Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwvliet Sundown

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwvliet Sundown

heel knap!
    facebook

500px

Comment

Wow!
      (en zo laten )
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Prachtplaat en het uitgebrande is niet storend in dit beeld voor mij

ik heb hier plaats voor aan mijne muur
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Prachtige zon !! Een heel natuurlijk ogende foto
          Photography is a way to see the world in detail.
          Fotograaf op rust

Comment

qua sfeer een topper inderdaad

technisch kan 't iets beter wat zon betreft
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Prachtige kleuren, vooral dat gouden strand. Ik heb hier geen problemen met de felle zon!
              Z9 • Z 14-24/2.8 • Z 70-200/2.8 VR • 105/2.8 macro • 105mm 1.4 • SB900 • NiSi • Gitzo

Comment

Machtig mooi beeld

Comment

Ik vind dit een heel mooi en sfeervol plaatje...en je weet dat...ik en de zee
                  Maar wat ik nu niet begrijp is dat jij zo'n foto post...jij schrijft natuurgetrouw...maar dit kan dus niet hé...met zo'n felle zon...alles zou eigenlijk veel helderder moeten zijn.
                  Maar begrijp me niet verkeerd...het is juist zulke foto's die ik graag neem...en die een veel mooier sfeer en gevoel geven aan je foto....bij het blenden heb je dit dus niet!
                  Allé...dat vind ik persoonlijk hé.
                  Gr Pascale
                  Eerlijkheid duurt het langst!!
                  Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
                    Ik vind dit een heel mooi en sfeervol plaatje...en je weet dat...ik en de zee
                    Maar wat ik nu niet begrijp is dat jij zo'n foto post...jij schrijft natuurgetrouw...maar dit kan dus niet hé...met zo'n felle zon...alles zou eigenlijk veel helderder moeten zijn.
                    Maar begrijp me niet verkeerd...het is juist zulke foto's die ik graag neem...en die een veel mooier sfeer en gevoel geven aan je foto....bij het blenden heb je dit dus niet!
                    Allé...dat vind ik persoonlijk hé.
                    Gr Pascale
                    ...

Ik begrijp wel je reaktie hoor......
                    www.brunodyserinck.be
                    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Ow, hier moet ik toch eventjes op reageren

Bij "verkeerd" blenden heb je dit dus niet... Ik wil zeggen, dat je met blenden evengoed de donkere partijen kan weergeven, maar er wordt veel op automatische piloot gewerkt met HDR-soft (ook bij blenden kan je veel te ver gaan), waardoor de sfeer compleet weg is, door te veel en de onmogelijkste donkere plekken op te lichten.

Bij zware tegenlicht situaties kan je niet anders dan één of andere "oplicht"-techniek te gebruiken, of je eindigt met dichtgelopen schaduwpartijen.
                      Die techniek kan zowel HDR-soft zijn, blenden, lokaal oplichten in LR etc...

Het is niet de methode waarmee je het doet, maar de finesse en het realiteitsgevoel dat bij elk van die methodes aan de dag gelegd wordt die de kwaliteit en het natuurlijke gevoel in een foto bepalen.

Ik ben ervan overtuigd, dat hier ook minstens één van die methode toegepast werd, maar met mate en gevoel.
                      Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
                      ...met zo'n felle zon...alles zou eigenlijk veel helderder moeten zijn.
                      Maar begrijp me niet verkeerd...het is juist zulke foto's die ik graag neem...en die een veel mooier sfeer en gevoel geven aan je foto....bij het blenden heb je dit dus niet!...
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                        Ow, hier moet ik toch eventjes op reageren

Bij "verkeerd" blenden heb je dit dus niet... Ik wil zeggen, dat je met blenden evengoed de donkere partijen kan weergeven, maar er wordt veel op automatische piloot gewerkt met HDR-soft (ook bij blenden kan je veel te ver gaan), waardoor de sfeer compleet weg is, door te veel en de onmogelijkste donkere plekken op te lichten.

Bij zware tegenlicht situaties kan je niet anders dan één of andere "oplicht"-techniek te gebruiken, of je eindigt met dichtgelopen schaduwpartijen.
                        Die techniek kan zowel HDR-soft zijn, blenden, lokaal oplichten in LR etc...

Het is niet de methode waarmee je het doet, maar de finesse en het realiteitsgevoel dat bij elk van die methodes aan de dag gelegd wordt die de kwaliteit en het natuurlijke gevoel in een foto bepalen.

Ik ben ervan overtuigd, dat hier ook minstens één van die methode toegepast werd, maar met mate en gevoel.
                        Ja Danny...ik weet het...als je bv de zon goed belicht wilt hebben is het normaal dat de voorgrond te donker is....en het is ook normaal dat je de voorgrond wat oplicht...door blending..door HDR of met gevoel....maar ik krijg op mijn foto's meestal reacties dat het niet natuur getrouw is vast gelegd....en dat is ook niet mijn bedoeling...wat ik wil is "mijn gevoel" erin brengen en dit heeft Vinnydizzy met veel gevoel bewerkt
                        Gr Pascale
                        Eerlijkheid duurt het langst!!
                        Mijn website: http://www.degrafon.be/

Comment

Mooie compo, bakken sfeer en een perfect gekozen sluitertijd.
                          D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                          500px FaceBook

Comment

Bedankt voor jullie reakties, opbouwende kritieken, en waardevolle tips!
                            www.brunodyserinck.be
                            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Ik vind het kunnen, knappe sfeer

Comment

knappe plaat

Comment

Working...
                                X