Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tevreden over Konijnenberg ? Ik alvast niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tevreden over Konijnenberg ? Ik alvast niet

Oorspronkelijk geplaatst door Lugosi Bekijk bericht
    Even een ander vraagje over konijn, ik heb er al een paar keer gekocht en geen problemen gehad. Nu zag ik daar wel een berichtje hangen waarop stond dat bij betaling met visa-kaart er 2 % zou moeten bijbetaald worden. Ook op hun website staat dit vermeld. Blijkbaar zou het hier gaan om een bijdrage die visa vraagt aan de handelaar. Dit is de eerste winkel waar ik zoiets vaststel. Heeft iemand dit bij andere handelaars al vastgesteld, ik alvast nog niet.
    Gelukkig betaal ik zelf met bankcontact, je weet wel bij konijn, die achter de hoek (voor de Belgen).
    Wat is nu feitelijk je vraag? Een lijst met websites waar dat nog zo is?

Comment

Er is al eens een hele thread geweest over dat Visa-gedoe, de zoekmachine biedt waarschijnlijk raad.
      Mijn foto's en fractals
      Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lugosi Bekijk bericht
        Even een ander vraagje over konijn, ik heb er al een paar keer gekocht en geen problemen gehad. Nu zag ik daar wel een berichtje hangen waarop stond dat bij betaling met visa-kaart er 2 % zou moeten bijbetaald worden. Ook op hun website staat dit vermeld. Blijkbaar zou het hier gaan om een bijdrage die visa vraagt aan de handelaar. Dit is de eerste winkel waar ik zoiets vaststel. Heeft iemand dit bij andere handelaars al vastgesteld, ik alvast nog niet.
        Gelukkig betaal ik zelf met bankcontact, je weet wel bij konijn, die achter de hoek (voor de Belgen).
        Dat is ook al dikwijls ter sprake gekomen. In Nederlands is dat schering en inslag, bij ons heel zeldzaam omdat handelaars aangesloten bij Banksys contractueel verboden wordt om deze praktijk toe te passen.

Het is inderdaad zo dat de winkelier aan VISA 2% verschuldigd is. Daarom ook dat men dat wil doorrekenen. Er zijn nog winkeliers die het doen.

Voorstanders beweren dat daarmee de kostprijs van VISA alleen maar doorgerekend wordt aan klanten die effectief van zo'n kaart gebruik maken. Tegenstanders schreeuwen moord en brand en klantenbedrog en frauduleuze praktijken en nog wat.

Er is hier al veel tikwerk over geweest. Raadpleeg de zoekmachine eens.

Dave
        pixelpusher

Comment

The saga continuous...

Pakket vandaag voor tweede keer aangeboden en voor tweede keer geweigerd. Kort daarna telefoontje van konijnenburg. Naleveringen waren inderdaad geannuleerd maar bij het aanmaken van de factuur zonder BTW heeft magazijn de body met acc. nog eens verstuurd... Jammer dat ik ze niet heb aangenomen, misschien had ik er twee voor de prijs van één

In elk geval moeten ze dringend beseffen bij KB dat hun communicatie per e-mail en telefoon in het honderd loopt. Eénzelfde persoon die antwoordt op vragen van één bepaalde klant zou al veel misverstanden en zoekwerk vermijden denk ik.
          Canon EOS 40D + 580 EX II + Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + Lexar 4GB 133X CF Card

Comment

Blijkbaar zou het hier gaan om een bijdrage die visa vraagt aan de handelaar. Dit is de eerste winkel waar ik zoiets vaststel. Heeft iemand dit bij andere handelaars al vastgesteld, ik alvast nog niet.
            ik heb bij foto Rubens 1000 € met bancontact betaald (daglimiet), en de rest met Visa, ook al stond er ruim voldoende op de rekening. Bij die Visa-betaling rekenden ze 2% extra.
            En op mail van de website:
            Beste,

Voor ons is het om het even,

maar het snelste zal zijn dat u in Rubens Wilrijk afhaalt en betaalt.

De lens staat zoals gezegd voor opzij!

