Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Middenstatie...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De Middenstatie...

Nog altijd één van de schitterendste bouwwerken die ik ken
    Een kathedraal voor het ijzeren paard

En zo'n breedhoek laat je toe wat met perspectieven te spelen.

vind ik zelf het betere kader

is iets "geflipter"

... met de Sigma 17-35mm en m'n trouwe D30 (jammergenoeg slechts 3MP); moet er dringend weer eens heen om er de Canon 16-35 eens op los te laten en de 8MP van de 1D Mk II. Wordt dus zeker vervolgd.
    Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

Re: De Middenstatie...

op de eerste foto wat lenskorrektie uitvoeren met ptlens?
    Canon 350D - Sigma 18-50mm F2.8 en Canon 70-300 IS

Comment

Ha Peter, kom je Mark maar eens testen
      Toestelvergelijking hahaha, rofl
      Heb je die speciaal voor mij gepost? Kga eens moeten kijken naar zo'n lichtinval, specialeke...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Ha Peter, is hij aangekomen ?

Knappe foto van een niet al te gemakkelijk onderwerp; ik zit hier op een laptop te koekeloeren, maar voor zover ik kan zien ik de belichting helemaal in orde hoor !
        Met hoeveel MarkII-ers zijn we nu al ?
        Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
          Ha Peter, is hij aangekomen ?

Knappe foto van een niet al te gemakkelijk onderwerp; ik zit hier op een laptop te koekeloeren, maar voor zover ik kan zien ik de belichting helemaal in orde hoor !
          Met hoeveel MarkII-ers zijn we nu al ?

Het kan aan m'n scherm liggen maar de belichting van de groothoek-foto lijkt me helemaal niet in orde... wat onderbelicht.

Is het licht op de uitgang gemeten?
          450D en wat prullen

Comment

'k Mis hier ook de mooie rode kleur van de ijzeren constructie. Het perspectief is mooi maar de foto te donker .
            Groetjes Vicky

Comment

Dank voor de reacties...

Situatie: Station Antwerpen (eigenlijk één grote serreconstructie) kort voor het middaguur. Probleem: véél te groot dynamisch bereik voor élke (digitale) camera. Dus: ofwel belicht je op de "uitgang" en heb je een nagenoeg zwarte hall zonder enig detail; ofwel belicht je op de hall en is zowel het dak als de uitgang gruwelijk overbelicht. Ik heb tussen de twee in geëxperimenteerd zodat de overbelichting minimaal is én er toch nog detail in de donkere gedeelten zit. Weze het ten koste van die rooie kleur, die ik -blijkbaar in tegenstelling tot nagenoeg iedereen die ik erover aanspreek- eerder lelijk vind; te rooiemenie-achtig. (sorry) In de print zie je heel wat meer detail dan in deze verkleinde schermpostzegel, maar inderdaad: het contrast is redelijk groot. Misschien interessant om nog eens terug te keren op een meer bewolkte dag of naar de avond toe wanneer het licht wat gedempter is.

Ik zal de mensen van het station eens aanschrijven zodat ik een paar uurtjes ongestoord m'n statief mag opzetten. [want ongevraagd... wordt niet geapprecieerd]

Iets later op de middag ziet het lichtvraagstuk er al heel anders uit:

Iets minder breed en niet optimaal aangesneden en het is slechts 3MP, dus niet veel ruimte om te manoevreren...
              Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

Comment

Working...
              X