Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Army meeting ergens bij dinant

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Army meeting ergens bij dinant

Sorry ik weet begot niet meer in welk dorpje het was. Zijn er per toeval doorgereden, en dan toch maar is tussen deze legervoertuigen doorgewandeld. Vind deze wel vrij geslaagd. Wat vinden jullie ervan?
    Moest iemand types ofzo herkennen, zou ook mooi meegenomen zijn, want ik ken der niks van

Voor ik een opmerking krijg over de lucht van de 2de foto, even dit. Het was een wispelturige dag. Half uur na het nemen van foto 1 en 3, werd het dus bewolkt en nog eens kwartiertje later zijn we naar de auto mogen spurten, vandaar de grijze wolken links op de foto en niks blauwe hemel meer te bespeuren . Tamrac zakske heeft gelukkig weer zijn werk gedaan om alles droog te houden

Greetz
    Sergio
    Last edited by Sergio_Nikon; 10 mei 2008, 21:54. Reden: Spel Faudtje eruit gehaald :-)
    www.sergioprodi.com
    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

Re: Army meeting ergens bij dinant

bij foto nr 1 zijn de kleuren precies fletser dan de andere 2....
    leuke plaatjes voor de rest!
    Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
    My travel photography site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hanzzz Bekijk bericht
      bij foto nr 1 zijn de kleuren precies fletser dan de andere 2....
      leuke plaatjes voor de rest!
      Hmm heb nochtans niets veranderd aan kleuren tegenover de anderen, maar het was echt wel een wisselvalige dag, één moment volle zon, andere moment donkere regenwolken.

Anyway is niet mijn bedoeling hier expert in te worden, this was just for fun

Toch bedankt dat je ze leuk vind
      www.sergioprodi.com
      Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

Comment

tis met fotograferen de bedoeling; dat je de camera aanpast aan het aanwezige licht op dat moment, dus vind ik je excuus over de lucht niet zo sterk.
        vind het wel een leuke reeks, waarvan de tweede erg leuk met dat potje bier in de hand, scherpte had wel wat beter gemogen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Om nummer 1 te besturen heb je vermoed ik serieuze armspieren nodig...

De lucht op nummer 1 valt helaas wel tegen, maar ik ken het probleem: melwitte lucht, en als je dan een onderwerp belicht is de lucht bijna sowieso uitgebrand. Tenzij je veel compenseert en dan op de computer de donkere delen optrekt, maar dat geeft niet altijd de beste resultaten voor het onderwerk in kwestie... Iemand tips voor dergelijke omstandigheden?
          ---
          Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
          http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
            Om nummer 1 te besturen heb je vermoed ik serieuze armspieren nodig...

De lucht op nummer 1 valt helaas wel tegen, maar ik ken het probleem: melwitte lucht, en als je dan een onderwerp belicht is de lucht bijna sowieso uitgebrand. Tenzij je veel compenseert en dan op de computer de donkere delen optrekt, maar dat geeft niet altijd de beste resultaten voor het onderwerk in kwestie... Iemand tips voor dergelijke omstandigheden?
            Filterke tijdens de opname: gradueel Neutraal Grijs. Bovenste helft van foto wordt (zonder kleur verandering) donkerder gemaakt, en onderste helft blijft. Zo verkleint het verschil in lichthoeveelheid.

Ofwel een drietal foto's nemen met verschillende belichting, en dan beste stukken bij mekaar plakken.

HTH
            ---
            darix
            afdruk vinger in aanslag!(DB0197BE)
            D70s

Comment

Working...
            X