Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik vind dit een heel mooi en sfeervol plaatje...en je weet dat...ik en de zee
Maar wat ik nu niet begrijp is dat jij zo'n foto post...jij schrijft natuurgetrouw...maar dit kan dus niet hé...met zo'n felle zon...alles zou eigenlijk veel helderder moeten zijn.
Maar begrijp me niet verkeerd...het is juist zulke foto's die ik graag neem...en die een veel mooier sfeer en gevoel geven aan je foto....bij het blenden heb je dit dus niet!
Allé...dat vind ik persoonlijk hé.
Gr Pascale
Ik vind dit een heel mooi en sfeervol plaatje...en je weet dat...ik en de zee
Maar wat ik nu niet begrijp is dat jij zo'n foto post...jij schrijft natuurgetrouw...maar dit kan dus niet hé...met zo'n felle zon...alles zou eigenlijk veel helderder moeten zijn.
Maar begrijp me niet verkeerd...het is juist zulke foto's die ik graag neem...en die een veel mooier sfeer en gevoel geven aan je foto....bij het blenden heb je dit dus niet!
Allé...dat vind ik persoonlijk hé.
Gr Pascale
Bij "verkeerd" blenden heb je dit dus niet... Ik wil zeggen, dat je met blenden evengoed de donkere partijen kan weergeven, maar er wordt veel op automatische piloot gewerkt met HDR-soft (ook bij blenden kan je veel te ver gaan), waardoor de sfeer compleet weg is, door te veel en de onmogelijkste donkere plekken op te lichten.
Bij zware tegenlicht situaties kan je niet anders dan één of andere "oplicht"-techniek te gebruiken, of je eindigt met dichtgelopen schaduwpartijen.
Die techniek kan zowel HDR-soft zijn, blenden, lokaal oplichten in LR etc...
Het is niet de methode waarmee je het doet, maar de finesse en het realiteitsgevoel dat bij elk van die methodes aan de dag gelegd wordt die de kwaliteit en het natuurlijke gevoel in een foto bepalen.
Ik ben ervan overtuigd, dat hier ook minstens één van die methode toegepast werd, maar met mate en gevoel.
...met zo'n felle zon...alles zou eigenlijk veel helderder moeten zijn.
Maar begrijp me niet verkeerd...het is juist zulke foto's die ik graag neem...en die een veel mooier sfeer en gevoel geven aan je foto....bij het blenden heb je dit dus niet!...
Bij "verkeerd" blenden heb je dit dus niet... Ik wil zeggen, dat je met blenden evengoed de donkere partijen kan weergeven, maar er wordt veel op automatische piloot gewerkt met HDR-soft (ook bij blenden kan je veel te ver gaan), waardoor de sfeer compleet weg is, door te veel en de onmogelijkste donkere plekken op te lichten.
Bij zware tegenlicht situaties kan je niet anders dan één of andere "oplicht"-techniek te gebruiken, of je eindigt met dichtgelopen schaduwpartijen.
Die techniek kan zowel HDR-soft zijn, blenden, lokaal oplichten in LR etc...
Het is niet de methode waarmee je het doet, maar de finesse en het realiteitsgevoel dat bij elk van die methodes aan de dag gelegd wordt die de kwaliteit en het natuurlijke gevoel in een foto bepalen.
Ik ben ervan overtuigd, dat hier ook minstens één van die methode toegepast werd, maar met mate en gevoel.
Ja Danny...ik weet het...als je bv de zon goed belicht wilt hebben is het normaal dat de voorgrond te donker is....en het is ook normaal dat je de voorgrond wat oplicht...door blending..door HDR of met gevoel....maar ik krijg op mijn foto's meestal reacties dat het niet natuur getrouw is vast gelegd....en dat is ook niet mijn bedoeling...wat ik wil is "mijn gevoel" erin brengen en dit heeft Vinnydizzy met veel gevoel bewerkt
Gr Pascale
Comment