Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grote fotowedstrijd: 'samen elf miljoen'

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Grote fotowedstrijd: 'samen elf miljoen'

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Maandagochtend 9h.
    michelbgc start zijn pc op, om al die enthousiaste replies op zijn topic te lezen.

michelbgc is zelfs niet meer komen kijken. Waarschijnlijk (net als de vele "enquêteurs") een hit en run "lid". Mocht het van mij afhangen werd deze thread gewoon gewist als spam.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      michelbgc is zelfs niet meer komen kijken. Waarschijnlijk (net als de vele "enquêteurs") een hit en run "lid". Mocht het van mij afhangen werd deze thread gewoon gewist als spam.
      Het is wel eens fotografie-gerelateerd. Ik heb meer problemen met iets wat duidelijk op elk mogelijk forum geplaatst wordt zonder context.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
        Het is wel eens fotografie-gerelateerd. Ik heb meer problemen met iets wat duidelijk op elk mogelijk forum geplaatst wordt zonder context.
        Het staat in twee artikels op de Px TV site, op dit forum en op prijsvragenforum (registratie vereist om te lezen). Het is dan wel fotografiegerelateerd het is duidelijk spam, registreren, posten en verder niet meer bekijken met het enige doel extra aandacht te krijgen voor de wedstrijd.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Het staat in twee artikels op de Px TV site, op dit forum en op prijsvragenforum (registratie vereist om te lezen). Het is dan wel fotografiegerelateerd het is duidelijk spam, registreren, posten en verder niet meer bekijken met het enige doel extra aandacht te krijgen voor de wedstrijd.
          misschien iets voor de mods om naar te kijken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Mij verwondert het nog meer dat er mensen zijn, die aktief zijn op een fotoforum, die nog niet gehoord hadden van Y A Bertrand. Dat is pas onbegrijpelijk ��.
            Ik vind het niet onbegrijpelijk.
            Je hoeft toch niet élke fotograaf (bijzonder goed) te kennen ?
            Ik heb hier een dik boek liggen over alle bekende fotografen, belangrijkste foto's en stromingen uit de geschiedenis van de fotografie.
            Y A Bertrand staat er bijvoorbeeld niet tussen. Niet dat hij daarom niet bekend of belangrijk is.
            Maar ik kan er gerust ook een tiental namen uitpikken waarvan velen hier ook nog nooit gehoord hebt, toch zijn het belangrijke mensen geweest.
            't is niet omdat je iemand niet kent dat je hem niet kan leren kennen of er niet in geïnteresseerd kan geraken.

Zo ken ik ook enkele goeie muzikanten (pianisten) die ook nog nooit van Boris Giltburg gehoord hebben (de laatste winnaar van de koningin Elisabethwedstrijd piano).
            Je kan dat truukje op zowat alles toepassen.

Los hiervan zou ik wel blij zijn met een prijs van € 100. Zelfs al kreeg ik er geen geld voor, maar gewoon de vermelding, de eer.
            Net zoals de BD Challenge, daar krijg je ook geen geld voor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
              Los hiervan zou ik wel blij zijn met een prijs van € 100. Zelfs al kreeg ik er geen geld voor, maar gewoon de vermelding, de eer.
              Net zoals de BD Challenge, daar krijg je ook geen geld voor.
              Ik zou ook blij zijn met gewoon de eer. Maar, dit enkel als het om een echte wedstrijd gaat, en de foto daarna niet gebruikt gaat worden voor commerciele doeleinden waaraan de organizator van de wedstrijd met een pak meer gaat lopen.
              Groetjes,
              Dominic

Comment

Wij hebben dit verder nagevraagd bij Proximus.

Ter informatie: op de subpagina Deelnemen is (in elk geval nu) een knop 'Reglement' zichtbaar via dewelke je het volledige wedstrijdreglement kan nalezen.

Deze verduidelijking houdt verder geen enkele vorm van goedkeuring of ondersteuning vanwege Belgiumdigital vzw in.

Comment

zoals te verwachten staat in het reglement :

AUTEURSRECHTEN

Deelnemers aan de wedstrijd mogen enkel foto’s indienen waarvan zij beschikken over alle auteursrechten.

De deelnemers behouden deze auteursrechten ook, maar verlenen aan Proximus een gratis licentie.

Toch wel fijn dat je de auteursrechten behoud.
                  Last edited by notex; 25 maart 2016, 09:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    zoals te verwachten staat in het reglement :

Toch wel fijn dat je de auteursrechten behoud.
                    Euh, en wat betekent nu 'Gratis licentie' ?
                    Dat ze de foto kunnen gebruiken voor om het even wat ? OK, maar nergens is er melding dat ze de auteursnaam zullen weer geven bij een publicatie en uiteindelijk is dat toch een beetje de bedoeling als je iets gratis ter gebruik af geeft.
                    Gratis Licentie =? Ik doe er mee wat ik wil
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

Comment

De quote hierboven is niet volledig. Het reglement specifieert wel degelijk wat bedoeld wordt:

De deelnemers behouden deze auteursrechten ook, maar verlenen aan Proximus een gratis licentie. De ingediende foto’s mogen door de organisator gebruikt worden in het kader van de communicatie over en de promotie van de wedstrijd, zonder dat hiervoor rechten betaald dienen te worden. Voor elk ander gebruik van de foto’s zal de toestemming van de fotograaf gevraagd worden.

Ik ben geen kenner terzake maar dit lijkt me redelijk. Het zou beter zijn geweest als men expliciet zou vermelden of de naam van de fotograaf wordt vermeld. Dat het er niet staat wil natuurlijk niet zeggen dat dit niet het geval zal zijn.
                      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                        De quote hierboven is niet volledig. Het reglement specifieert wel degelijk wat bedoeld wordt:

De deelnemers behouden deze auteursrechten ook, maar verlenen aan Proximus een gratis licentie. De ingediende foto’s mogen door de organisator gebruikt worden in het kader van de communicatie over en de promotie van de wedstrijd, zonder dat hiervoor rechten betaald dienen te worden. Voor elk ander gebruik van de foto’s zal de toestemming van de fotograaf gevraagd worden.

Ik ben geen kenner terzake maar dit lijkt me redelijk. Het zou beter zijn geweest als men expliciet zou vermelden of de naam van de fotograaf wordt vermeld. Dat het er niet staat wil natuurlijk niet zeggen dat dit niet het geval zal zijn.
                        Ik vermoed dat het hier omgaat: de "deelnemers" NIET de winnaars: Kost 300euro aan bonnen en een bezoek van een fotograaf die wslk contractueel verplicht is aan zijn kant.
                        :-/
                        YMMV
                        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Even de prijzen bekeken en het is maar een zeer mager beestje.
                          Als ze echt goed werk in huis willen halen dan zullen ze toch nog eens in hun zakken moeten kijken of daar geen extra centje meer in zit ter motivatie want een professional zal zich hier niet aan laten vangen. Die haalt dat geld al gewoon op bij een eenvoudige shoot.

Nu gaan ze een beetje op zoek naar een toevalstreffer binnen het circuit van mensen die wel willen maar niet kunnen.
                          En met wat geluk zit daar wel iets bruikbaar tussen.

Comment

Working...
                          X