Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tevreden over Konijnenberg ? Ik alvast niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tevreden over Konijnenberg ? Ik alvast niet

Oorspronkelijk geplaatst door Darwin Bekijk bericht
    je hebt nog altijd de mogelijkheid om cash of om met B/C te betalen ...
    DAAR gaat het niet om...

Als er een contract is moeten ze zich eraan houden...punt.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Djeeeeeezes...
      zoals ik al postte: hou er rekening mee. Wel, niet,... wit, zwart,...

ik moet daar de ganse werkdag in schipperen in wettelijk, niet wettelijk en straffer nog: wettelijk en door de mazen van het net of niet wettelijk maar eerlijk en goed bedoeld...
      Als je weet wat je mag verwachten: niet zeuren. Als ik alles volgens het boekje moest doen, dan verzoop ik in dossiers, en dan lag een stuk van de economie plat en ging je voor veel zaken veel meer betalen dan nu. Hoe ver willen jullie gaan?
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
        Djeeeeeezes...
        zoals ik al postte: hou er rekening mee. Wel, niet,... wit, zwart,...

ik moet daar de ganse werkdag in schipperen in wettelijk, niet wettelijk en straffer nog: wettelijk en door de mazen van het net of niet wettelijk maar eerlijk en goed bedoeld...
        Als je weet wat je mag verwachten: niet zeuren. Als ik alles volgens het boekje moest doen, dan verzoop ik in dossiers, en dan lag een stuk van de economie plat en ging je voor veel zaken veel meer betalen dan nu. Hoe ver willen jullie gaan?

Maak dan geen contract he...
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik werk sinds een jaar of 5 voor de douane. En als de basmati rijst in de Sun Wah de komende weken duurder wordt is dat mijn schuld, of zoiets...
          Ik maak geen contracten, ik kijk of ALLE wetgevingen, richtlijnen, verordeningen, KB's nageleefd worden...
          Maar daarnaast ben ik ook een mens van vlees en bloed, met hersenen die het soms moeilijk hebben met "wet is wet" en "contract is contract". Wil je daarover eens beginnen? Shoot, whatever the subject (liefts ivm digitale fotografie, garantie van 2 jaar, betalingen en kosten, import van US, BTW materies, recht op handleidingen, CE conformiteitsattesten, oorsprongsverklaringen, namaak, licenties, merkenrechten, normen,...). Maar zie dat je recht in je schoenen staat.
          www.musicinframe.be

Comment

Ik werk sinds een jaar of 5 voor de douane. En als de basmati rijst in de Sun Wah de komende weken duurder wordt is dat mijn schuld, of zoiets...
            Ik maak geen contracten, ik kijk of ALLE wetgevingen, richtlijnen, verordeningen, KB's nageleefd worden...
            Maar daarnaast ben ik ook een mens van vlees en bloed, met hersenen die het soms moeilijk hebben met "wet is wet" en "contract is contract". Wil je daarover eens beginnen? Shoot, whatever the subject (liefts ivm digitale fotografie, garantie van 2 jaar, betalingen en kosten, import van US, BTW materies, recht op handleidingen, CE conformiteitsattesten, oorsprongsverklaringen, namaak, licenties, merkenrechten, normen,...). Maar zie dat je recht in je schoenen staat.

En je punt is?

Kijk, blijkbaar hebben jij en ik een verschillende mening en principes maar bij mij is woord=woord, contract=contract. Als jij je als douanier niet (of moeilijk) aan de wet kunt houden (wat betreft: digitale fotografie, garantie van 2 jaar, betalingen en kosten, import van US, BTW materies, recht op handleidingen, CE conformiteitsattesten, oorsprongsverklaringen, namaak, licenties, merkenrechten, normen,..) is het misschien tijd om een andere job te zoeken?

Een contract is een wettelijke bepaling, wetten zijn er om nageleefd te worden. Indien je dit niet doet dan moet je daar maar de gevolgen van dragen, so simple.
            Rechter kun je niet in je schoenen staan, me dunkt.

En als je het dan toch in het ridicule wilt trekken..

Mijn hersenen kunnen er niet bij dat ik om middernacht op een verlaten snelweg niet aan 161km/h mag rijden.
            Als je 't dan toch zo goed kunt uitleggen, ga je dan mee als ik voor de rechter moet verschijnen? Eens kijken wie er dan het recht(er)st in zijn schoenen staat.

PS:Voor alle duidelijkheid, ik heb geen ervaringen met KB, en dit is bijgevolg niet rechtstreeks op hen bedoeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door No Limit W-tec Bekijk bericht
              The saga continuous...

