Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

snap het niet: prijsvergelijking Konijn vs Studio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: snap het niet: prijsvergelijking Konijn vs Studio

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
    Rare jongens hier . Als ik in winkel A sta, en ik vernoem daar dat ik het in winkel B wel goedkoper kan krijgen, en dat ik ook van plan ben om naar daar te gaan, als hij niks aan zijn prijs doet. Zou die verkoper in winkel A me dankbaar moeten zijn, dat ik hem de kans geef van aan mij te verkopen, hij zal er dan ook nog wel winst opmaken, en anders moet hij het maar niet doen.
    Juist - je hebt absoluut het recht dat te doen, en je weet idd nooit: misschien verkoopt die winkel toch liever voor minder dan helemaal niet.

Maar misschien verkoopt die winkel dan ook gewoon liever niet. Omdat het voor hem anders niet de moeite is bv. (neem nu nog maar dat iemand hier komt zeggen dat hij in winkel X heeft kunnen afbieden, dan staan binnenkort alle BD'ers in zijn winkel te zagen )
    Vergeet niet dat de goedkoopste prijs de goedkoopste prijs is, en niet de norm. Ga gerust op zoek naar de laagste prijs, maar verwacht in godsnaam toch niet dat je die overal krijgt. Daar is meer dan één goede reden voor.
    Wil je afbieden: doe maar, wie niet waagt niet wint. Maar ik vind het op zijn minst misplaatst om hier dan verwonderd te komen doen over het feit dat een winkelier dat weigert.

Ik heb het al gezegd in een ander zoveelste prijsneukdraadje: sommigen hebben blijkbaar het lef en de pretentie te denken dat iedere winkelier op zijn knieën op hen zit te wachten.
    En ook al gezegd: dat die mensen eens uitrekenen hoeveel ze op een jaar uitgeven in de Delhaize of de Colruyt ivm fotomateriaal. En dat ze dan eens beginnen met daar te gaan afbieden omdat het in de Aldi en de Lidl goedkoper is...
    *zucht*

O ja: (ook een herhaling) ik wil die mensen hun gezicht wel eens zien als hun baas hen morgen zegt dat hij hen vanaf volgende maand 200€ minder gaat betalen omdat hij gehoord heeft dat iemand in een ander bedrijf 200€ minder betaald wordt voor hetzelfde werk.

Comment

SO2

Ik heb vaker de indruk dat nogal wat winkeliers doen ofdat je blij moet zijn bij hen klant te mogen zijn. Verder is het heel normaal dat je bij fikse aankopen onderhandeld over een korting. De inkopers bij die zaken doen niets anders.
      Ik onderhandel altijd bij grote aankopen en dat heeft me al duizenden euro's bespaart dan als ik maar luk-raak de geadverteerde prijs had betaald.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
        'k zal hier ook niet de enige zijn, die met company fuel rondfietst, voor mij maakt het dus niks uit of ik naar oostende of naar hasselt om mijn materiaal moet. Maar voor die verkoper die niks verkocht heeft, kan het wel een verschil maken
        Denk maar niet dat een % op niets veel uitmaakt voor die verkoper, behalve tijdverlies.

Comment

...............
          Last edited by Guest41; 3 november 2014, 18:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            ja .. helaas voor u is die wedde geen gevolg van vrije handelseconomie maar vastgelegd via een bilaterale contractuele overeenkomst .. :
            Wordt over een arbeidsovereenkomst en een loon dan niet meer onderhandeld tegenwoordig ?

Comment

ja .. helaas voor u is die wedde geen gevolg van vrije handelseconomie maar vastgelegd via een bilaterale contractuele overeenkomst .. laat dus de fotoboeren ook maar een prijs vastleggen per contract dat hun winstmarges vast incalculeert dan zijn we meteen vanaf van als diegenen die zich snel rijk wensen te maken op kap van de onnozelste consument door exorbitante prijzen te vragen voor hun waren we kunnen dan meteen deze discussie afsluiten
              Euh... Hoezo helaas voor mij??

