Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Website maken.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Website maken.

    Al eens gekeken naar www.jimdo.com ?

    Kan je gratis een website maken, 500 MB gratis en onbeperkt dataverkeer.
    Later kan je altijd upgraden naar een betalende Pro-versie (als je meer opslagruimte wenst).

    Jimdo is in verschillende talen, ook in het Nederlands.Heb er zelf al verschillende websites mee gemaakt.
    Probeer het even en na een uurtje is je site online. Je kan dan nog later beslissen of je een eigen domeinnaam wil hebben enz...

    Comment


    • #17
      Re: Website maken.


      - goedkoop (niet gratis, maar dan ook geen reclame van derden op je site)
      - eigen domeinnaam
      - handige tools om je (basic) website bouwen (layouts te kiezen, blog, foto albums etc).
      - veel opslagruimte (die je bv kan gebruiken om de fotos die je hier op 't forum toont te bewaren)
      - ...
      Nikon D7100 / 16-80mm f2.8-4 / 35mm f1.8 / Tamron SP 70-300mm VC / Sigma 50mm 1.4 EX
      Canon G7X Mark II

      Comment


      • #18
        Re: Website maken.

        Oorspronkelijk geplaatst door VincentBxl Bekijk bericht
        Als CMS kan ik Koken aanraden (http://www.koken.me).
        Dat is speciaal ontwikkeld voor fotografen zonder kennis van website-bouwen.
        Inderdaad: Koken! Sinds ik Koken op mijn server gezet heb heb ik geen foto meer op Flickr gezet...
        Vooral het publiceren vanuit Lightroom, incl titel, bijschriften,... is enorm handig.

        Mijn site: www.verschaeren.org
        Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
        Mijn fotosite: www.verschaeren.org
        Mijn website: www.computerhersteller.be

        Comment


        • #19
          Re: Website maken.

          Veel koken.me fans hier. Is nog vrij jong aan het versienummer te zien. Wordpress heeft dezelfde voordelen (zelf hosten, gratis) maar is veel meer bekend en heeft dus meer templates, plugins, enz. Is er iemand van de koken fans die is overgestapt van Wordpress naar koken? Ik ben benieuwd naar de ervaringen.

          Ter info. Ik heb vroeger ook een site met Joomla gemaakt, maar Wordpress is eenvoudiger als blog/portfolio site.

          Meer info: https://stevevanhoyweghen.wordpress....ite-was-built/
          Steve Van Hoyweghen
          https://stevevanhoyweghen.wordpress.com/

          Comment


          • #20
            Re: Website maken.

            Oorspronkelijk geplaatst door brunov Bekijk bericht
            Inderdaad: Koken! Sinds ik Koken op mijn server gezet heb heb ik geen foto meer op Flickr gezet...
            Vooral het publiceren vanuit Lightroom, incl titel, bijschriften,... is enorm handig.

            Mijn site: www.verschaeren.org
            Hmmmm, deze ken ik niet, maar 't interesseert me wel!
            Ik ga dat eens uitproberen Bedankt voor deze waardevolle tip mensen!
            Nikon D7100 / 16-80mm f2.8-4 / 35mm f1.8 / Tamron SP 70-300mm VC / Sigma 50mm 1.4 EX
            Canon G7X Mark II

            Comment


            • #21
              Re: Website maken.

              Oorspronkelijk geplaatst door svhoyw Bekijk bericht
              Veel koken.me fans hier. Is nog vrij jong aan het versienummer te zien. Wordpress heeft dezelfde voordelen (zelf hosten, gratis) maar is veel meer bekend en heeft dus meer templates, plugins, enz. Is er iemand van de koken fans die is overgestapt van Wordpress naar koken? Ik ben benieuwd naar de ervaringen.
              Yep.. Vorige site was in wordpress gemaakt. Maar ik stak op de duur meer tijd in het updaten van de engine, plugins, templates telkens er een nieuwe versie uitkwam, dan dat ik foto's op mijn site zette. Mijn hosting provider had ook de vervelende gewoonte om de engine zelf te updaten (om de gaten te dichten - kan ik wel in komen) met als gevolg dat mijn site soms dagenlang fouten bevatte, tot iemand me erop attent maakte. Dus ik wou er van af! En ik ben blij dat ik koken gevonden heb.
              Updates worden nu gedaan met 1 druk op de knop. In de 6 maanden dat mijn site op mijn testserver heeft gedraaid, zijn er een 5-tal updates binnengekomen die feilloos geinstalleerd werden. De functionaliteiten worden ook telkens iets uitgebreider.

              Een paar dikke voordelen:
              - lightroom plugin, waarmee je rechtstreeks je foto's naar de site kan exporteren naar de juiste albums, met de correcte categories en tags. Een tijdswinst die niet te schatten is. (Zoals brunov al aanhaalde)
              - Lazy loading voor foto's zodat de site snel reageert en je toch 100den foto's kan tonen aan de kijker zonder dat hij moet wachten of 100 keer moet klikken om naar de volgende pagina te gaan.
              - prettige gebruikersinterface die overzichtelijk en functioneel is.
              - uitstekende support. Niet alleen staat ALLES gedocumenteerd op de website en hun wiki, maar ze antwoorden ook binnen de 24u op mailtjes.
              - authomatische SEO (die goed lijkt te werken)
              - alle standaard templates zijn compatibel voor mobiel gebruik (inclusief retina), waardoor je hoger in de google-rankings komt te staan (sinds hun nieuwe mobile-politiek).

              Er bestaan inderdaad meer templates voor wordpress dan voor koken, maar de bestaande (gratis) templates doen wat ze moeten doen. Met een 20-tal lijnen custom CSS heb ik de site naar mijn goesting aangepast. Ze hebben ook een aantal betalende templates voor wie nog meer functionaliteiten wil inbouwen. Het feit dat ze de templates zelf voorzien, maakt ook dat deze up to date zijn met de koken-engine en compatibel blijven. Wat niet (of toch zelden) het geval is met wordpress themes. Wie technisch meekan en er tijd voor wil vrijmaken, kan zelf een template in elkaar boksen. Alle uitleg om dat te doen staat op hun website.

              Als ik 1 nadeel moet noemen, dan is het dat er geen support is om foto's te importeren vanuit een directory op de server zelf. Alle uploads gebeuren vanuit LR of de browser. Dat heeft 1 keer problemen geleverd toen ik een bestand wou uploaden dat groter was dan 8MB. Maar intussen heeft mijn hosting provider die limiet (op mijn eenvoudige aanvraag) opgetrokken naar 128MB waardoor ik zelfs mijn HD timelapse video's op de site kan zetten.

              Een tevreden koken.me gebruiker, V.
              http://www.catchlight.be
              Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
              https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

              Comment


              • #22
                Re: Website maken.

                Bedankt voor de reactie Vincent. Klinkt goed. Zal het ook eens bekijken.
                Steve Van Hoyweghen
                https://stevevanhoyweghen.wordpress.com/

                Comment

                Working...
                X