Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gezocht - fotograaf

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Volgens mij is er heel wat nuttige info genoteerd in dit topic, waarvan the_monsta best gebruik van kan maken. Een forum is niet alleen om degene die het topic start te plezieren, maar ook om anderen die informatie zoeken en kijken of een dergelijk onderwerp al eens eerder aan bod is geweest, te helpen.
    En wat dat betreft bevat dit topic zeer uitgebreide info.

Uit de reactie van Burdy begrijp ik dat het alleen geslaagd was geweest als de fotografen zich over elkaar struikelend hadden aangemeld voor de fotoshoot...
    Ik heb het topic nu een keer of 3 helemaal doorgelezen en ik zie weinig dat niet door de beugel zou kunnen.

Mij tip aan the_monsta is om een echte professionele fotograaf in te huren die alles doet (foto's, nabewerking en album maken) en dan zorgen dat er genoeg andere foto's gemaakt worden (zie tips over digitale camera's en wegwerpcameraatjes) en dan van die foto's zelf (of samen met dat familielid dat fotograaf is) een alternatief album te creëren.

Het kost wellicht wat meer, maar het levert je waarschijnlijk wel iets op dat een waardevolle herinnering zal zijn voor deze onvergetelijke dag. Een bruiloft/trouw fotograferen is één van de moeilijkste gelegenheden om fotografisch vast te leggen en ik zou dan ook niets aan het toeval overlaten om er goede foto's aan over te houden.
    Met alle respect, maar ik zou het niet alleen (!!!) over durven laten aan een amateur die er weinig tot geen ervaring mee heeft. Daarmee wil ik niet zeggen dat de betreffende amateur er niets van zou kunnen, maar je loopt wel een groter risico dat er niet uitkomt wat je had gehoopt...

www.lowspark.nl

Comment

Het is inderdaad zo dat het beroep van fotograaf in België onderworpen is aan de vestigingswet
      En daarna naar de Kamer van Koophandel.
      Librix heeft gelijk maar ik heb er mijn bedenkingen over. Het is echter haast niet controleerbaar, zeker niet in parken en degelijke. Wat de mensen vergeten is dat de "amateur" meestal de negatieven laat afdrukken bij de fotograaf als amateurwerk, is goedkoper. De prof laat het afwerken als vakwerk en kan foto's terugsturen als er kleurzwemen of whatever zijn. Maar dat was in de tijd van analoog.
      Vandaag kan je als amateur je foto's laten afdrukken online als "amateurwerk". Vakfotografen kunnen digitale prints als vakwerk laten verwerken. Of het zelf doen, met een Epson 7600 bijvoorbeeld.
      Theoretisch mocht alleen een fotograaf een filmpje verkopen en laten afwerken. Nu doen alle grote winkelketens het, benzinestations, krantenwinkels.
      Om vandaag nog zelfstandig fotograaf te worden moet je echt al half gek zijn.

Comment

Amateurfoto's, hoezo amateurfoto's ?? BD en amateurfoto's ?
        Waar ?

Comment

Eén van de weinige zaken die ik niet mag fotograferen is het Atomium, militaire gebouwen (zaken met betrekking tot staatsveiligheid), en waar de auteur (architect, ....enz) bepaalde rechten gereserveerd heeft. De privacy mag natuurlijk ook niet geschonden worden, maar ik schend die niet door het eenvoudig nemen van een foto.
          Voor de rest mag ik alles fotograferen ! Toch ben ik geen fotograaf noch digigraaf, en derhalve hoef ik mij ook niet te "vestigen".
          Als iemand van jullie met de auto "in panne" staat en ik trek die auto voor 2,5 euro en een sik naar de eerstvolgende garage dan mag dat, dat moet ik geen diploma hebben van garagist en hoef ik mij niet te vestigen.
          Straks gaan ze hier nog beweren dat ik om een knoppeke aan mijn broek te naaien een diploma van naaister, een handelsregister en een BTW-nr moet hebben. Der is geen één naaister die zo goed knoppekes aan mijn broek kan naaien als ik zelf !
          Alleen als ik het beroep wil uitoefenen, in hoofd- of bijberoep ja dan moet ik mij "vestigen" en daarvoor hoef ik dan het diploma van fotograaf te hebben. Toch niet "om een knoppeke aan mijn broek te naaien zeker"
          Heeft daarenboen met kwaliteit niets maar dan ook niets te maken !

Comment

Juist Sonyke... een knoppeke aan Uw broek naaien mag je zeker.
            Maar een knoppeke aan iemand anders z'n broek naaien en daar dan geld voor krijgen, mag je niet... Of je zou dat gekregen geld bij op je belastingsbrief moeten zetten.

Comment

Amateurfoto's, hoezo amateurfoto's ?? BD en amateurfoto's ?

@Sonyke Ik heb het niet over amateurfoto's, wel over amateurverwerking en dat scheelt met de professionele verwerking waar je meer voor moet betalen maar waar meer controle op gebeurt.
              Trouwens voor mij is een amateurfotograaf een fotograaf die er geen broodwinning van gemaakt heeft, een professioneel doet dat wel. Maar dat zegt geenzins iets over de kwaliteit van het geleverde fotowerk.

Comment

Originally posted by iO
                Lijkt me een leuke uitdaging, zo'n trouw, en ik zou het graag doen. Maar jammer, ook voor mij ligt Ieper net iets te ver.

ik denk als ge uwen trouw van lokatie verandert dat ge veel volk gaat zien .....

Comment

Weten jullie zelf de plaatsjes al waar je foto's wil
                  En geef eens wat meer details + een foto van het bruidspaar in spé

Comment

ik dank jullie allemaal heel vriendelijk. ik denk dat ik een fotograaf gevonden heb, heb zondag al een afspraak...

(mods : topic may be closed)

Comment

Working...
                    X