En sinds wanneer is elk loon vastgelegd?
              Ja, je baas kan je niet zomaar 200€ minder gaan betalen volgende maand. Hoewel: vraag het misschien 's aan de arbeiders van VW/Audi Vorst.
              Maar denk je nu echt dat, op enkele sectoren na waar barema's gelden, er geen marktprijs speelt wanneer je je contract gaat onderhandelen?

Er zijn ongetwijfeld winkels die te hoge prijzen vragen - maar wat is dan in godsnaam het probleem? Dan koop je toch ergens anders?
              Maar vergeet niet dat een grote winkel veelal onder de gangbare prijs gaat. Een kleine winkel kan gewoon niet overleven met die prijzen - meer nog: zij kopen materiaal soms in aan een hogere prijs dan de verkoopprijs in een grote winkel.
              Maar so what? Jij hebt verdorie de keuze, en daar zou je blij om moeten zijn.

Kijk, wil jij de vrije markteconomie overboord gooien en vaste prijzen invoeren, mij goed. Maar dan kan je de goedkoopste prijzen die er nu zijn wel vergeten.
              Geef mij intussen maar de mogelijkheid de goedkoopste prijs uit te kiezen of een afweging te maken tussen prijs/kwaliteit/service/ligging.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                SO2

Ik heb vaker de indruk dat nogal wat winkeliers doen ofdat je blij moet zijn bij hen klant te mogen zijn. Verder is het heel normaal dat je bij fikse aankopen onderhandeld over een korting. De inkopers bij die zaken doen niets anders.
                Ik onderhandel altijd bij grote aankopen en dat heeft me al duizenden euro's bespaart dan als ik maar luk-raak de geadverteerde prijs had betaald.
                Tuurlijk: sommige winkeliers zijn niet beter dan sommige klanten - dat spreekt vanzelf.
                En ik heb het al gezegd: wie niet waagt niet wint, dus kan je maar beter proberen onderhandelen.
                Maar wat mij danig stoort is dat sommige mensen verontwaardigd zijn als ze niet om het even waar en wanneer en waarvoor 'de laagste prijs' krijgen.

En ja, daar zeg je zoiets: grote aankopen...

Comment

................
                  Last edited by Guest41; 3 november 2014, 18:40.

Comment

zucht .. ooit gehoord van CAO, Statuut, weddeschalen, functiebeschrijving ?
                    tenzij ge in 't zwart werkt en dan is discussie over prijzen sowieso BS
                    *zucht nog harder*
                    - en wil dat zeggen dat er geen verschillen op het loon zitten?

als ik je postings in deze topics overloop dan schijn je wel warm en koud tegelijk te blazen
                    Lees ze dan nog eens..

Comment

Maar wat mij danig stoort is dat sommige mensen verontwaardigd zijn als ze niet om het even waar en wanneer en waarvoor 'de laagste prijs' krijgen.

En ja, daar zeg je zoiets: grote aankopen...
                      Deze discussie loopt blijkbaar nog voort

"Verontwaardigd" is niet hetzelfde als "verbaasd" (wat in mijn geval was).
                      "grote aankopen" is ook relatief: Ik kocht daar voor meer dan 2000 euro... voor mij een grote aankoop!
                      Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D80 Bekijk bericht
                        Deze discussie loopt blijkbaar nog voort

"Verontwaardigd" is niet hetzelfde als "verbaasd" (wat in mijn geval was).
                        "grote aankopen" is ook relatief: Ik kocht daar voor meer dan 2000 euro... voor mij een grote aankoop!
                        Ha - je bent er nog!
                        Neem het niet persoonlijk hè - mijn grootste ergernis is dat zo'n discussie telkens weer blijft duren.. (en waar ik mijzelf ook weer aan heb laten vangen.. )

En tis waar: verbaasd is daarom nog niet verontwaardigd.
                        Die grote aankopen is idd relatief: voor mij is 2000€ ook veel - maar ik kan mij voorstellen dat dat voor een fotowinkel helemaal niet zo is.
                        Enfin - I'll shut up now

Comment

Working...
                        X