Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wreed accident

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wreed accident

Oorspronkelijk geplaatst door Lambert Jan Bekijk bericht
    Tja, hangt er vanaf wie je daarover aanpakt hé Jumpforjoy...
    En zoals Bouk schrijft, die locatie is één van de best gekende urbexsites, google op autokerkhof, urbex, ardennen, whatever en je wordt overstelpt met de naam van de locatie.

Die discussie over het al dan niet prijsgeven is al zo oud als het fenomeen digitale fotografie . Misschien moet je je eens afvragen hoe het komt dat die "ethische code" ontstaan is
    Toen ik zo'n 25 jaar geleden die sites begon te ontdekken bestond het ras vandalen ook al, maar die fotografeerden meestal niet... (ook eens over nadenken)
    Ik weet ook wel dat de minder bekende niet zomaar worden prijgegeven, maar half Belgie weet Chatillon zijn.
    Dacht dat ik er geen kwaad mee zou doen. Nog te zwijgen dat ik alles letterlijk van google had zoek: autokerkhof fotografie

Maar ik zal het nooit meer doen hoor
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Laten we de discussie over de plaats maar voor wat ze is en ons focussen op deze en de andere foto's die werden gepost door Danny.
      Bij een goeie foto ontdek je telkens weer iets wat je nog niet opgemerkt had...
      Knap Danny !
      "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
      Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

Comment

Dit is inderdaad bovenvermelde plaats.
        Normaal sluit ik standaard GPS-informatie van de locatie in, en moest er hard op letten ze in deze reeks er uit te halen, om bovenvernoemde reden.

Het is nu wel iets minder gevoelig, aangezien ze volop de plaats aan het ontruimen zijn. Het bos was zaterdag al voor de helft leeg, de andere helft zou voor deze week zijn...

Een prachtig stukje nostalgie dat verdwijnt...

Heb er wat met een boer gepraat die toezicht hield, en vroeg hem de oorsprong van deze plaats.

In de jaren 50-60 kwamen er Canadezen in de buurt wonen die werkten in een militaire basis in de streek.
        Ze zagen het nogal groot(s), en wilden met dure Amerikaanse wagens rijden.
        Een locale garagist kreeg dus de opdracht deze wagens te importeren, zodat de Canadiens er konden mee pronken.

Toen hun missie voorbij was en ze terugkeerden, werden de auto's terug aan diezelfde garagist verkocht, die ze achterin zijn huis in dit bos tussen de bomen parkeerde.
        Ze zijn er nooit meer weg geraakt. Na verloop van tijd kwamen verzamelaars stukken halen, en geraakten die auto's gesloopt.
        De tand des tijds heeft de rest gedaan...
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

Comment

Leuk om ook het verhaal erachter te horen. En nu ze toch weggaan is dat ook niet meer zo erg. Jouw foto zou dus wel eens de laatste kunnen zijn
          Nikon D7000 en wat lenzen.
          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Een interessante aanvulling bij de verschillende versie die je her en der kan vinden over deze locatie ! Thx Danny.
            "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
            Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

Comment

Bekende locatie Danny, mooi vastgelegd hoor
              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Knap, ge moet het maar tegenkomen;-)
                Gr,
                Danny
                Sony alpha A580 (2X)/ Sony 70-400 G2 / Sigma 8-16 / Sigma 17-70 / Sigma Macro 50
                http://syndromeda.be/Foto/Foto_albums.html

Comment

Bedankt voor de reacties iedereen
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

Comment

oeps me ontglipt

mooi kleurrijk wagenpark heb je daar, knap vast gelegd
                    groetjes Ingrid

Comment

Dama, wat een mooie reeks fauto's heb je hier laten zien. Prachtig licht, mooie composities, mooie kleuren. Ik zou niet kunnen kiezen welke mijn voorkeur heeft.

Comment

Bedankt Ingrid en artep
                        www.damafoto.be
                        Facebook Damafoto

Comment

Working...
                        X