Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tevreden over Konijnenberg ? Ik alvast niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Tevreden over Konijnenberg ? Ik alvast niet

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
    schat ik effe snel
    Inderdaad, effe veel te snel....

Wat is het toch leuk de rekening van anderen te maken zonder daar ook maar iets van af te weten.

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
    En de zelfstandigen /zaakvoerders hier kunnen maar beter weten waarover ik het nu heb...
    Ik voel hier een insinuatie die je niet wil neerpennen. Ofwel schrijf je ze neer als een toegevoegde waarde aan dit topic ofwel schrijf je niks. Maar insinuaties, daar worden we allemaal niet wijzer van. Er staan al genoeg halve waarheden of van horen zeggen info in dit topic.
    DigiCam

Comment

Zo, de zelfstandigen zijn ook weer gekend...

Ik ben zelf ook van plan om binnen een paar jaar zelfstandig te beginnen, en mijn ene schoonbroer heeft zijn zelfstandig bijberoep opgegeven om vanaf 1/4/08 zijn BVBA te starten terwijl mijn andere schoonbroer al jaren juweelontwerper is (ook zelfstandige dus, maar geen bvba).

Ik weet maar al te goed dat je een pak kosten en zo hebt, en het is idd gemakkelijk van op de zijlijn.
      Anderzijds... waar leeft de sukkelaar van een fotograaf met zijn eigen winkeltje dan van?
      De grote hoop van de mensen bestelt via foto.com, als ze al laten printen. Hun compactjes en zo kopen ze bij de Mediamarkt of elders, en af en toe eens bij de fotograaf. En als je 25 € vraagt voor een communiefoto, dan is het ook al teveel. Trouwen zit ook al niet echt in de lift. Waarom begin je er dan aan, hé?

ik ken idd. de juiste marges niet op de fotomarkt, maar ik ken ze wel van computer parts, van Nike, van digitale foto frames, van microgolfovens, zilveren juwelen, ... En vaak zit de groothandel er ook nog eens tussen met zijn marges (omwille van stock, administratie, risico's,...). In elk geval: wie (zonder BTW uiteraard) 500 € betaalt voor een camera die tegen 1000 € BTW in verkocht moet worden, die moet eens met de leverancier gaan praten. Of gelden er ook minimum afnameverplichtingen en zo zoals in de autowereld. Ik dacht van niet.
      Nu ja, van mijn kant alle begrip dat iemand zijn prijzen scherp stelt en dan de extra kosten doorrekent aan wie de extra service wil... al is dat soms niet conform de regels (nu ja, dan reken je toch 2% kosten als bijdrage voor administratieve bewerkingen in de boekhouding indien niet cash betaald wordt in de KAS ). Langs de andere kant moeten de zelfstandigen ook niet de eeuwige sukkelaar uithangen hé... om dan bvb. broodjes te komen leveren met een dikke Mercedes (om maar één goed boerende zelfstandige die ik ken er uit te pikken). De waarheid ligt zoals gewoonlijk ergens in het midden, nietwaar.
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

Comment

Yourt
        mooi lijstje clichés, dat past wel op een forum voor fotografie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
          Yourt
          mooi lijstje clichés, dat past wel op een forum voor fotografie
          Net zo goed als de gedoodverfde foto van de gevel van gebouw x te x.
          Moeten we die foto dan afbreken? Ik zie liever die foto's die iets extra bijbrengen, een unieke kijk geven,... maar de andere horen er ook bij...
          www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Als je A zegt moet je ook B zeggen.
            Sinds je "onzalige" aanvaring met je vorige bank met de gratis zichtrekening, betaal jij nu, denk ik, altijd om te mogen betalen, of ben ik mis ? (10 euro voor een bancontact kaart, 20 euro voor een visa kaart, X euro voor online bankieren....).
            Hetgeen je aanhaalt heeft niks maar dan ook niks met deze zaak te maken.
            Dat een kaart nu betalend is of niet, je zal bij KB 2,5% supplement betalen als je die VISA gebruikt ... dus ook jij met je gratis kaart.
            Mijn vorige bank (uw bank) was een bank dat nu nog steeds uitroept de goedkoopste te zijn en zogezegd geen kosten aanrekent.
            Bij de herfinanciering van een hypothecair krediet rekenden zij 6 maand intrest aan op het vervroegd terugbetaald bedrag en een hoop dossierkosten. Dit is 6 maand waar het normaal wettelijk maximum 3 maand mag zijn. En die extra 3 maand zijn dus puur bedrog en daar hadden ze inderdaad geen recht op maar ik kon niets anders dan betalen of ze deden geen handlichting van de hypothecaire inschrijving dat ik nodig had voor de herfinanciering. En wanneer hebben ze zich naar de regels geschikt? Nadat in het nieuws verschenen was dat ze veroordeeld werden. Net als bij KB, je betaalt of je hebt niets en ze gaan door tot ze gestraft worden.
            En als je echt wil weten wat ik voor mijn BC-kaart betaal bij mijn huidige bank dan mag je dat ook weten. En online bankieren kost net evenveel.

