Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Mooie site daar. De Teut zeker?
Persoonlijk vind ik de twee bomen teveel naar links staan en gaapt er rechts ervan teveel open ruimte.
Het midden van de bomen zou ik op een hulden snede zetten en dan heb je meer evenwicht in je foto.
Freddy, als je een beetje meer sfeer in je foto wilt hebben moet je eens op "het gouden uurtje" fotograferen of op "het blauwe uurtje".
Verder wil ik wel kwijt dat uw belichting heel goed zit maar toch ontbreekt er sfeer.
PS: Beetje voorzichtig zijn bij het bewerken want er komt Halo te voorschijn rond de bomen.
Qua compo vind ik; de opname perfect, de grootste boom om de juiste plaats, dus kwestie van smaak
De lichtere halo rond de bomen zie ik hier ook, maar heb al veel erger gezien
Wel vind ik je belichting/afwerking nogal plat Freddy, lijkt wel alsof je alle schaduwen eruit hebt getrokken
@RedFalcon : is idd de Teut in zonhoven meer bepaald aan de holsteenbron waar één wandeling (gele = 5;7 km) vertrekt een mooie...maar nog eens terug gaan eind augustus als die heide in de bloei staat.
Met dit beeld was het moeilijk die boom in de gulden snede te krijgen, had vanboven te weinig ruimte...En zeker heb je gelijk om eens dat blauw of gouden uurtje te gaan opzoeken...ik doe deze wandelingen samen met mij vrouw en niet altijd tijd op die momenten, komt er nog eens bij dat ik een nachtuil ben maw een slaapkop dus blauw kan ik al snel vergeten....
@ Steef : Had ook liever van boven wat meer ruimte gehad....beetje beter opletten tijden de shoot me dunkt....kunt er natuurlijk wel een stuk proberen bij aan te plakken maar denk dat ik daar meer slecht dan goed aan zou doen...?
@Sieg : is idd nogal vlak, ligt mss ook wel aan de bewerking die ik standaard toepas op hoog/schaduw lichten ?
Volg de algemene tendens en volg zeker Sieg over het contrast.
Bij het bewerken moet je uiteraard je hersens niet uitschakelen, maar kijk ook eens naar het histogram. (bij deze foto is links van het histogram, een heel stuk leeg)
Algemene tip : Je vrouw thuislaten , maar wel een statief meenemen. Dan ga je nl. veel bewuster kaderen.
Ik vind deze compo niet zo slecht (juist wat meer ruimte boven die boom zoals reeds verschillende keren vermeld). Misschien eens reset doen en bewerking van 0 af aan herbeginnen zonder standaardbewerkingen te gebruiken en zoals Johan schrijft ook naar histogram kijken. Er zou een heel andere foto kunnen verschijnen.
grts,
Raf.
Comment