Pakket vandaag voor tweede keer aangeboden en voor tweede keer geweigerd. Kort daarna telefoontje van konijnenburg. Naleveringen waren inderdaad geannuleerd maar bij het aanmaken van de factuur zonder BTW heeft magazijn de body met acc. nog eens verstuurd... Jammer dat ik ze niet heb aangenomen, misschien had ik er twee voor de prijs van één

In elk geval moeten ze dringend beseffen bij KB dat hun communicatie per e-mail en telefoon in het honderd loopt. Eénzelfde persoon die antwoordt op vragen van één bepaalde klant zou al veel misverstanden en zoekwerk vermijden denk ik.
              Persoonlijk héél goede ervaringen met Konijn. Als het bestelde binnen is, krijg je netjes een telefoontje, en houden ze het voor je vast.
              Anders is het bij Kamera Express. De telefoon kennen ze daar niet, ze sturen een mailtje dat het bestelde binnen is, op de site staat het 'in bestelling', je informeert en inderdaad, de voorraad is al weer op. Ik pissig natuurlijk... De suggestie om ook de telefoon te gaan hanteren, werd in dank aanvaard. Nou ben ik benieuwd of het helpt ....
              Henk
              Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
              (BD1383NL)

Comment

Maar niet zoals ze nu doen een extra 2% bij rekenen, het is gewoonweg illegaal en als je het doorgeeft aan BCC-Corporate krijg jij je 2% terug en haalt BCC dat bij hen terug.
                Als een handelaar deze dienst aanbiedt, moet de klant daar niet voor opdraaien, zie het als een soort extra service en/of publiciteit.
                Bijkomend zullen handelaars zakencijfer verliezen indien ze kredietkaartbetaligen NIET aanvaarden, gezien sommigen sneller een impuls-aankoop doen als ze het pas over geruime tijd moeten betalen.

Of ze moeten het psychologisch aanpakken, en spontaan een korting aanbieden bij betalingen in baar geld.
                Komt op hetzelfde neer, maar de klant voelt zich weer de winnaar en is gevleid.

Heb zopas toch ook, "voor de sport", een verzoek tot terugbetaling van ca. € 20 ingediend bij BCC fraud admin. i.v.m. met een aankoop bij PaasHazenberg.
                Ik verwacht niet dat ze me mijn postzegel gaan vergoeden, of wel ?
                Wie niet waagt, niet wint... en voor die 20 € kan ik ongeveer 200 km rijden, of een extra CF kaartje kopen.

Afwachten wat de klokken brengen. Chocoladen Centjes ?

Bankcontact is gratis ? Ik meende dat er zoveel handelaars kloegen over de kosten (abonnementen) van dit systeem ?
                Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hbervoets Bekijk bericht
                  ... Bankcontact is gratis? Ik meende dat er zoveel handelaars kloegen over de kosten (abonnementen) van dit systeem ?
                  Als ik mij niet vergis gingen de klachten van de handelaars vooral over de kaartlezer waarmee de transacties gebeuren. Ze moeten dit toestel huren of kopen.
                  Vroeger gingen het dataverkeer ook over het telefoonnet, hetgeen nog eens voor extra kosten zorgde.
                  Of dat nú nog zo is, weet ik niet.
                  Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Misschien ander werk zoeken. Een douanier die problemen heeft met de "wet" te volgen, zit niet op zijn plaats. Ik vraag me wel af wanneer dat je problemen hebt : Als het Canon is, het eten is dat je graag lust, de zaak waar je "goed" behandeld wordt,...

Och ja, het is niet jouw "schuld" als je de wet toepast, wel als je dat niet of onvolledig doet.

Comment

• Re: Tevreden over Konijnenberg ? Ik alvast niet

Hier vreesde ik dus voor, maar kom... ineens erdoorheen, dan kan ik later hier naar terug verwijzen

Een contract is een wettelijke bepaling, wetten zijn er om nageleefd te worden. Indien je dit niet doet dan moet je daar maar de gevolgen van dragen, so simple.
                      Rechter kun je niet in je schoenen staan, me dunkt.
                      Ja, als je een contract afsluit zoals de koop van een huis of zo. Dat is de grote lijn, en de bedoeling van een contract, zelfs al is het een mondelinge afspraak (die wettelijk gezien even bindend is).

Misschien ander werk zoeken. Een douanier die problemen heeft met de "wet" te volgen, zit niet op zijn plaats. Ik vraag me wel af wanneer dat je problemen hebt : Als het Canon is, het eten is dat je graag lust, de zaak waar je "goed" behandeld wordt,...

Och ja, het is niet jouw "schuld" als je de wet toepast, wel als je dat niet of onvolledig doet.
                      Zoals ik al stelde: als ik de wet volg tot in de puntjes, dan hoeven de ambtenaren van de Vlaamse Gemeenschap niet meer te staken op de sluizen, want dan staat er na een halve dag een file vrachtwagens op die brug. En als mijn collegae meedoen,dan ligt de Haven van Antwerpen plat, en heb je na een week winkels met lege rekken van bepaalde artikels. Je kan de wet dus gewoon niet altijd integraal toepassen en het tot op de spits drijven. Bovendien heb je soms de keuze, omdat je moet interpreteren en evt. A of B toepassen. Als je dat niet wil verstaan, verderop een voorbeeldje.