En voor de rest doe je maar ... denk maar dat je steeds goede zaken doet tot de verborgen kosten komen opduiken.
            Ik ken anders een gewone winkel die betere prijzen geeft dan bij KB en waar het gebruik van Visa trouwens gratis is. Op de hoop toe heeft hij vertrouwen in zijn vaste klanten en kan je ook overschrijven "na" dat je het materiaal gaan afhalen bent.
            En zoals reeds gezegd ... als iemand graag betaalt voor hetgeen niet moet, dan doet die maar ... het is zijn geld.
            Last edited by VerSeg; 26 maart 2008, 20:46.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Feit: KB is van origine een Nederlandse winkel
              Feit: in Nederland is het betalen via CC niet populair omdat er al tientallen jaren een goed banksysteem bestaat
              Feit: voor iedere transactie via CC betaalt de leverancier een enorm bedrag

Dat extra bedrag kun je verrekenen via je algemene prijzen of je kunt er voor kiezen de klant die een dure methode gebruikt extra te laten betalen. Wat is er nu eerlijker?

Wen er maar aan. Ook in Belgie ga je straks extra betalen voor impopulaire betaalmethodes...

Comment

En daarmee zijn we nog maar eens een rondje verder.
                www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
                  Dat extra bedrag kun je verrekenen via je algemene prijzen of je kunt er voor kiezen de klant die een dure methode gebruikt extra te laten betalen. Wat is er nu eerlijker?
                  Het eerlijkste is al beginnen met u aan de regeltjes te houden en zoek een toegelaten manier om het op te lossen.
                  Geef gewoon 3% korting aan mensen die cash betalen en de boel is opgelost zonder dat je een inbreuk maakt op een wet of contract en de aangeduide prijs is dan de maximum te betalen prijs.

Wen er maar aan. Ook in Belgie ga je straks extra betalen voor impopulaire betaalmethodes...
                  Kredietkaarten en dergelijke worden anders wel alsmaar populairder.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

27/3/2008

Kroes neemt nu Visa op de korrel

door onze correspondent
                    Eurocommissaris Neelie Kroes (Mededinging) heeft gisteren een diepgaand onderzoek aangekondigd naar de tarieven die creditcardmaatschappij Visa in rekening brengt voor internationale betalingen.
                    Eind vorig jaar zette Kroes een streep door het systeem van concurrent Mastercard, omdat de tarieven tot onacceptabele kostenstijgingen voor winkeliers en consumenten leidden.

Zes jaar geleden beloofde Visa beterschap, nadat de Europese winkelierskoepel Eurocommerce klaagde over de vergoeding die de leden aan hun bank moeten betalen voor kaarten die ze verplicht moeten accepteren. Na het besluit rond Mastercard werd een officieel onderzoek naar Visa alom verwacht.

Visa stelde gisteren zelf dat de tarieven „eerlijk en noodzakelijk” zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Eigenlijk kort samengevat : ben je niet tevreden over een bepaalde winkel of hun manier van werken, koop dan gewoon ergens anders waar je vindt dat je wel correct behandeld wordt . . .
                      En dan kan deze dicussie eindelijk ophouden . . .
                      Goed idee.
                      Ik was eventueel geinteresseerd in daar iets te kopen, maar wist dat er wat kritiek de ronde deed.
                      Heb ze gewoon een mailtje gestuurd met wat de voorwaarden waren nr garantie, afhaling e.d.
                      Stond me niet aan en heb er dan ook niet gekocht.

Ik ben teruggekomen van online shops en geef de voorkeur aan de lokale fotoboer die u service geeft en waar je kunt onderhandelen.

En een mooi lijstje per provincie van de betere fotoboer vind je hier :
                      Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                        Goed idee.
                        Ik ben teruggekomen van online shops en geef de voorkeur aan de lokale fotoboer die u service geeft en waar je kunt onderhandelen.
                        En net om deze reden koop ik wél nog bij KB!!!
                        En voor de rest verwijs ik naar #54 in dit topic!
                        Last edited by Koen; 27 maart 2008, 15:23.
                        BD0910BE

Comment

alles heeft wel zijn voor- en nadelen, maar tot nu toe heb ik toch altijd bij mijn lokale fotoboer besteld......kwestie van (wederszijds) vertrouwen..... dan vergeet ik wel mijn tweedehandslenzen van bij K-2.
                          Sony RX10 Mark IV
                          nog een fijne dag verder!
                          Guido

Comment

tijd om m'n abo voor dit topic op te zeggen...
                            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                              tijd om m'n abo voor dit topic op te zeggen...
                              Dit heb ik al lang gedaan. Er zijn toch mensen met vééééél tijd blijkbaar.
                              Die tijd hadden ze gerust kunnen spenderen om zelf tot bij konijnenberg te rijden, en hun, wat dan ook, gewoon daar gaan kopen
                              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                                Die tijd hadden ze gerust kunnen spenderen om zelf tot bij konijnenberg te rijden, en hun, wat dan ook, gewoon daar gaan kopen
                                Had je in de tijd die je nodig had om dit alles te lezen niet beter gaan fotograferen (of zeg ik nu iets heeel raars? ).

Comment

Working...
                                X