De Zenne - in herfstkleuren - sluitertijd 310 sec - met ND10 filter
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
De Zenne
Collapse
X
-
De Zenne - in herfstkleuren - sluitertijd 310 sec - met ND10 filter
Last edited by blauwzwart; 6 november 2017, 08:21.mijn website : klikLabels: Geen
-
-
Re: De Zenne
wat een mooi licht op het water. mooie toepassing van l.e. !mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be
Comment
-
Vind het wel een mooi beeld...
Maar vraag me af als totale leek in dit soort fotografie...310 sec ...denk dan spontaan dan is ie toch volledig overbelicht ???
Welk diafragma ?
Groetjes
Freddy
Comment
-
-
-
Eigenlijk valt de blur me nog alles mee met 310 seconden, had nog veel meer "melk" water verwacht...In ieder geval mooi, ook weer knap je zo herkenbare afwerking wat het beeld uniek maakt..Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
-
De sluitertijd is voor mij ook geen probleem, en ik sta ook te kijken dat het water niet 1 massa is geworden.
De compo is heel mooi vanuit de hoek, waardoor je mooi naar de brug wordt geleidt.
Ware het mijn foto zou ik waarschijnlijk wat warmer en contrastrijker afgewerkt hebben, maar eris maar een de baas over de foto.
Ik zou ook eens experimenteren door er nog een pola filter bij te zetten. Dan heb je iets rijker kleuren en je "prikt" iets meer door het water. (ook zonder zon)Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4
Vriendelijke groeten, Johan
Comment
-
Het water is niet compleet wit geworden door het simpele feit dat de stroming van de Zenne (door huidige waterstand en diepte) echt heel rustig is.
Je moet echt zoeken naar een plaats waar het wat ondieper is en er een beetje turbulentie ontstaat - en ... die plaats moet dan nog bereikbaar zijn
Want voor die turbulentie heb je een ND filter gekocht natuurlijk.
Een polafilter heb ik niet.
Had misschien wel wat minder lang gemogen - nog wat aan het experimenteren - dit is mijn eerste test met ND10 filter.
En experimenteren neemt tijd - Aan 5 minuten per foto is je kaartje niet zo snel vol
Dank voor de comments
Petermijn website : klik
Comment
-
-
Toch nog veel detail in het water met zo'n lange sluitertijd
Heb wel het gevoel Peter dat de witten/hooglichten wat naar beneden kunnen, zeker voor de lucht dan
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
Comment