Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[ékstèSaiz20051101]

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [ékstèSaiz20051101]

Re: [ékstèSaiz20051101]

Rare titel, maar mooie foto hoor.

1 opmerking: is er op dat kruis gephotoshopped? Er zit een lichte glow/gloed op dat kruis, lijkt er wel opgezet
    flickr

Comment

TX for comment
      Oorspronkelijk geplaatst door guRuh
      Rare titel...
      Gewoon pseudoniem met datum... een persoonlijke invulling van het begrip numerieke fotografie... meer zit er niet achter...
      ...gephotoshopped? Er zit een lichte glow/gloed op dat kruis, lijkt er wel opgezet
      Via een aantal renderig effecten die in de meegeleverde filters van de op de markt zijnde DigataleDOKA's (oa.PS) zitten kan men op het heft van het mes een glow plaatsen.
      Hiermee vertel ik je niets nieuw...
      Men kan ook een gelijkaardig procedé als dat van de meervoudige belichting van het negatief (mogelijkheid voorzien op diverse analoge middenformaatcamera's) toepassen.
      Werk met statief, afstandsbediening en constante belichting (bv met noorlicht) en zonder flitser. Belicht zuinig met wat van op een reflecterend voorwerp weerkaatsend licht de de achtekant van het mesheft en maak een opname. Belicht op dezelfde wijze de achtergond/muur ter hoogte van de achterkant van het mesheft en maak terug een opname. Maak dan een opname zonder het gereflecteerde licht en voeg,na gebruik van de transparantie tool, de 3 opnames samen tot 1 beeld.
      Met een DigiCam (mijn toestel altans) kan je de CCD/CMOS slechts 1x belichten per beeld en moet men dus uiteindelijk toch via de DigiDoka voor het eindresultaat.

Comment

En als je de letters nog wat kleiner maakt zal ik in het vervolg je postings niet meer lezen.
        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ecstasize
          TX for comment
          Gewoon pseudoniem met datum... een persoonlijke invulling van het begrip numerieke fotografie... meer zit er niet achter...
          Via een aantal renderig effecten die in de meegeleverde filters van de op de markt zijnde DigataleDOKA's (oa.PS) zitten kan men op het heft van het mes een glow plaatsen.
          Hiermee vertel ik je niets nieuw...
          Men kan ook een gelijkaardig procedé als dat van de meervoudige belichting van het negatief (mogelijkheid voorzien op diverse analoge middenformaatcamera's) toepassen.
          Werk met statief, afstandsbediening en constante belichting (bv met noorlicht) en zonder flitser. Belicht zuinig met wat van op een reflecterend voorwerp weerkaatsend licht de de achtekant van het mesheft en maak een opname. Belicht op dezelfde wijze de achtergond/muur ter hoogte van de achterkant van het mesheft en maak terug een opname. Maak dan een opname zonder het gereflecteerde licht en voeg,na gebruik van de transparantie tool, de 3 opnames samen tot 1 beeld.
          Met een DigiCam (mijn toestel altans) kan je de CCD/CMOS slechts 1x belichten per beeld en moet men dus uiteindelijk toch via de DigiDoka voor het eindresultaat.

Zeg dan gewoon "ja het is erop gephotoshopped"

flickr

Comment

Zeg dan gewoon "ja het is erop gephotoshopped"
            Ik begrijp je sarcasme? (>>) niet...
            ...i.p.v. een nietszeggend ja of neen, maak ik toch de tijd om je kort uit te leggen HOE ik er toe gekomen ben?
            Wat bedoelde je dan wel met je vraag die nu nogal retorische klinkt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ecstasize
              Ik begrijp je sarcasme? (>>) niet...
              ...i.p.v. een nietszeggend ja of neen, maak ik toch de tijd om je kort uit te leggen HOE ik er toe gekomen ben?
              Wat bedoelde je dan wel met je vraag die nu nogal retorische klinkt?
              Ik vond het best wel grappig dat je zulk een uitgebreid antwoord gaf, ik had een heel kort antwoord verwacht, iets in de trand van ja/nee

Maar des te beter hoor, is interessant om weten. Al gaat het me ws nooit van pas komen...
              flickr

Comment

En ik heb je antwoord niet gelezen omdat ik mijn leesbril kwijt ben.
                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Working...
                X