Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Forum zééééér traag !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

om de een of andere reden is het nu heel snel, tja,
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

Ongelooflijk ! Probleem lijkt verholpen op dit ogenblik !

Comment

Mannen van BD,

Bedankt voor jullie vele uren inzet. De snelheid is weer terug.

Comment

Joepieeee... eindelijk na twee dagen terug een foto kunnen bekijken. Den goeie oude BD is terug... Nu rap wat fotokes gaan bekijken.
          Ik kreeg al afkickverschijnselen...

Comment

Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e31'

Timeout expired

/post.asp, line 168

zo traag gaat die hier..
            een paar minuten later gaat het dan weer wel vlotjes: This page was generated in 0.21 seconds.
            Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

Comment

Bedankt mannen ten eerste voor alle reactie's.
              En bedankt aan de BD crew voor de goede zorgen.
              percies een viteske bijgestoken hé.
              Tof, bedankt aan allen.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Originally posted by Sven
                Op zich kan er geen verschil zijn qua snelheid voor en na de verhuis. De servers zijn dezelfde gebleven, de internet capaciteit ook ongeveer. Vertragingen zijn (zoals reeds meermaals gezegd) meestal te wijten aan het feit dat de forumdatabase op een 'shared' database server staat + in combinatie dat deze forumsoftware niet echt geschreven is voor zo'n groot aantal simultane bezoekers. We hopen dus op een nieuwe en meer performante versie van de forumsoftware, maar gezien dit een 'freeware' pakket is, zijn we afhankelijk van de makers van de software.

Sven
                Wat betreft freeware zijn er toch betere pakketten te vinden denk ik. Zo is er het bekende phpBB (www.phpbb.com) dat niet draait op ASP/SQLServer maar PHP/MySQL. Volgens mij is dat forum beter geschikt voor een groot aantal bezoekers.
                Het probleem ligt hier denk ik vooral aan de database die ofwel niet snel genoeg is, ofwel slecht opgebouwd of slecht "gequery'd" wordt. Vooral bij het openen van een categorie duurt het lang, en bij het zoeken.
                Ik zou toch eens testen met phpBB, b.v. forum.wegcode.be is toch ook een veelbezocht forum met lange topics en veel topics per categorie. Maar dan heb je natuurlijk wel het probleem van de conversie van alle bestaande gegevens.
                Heb je al eens in de code gekeken van het huidige forum? De query's van de topics per categorie? Ik zou gerust willen helpen waar ik kan.

groetjes

peter
                Nikon D70 / AF-S Nikkor 18-70mm

Comment

Working...
                X