En je punt is?
                      Mijn punt is dat je een beetje moet leren relativeren. Als je 160 rijdt, wil je de wet soepel toegepast zien, en als je 2% kosten moet betalen indien je kiest voor betaling met Visa (wat je van tevoren weet), dan moet de wet correct toegepast worden. Dat is iets wat ik dagelijks ervaar. Maar ik kan daar mee leven (anders zat ik daar geen 5 jaar te controleren). Ik heb vroeger trouwens ook bij Justitie gewerkt, en ik heb ook in de IT gewerkt, en aan de band gestaan, interimjobs gedaan,... Alleen zelfstandige ben ik nog niet geweest...

VOORBEELDJE:

Een BD'er koopt een L-glaske in de US en brengt die mee, op zijn body geschroefd. Aankoopbewijs niet bij, en ook geen bewijs dat de lens in de EU werd gekocht. Voordeel van de twijfel? Spontane aangifte laten doen? Vaststellen en gelijk boete opleggen ook?
                      Voor sommigen is er maar één juiste oplossing: de wet toepassen en vaststellen en beboeten. Dan gaan we verder. Dezelfde dag waren er 2 verschillende BD'ers. De ene had gelezen over voordelig kopen en brengt die lens voor zichzelf mee. De andere werkt voor een internationaal bedrijf, vliegt maandelijks naar de US en blijkt op een website elke maand zo'n lens aan te bieden onder de hier geldende prijs. Hij verkoopt ook met redelijk succes zijn foto's online, zonder aangifte te doen en zonder zelfstandig statuut.

Iedereen nu mee? De rechter bepaalt de straf aan de hand van de omstandigheden en met al dan niet verzwarende omstandigheden. Ik breng als douanier zaken aan en geef soms de aanzet tot een rechtszaak. Maar daarbij moet ik verder gaan dan zwart-wit zonder grijstinten. Foto's van eenzelfde object kan je op verschillende manieren en vanuit verschillende standpunten maken met verschillende belichtingen,... Als je dat weet en leeft, kan je mooie foto's leren maken. Met aleen zwart en wit kan je zelfs geen Mondriaan worden of zo.

Voor diegenen die 'wet is wet' aanhangen: doe examens mee en kom de wereld verbeteren! Het zal allemaal veel duidelijker worden voor iedereen
                      www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht

ROTFL ... en als die arme douanier de wet strikt toepast en de "US smokkelaars" bij hun pietje pakt in Zaventem dan is het forum hier te klein en is het gez....k hier niet van de lucht ? .. "van twee ruiven eten" noemt men dat zeker ? ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          ROTFL ... en als die arme douanier de wet strikt toepast en de "US smokkelaars" bij hun pietje pakt in Zaventem dan is het forum hier te klein en is het gez....k hier niet van de lucht ? .. "van twee ruiven eten" noemt men dat zeker ? ...
                          Nope, niet mee eens. De 'smokkelaar' weet dat het niet mag en kent de risico's en pakkans.

Net als ik, die aan 161 km/h over de snelweg cruise. Ik weet dat het niet mag, ken de risico's en de pakkans.
                          Als ik gepak word dan gaat de rechter ook gaan bekijken of er verzwarende of verlichtende omstandigheden zijn, maar beboet word je. Dus zwart/wit, enkel de strafmaat kan eventueel aangepast worden.
                          De handelaars weten ook allemaal dat het niet mag. 9/10 van klanten reageert niet dus kunnen ze rustig zo verder blijven werken. Maar dan moeten ze niet zeiken dat er 1/10 toch zijn % terugeist.

My 2 cents.

Comment

Even off topic.

Wat is een goede Politie Agent.

Die zijn eigen vrouw op de Bon slingert hij houd zich aan de wet, maar welke Agent zal zijn eigen vrouw op de Bon Slingeren.

Dit even ter ondersteuning van een Douanier.
                            Vulpus pilum mutat, non mores.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Vos Bekijk bericht
                              Even off topic.

Wat is een goede Politie Agent.

Die zijn eigen vrouw op de Bon slingert hij houd zich aan de wet, maar welke Agent zal zijn eigen vrouw op de Bon Slingeren.

Dit even ter ondersteuning van een Douanier.
                              Ik snap de relevantie niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                                Nope, niet mee eens. De 'smokkelaar' weet dat het niet mag en kent de risico's en pakkans.

snip ..
                                My 2 cents.
                                Vreemd dat er dan zoveel proberen onderuit te komen en/of hier de vraag stellen of ze er niet beter aan doen om in de US te kopen ... simpele wetmatigheid ... wie zijn g@t verbrand ... etc .. WTF

Comment

Working...
                                X