfsbeheer te volgen (bv in avondonderwijs...).

'gratis' wordt zoiets niet uitgedeeld. Gelukkig heb ik zo'n attestje al sinds ik uit het secundair onderwijs kom...

Comment

Zie:
                Is een kwestie van ergens een lijn te trekken. Vaak is dat nogal arbitrair (zoals de snelheidsbeperkingen in het verkeer bvb.); voor een meerderheid zal zo'n regeling wel werken, terwijl een minderheid die als onrechtvaardig zal ervaren. De zoon van mijn garagist draait al sinds z'n zestiende volop mee in de zaak van z'n pa en heeft een heel gezonde kijk op het zaken doen ontwikkeld (de meeste MBA'ers vers van de unief kunnen er een puntje aan zuigen), maar toch zal hij zijn "kennis" nog mogen bewijzen. Anderzijds is het soms ijzingwekkend met hoeveel naïviteit sommigen (al dan niet met een "hoger diploma") menen zich in het zakenleven te moeten storten. Je voelt de ramp al van ver aankomen.

En toch blijft het principe van een zo laag mogelijke instapdrempel een goed idee: met het ondernemerschap in dit land is het immers niet goed gesteld. En laat het nou net dàt zijn wat we vandaag meer dan ooit nodig hebben.
                Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

Comment

Hier kan je het zelf nog eens nagaan ...

Unizo

@ Huggy: ik bedoel dus de bescherming van beroepstitel voor zij die het diploma hebben....

Greetz, RonnyE

Comment

Hier kan je het zelf nog eens nagaan ...

Unizo

@ Huggy: ik bedoel dus de bescherming van beroepstitel voor zij die het diploma hebben....

Greetz, RonnyE
                    da komt er dit jaar aan
                    some toys 4 big boys

Comment

... ik bedoel dus de bescherming van beroepstitel voor zij die het diploma hebben....
                      En wat is dan concreet het verschil t.o. de huidige situatie, want ze maken het weer ingewikkeld precies (Made In Belgium )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
                        En wat is dan concreet het verschil t.o. de huidige situatie, want ze maken het weer ingewikkeld precies (Made In Belgium )
                        Het verschil? Dat zij die geen diploma hebben ook niet de titel kunnen dragen.

Comment

Het verschil? Dat zij die geen diploma hebben ook niet de titel kunnen dragen.
                          Dat is nu net wat ik bedoel, dat gaat nu toch ook niet?

Comment

Ik verklaar mij nader

Vanaf 01 jan 2006 is er geen diploma meer ... en kan je wel het beroep uitoefenen ... dus de titel beroepsfotograaf geldt dan enkel voor die die ook het diploma hebben. Niet dat het doorslaggevend voor de klant zal zijn maar toch.

Greetz, RonnyE

Comment

Bedankt voor de info

Als ik het goed begrijp is het dus vanaf 2006: "ik mag fotograferen als niet-fotograaf en er centjes aan verdienen"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
                                Bedankt voor de info

Als ik het goed begrijp is het dus vanaf 2006: "ik mag fotograferen als niet-fotograaf en er centjes aan verdienen"
                                ja, maar je zal je nergens mogen registreren als beroepsfotograaf, noch je ervoor uitgeven...

dus de moemoe die fotokes wil van haar kleinzoneke zal je nie kunnen vinden inde gouden gids
                                some toys 4 big boys

Comment

Working...
                                X