Houd er rekening mee dat wij voor Visa, of andere creditkaarten,

2 % aanrekenen (dit is wat dit systeem aan ons kost)

Bancontact is zonder kosten, cash kan ook,

maar wij verkiezen om veiligheidsredenen Bancontact.
            Reken dat dan bij in je kostprijs als je het weet, of ga geld afhalen. En anders rij je maar wat benzine of diesel op om elders te gaan...
            Ik kijk naar wat ik uiteindelijk betaal en ook naar de service. Voor hetzelfde geld rekenen ze die 2% niet aan, en vragen ze wat sommige afzetters vragen. KB, Rubens en aanverwanten zijn uiteindelijk ook meestal goedkoper dan de anderen hé. Die hebben hun 2% al lang verrekend in hun verkoopprijzen.
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
              Die hebben hun 2% al lang verrekend in hun verkoopprijzen.
              Uiteraard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                ik heb bij foto Rubens 1000 € met bancontact betaald (daglimiet), en de rest met Visa, ook al stond er ruim voldoende op de rekening. Bij die Visa-betaling rekenden ze 2% extra.
                En op mail van de website:

Reken dat dan bij in je kostprijs als je het weet, of ga geld afhalen. En anders rij je maar wat benzine of diesel op om elders te gaan...
                Ik kijk naar wat ik uiteindelijk betaal en ook naar de service. Voor hetzelfde geld rekenen ze die 2% niet aan, en vragen ze wat sommige afzetters vragen. KB, Rubens en aanverwanten zijn uiteindelijk ook meestal goedkoper dan de anderen hé. Die hebben hun 2% al lang verrekend in hun verkoopprijzen.
                Ze moeten het dan gewoon in hun prijs doorrekenen en er niet over spreken. Maar niet zoals ze nu doen een extra 2% bij rekenen, het is gewoonweg illegaal en als je het doorgeeft aan BCC-Corporate krijg jij je 2% terug en haalt BCC dat bij hen terug.

Zo kan iedereen de goedkoopste zijn, maar als je wilt betalen moet je 2% taksen langs hier en 1,5% kosten langs daar betalen.
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                  Maar niet zoals ze nu doen een extra 2% bij rekenen, het is gewoonweg illegaal en als je het doorgeeft aan BCC-Corporate krijg jij je 2% terug en haalt BCC dat bij hen terug.

Zo kan iedereen de goedkoopste zijn, maar als je wilt betalen moet je 2% taksen langs hier en 1,5% kosten langs daar betalen.
                  Het is niet illegaal. Het is eventueel contractueel bepaald tussen de handelaar en BCC, maar het is niet illegaal. Er is geen enkele wet die het verbiedt.

Dave
                  pixelpusher

Comment

Maar waar maak jij je toch druk om? 't Staat er toch bij? Als je dat niet wilt betaal dan op een andere manier. Als ze ze er vooraf bijrekenen dan betalen ook de niet VISA betalers die 2%. Dan kunnen die klanten weer zagen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                      Maar waar maak jij je toch druk om? 't Staat er toch bij? Als je dat niet wilt betaal dan op een andere manier. Als ze ze er vooraf bijrekenen dan betalen ook de niet VISA betalers die 2%. Dan kunnen die klanten weer zagen .
                      Als ze een afspraak hebben met BCC dat er geen extra kosten mogen doorgerekend worden, dan moeten ze die ook niet achteraf doorrekenen.

Dus zoals ik reeds zei, dan rekenen ze die maar vooraf door en zeggen tegen niemand iets.

PS: Alle winkels in België hebben die afspraak met BCC!
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Als ze een afspraak hebben met BCC dat er geen extra kosten mogen doorgerekend worden, dan moeten ze die ook niet achteraf doorrekenen.

Dus zoals ik reeds zei, dan rekenen ze die maar vooraf door en zeggen tegen niemand iets.

PS: Alle winkels in België hebben die afspraak met BCC!
                        Neen, KB niet. Die zijn niet aangesloten bij BCC.

Dave
                        pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                          Neen, KB niet. Die zijn niet aangesloten bij BCC.

Dave
                          Alle winkels aangesloten bij BCC hebben die afspraak ivm extra kosten... nu goed?

Smartass...

Comment

Alle winkels aangesloten bij BCC hebben die afspraak ivm extra kosten... nu goed?

Smartass...
                            tjah...

sorry hoor.
                            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                              Het is niet illegaal. Het is eventueel contractueel bepaald tussen de handelaar en BCC, maar het is niet illegaal. Er is geen enkele wet die het verbiedt.

Dave
                              Niet om te vitten, maar just is just:
                              "de overeenkomst strekt de partijen tot wet" Art 1134 BW
                              Dus contractbreuk schept een "illegale" toestand

Comment

Ze moeten het dan gewoon in hun prijs doorrekenen en er niet over spreken. Maar niet zoals ze nu doen een extra 2% bij rekenen, het is gewoonweg illegaal en als je het doorgeeft aan BCC-Corporate krijg jij je 2% terug en haalt BCC dat bij hen terug.

je hebt nog altijd de mogelijkheid om cash of om met B/C te betalen ...

Comment

Working...
                                X