Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jaco's skyline veel ruis en chrome ab...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by j@n
    Phille voor 525 euro koop je de sigma fisheye. Echte supergroothoek. Daar kan die 12-24, rekening houdend met de cropfactor, niet tegen op. Als je niet van kromme lijnen houdt, maak je ze in enkele seconden recht.
    't Heeft allemaal zijn voor- en nadelen hé Jan.Met een 12-24mm heb je 18-36mm op de D100 en kan je nog zoomen en moet je minder van lens wisselen.Zo bekijk ik het en dan heeft zo'n fisheye meer beperkingen vind ik.Natuurlijk kost ie minder maar dat moet ieder voor zich uitmaken of dat het de meerprijs waard is of niet.

Ik ben een echte breedhoekliefhebber maar pin me niet graag vast op 1 afstand en had dus graag een zoom.En dat ie wat vervormt op 12mm neem ik erbij,dat is ook in enkele seconden rechtgezet via panotools.Of ik zoom iets in en 't is niet nodig.

En wil ik een foto trekken van mijn kinderen kan dat perfekt met deze lens vanaf 1 meter afstand zonder enige vervorming en zoals gezegd heb ik dan weer een zoombereik ter beschikking waar ik kan mee werken zonder van lens te moeten wisselen.

Voor mij is dit ideaal.

Had Canon een 12-24mm gehad had ik misschien een 10D gekocht.Maar deze breedhoek was voor mij een must.Ik lijd waarschijnlijk aan een speciaal soort claustrofobie met als gevolg dat ik nu alles erg ruim wil zien.
    Danny's Photosite

Comment

Working...
    X