Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
margate bay
Collapse
X
-
-
Re: margate bay
Knap onderwaterlandschap ! En dat voor een eerste poging
-
Bedankt voor je reactie Danny.
Moet eerlijk zeggen dat ik heel veel onderwaterfoto`s geschoten heb, en er maar weinig zijn waar ik echt tevreden over ben hoor.Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk berichtKnap onderwaterlandschap ! En dat voor een eerste poging
Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk berichtBedankt voor je reactie Danny.
Moet eerlijk zeggen dat ik heel veel onderwaterfoto`s geschoten heb, en er maar weinig zijn waar ik echt tevreden over ben hoor.
Bovendien proficiat met het behalen van je duikbrevet. ... duik je hier (NL of BE) ook al ?grt, TROPCAL
www.tropcal.be
Comment
-
-
-
Heel mooi
Het blijft toch speciaal die onderwaterfoto's. Mooie kleuren ook al helt de witbalans iets teveel naar het groene vind ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tropcal Bekijk bericht
Zeker de moed niet opgeven, trouwens kritisch zijn voor jezelf is half gewonnen. Enkele jaren terug (2005) was ik ook in dat gebied. Slechts maar een 5 tal foto's waar ik echt tevreden mee was, uiteindelijk staan er nog 2 op m'n webstek. Ook om de één of andere reden ben ik daar ook met veel foto's de mist in gegaan, vooral de witte zandbodems zijn verdomd lastig voor overbelichting. Tevens had ik toen ook niet de kennis en ervaring die ik tot nu heb mogen vergaren.
Bovendien proficiat met het behalen van je duikbrevet. ... duik je hier (NL of BE) ook al ?
Probeer de WB zo goed mogelijk te houden onder water met een witkaart. Vervolgens doe ik kleurcorectie met de 3 pipetten in "curven" CS5. Als de correctie te groot is krijg ik echter wel behoorlijk detailverlies.
Ik wil absoluut ook eens in Nederland ( Grevelingen ) gaan duiken. Moet het wel wat warmer worden.
Heb uw site eens bekeken, Prachtig zeg. Geeft me wel inspiratie nog veel te oefenen.Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk berichtBen benieuwd naar uw variant.
IOorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk berichtk wil absoluut ook eens in Nederland ( Grevelingen ) gaan duiken. Moet het wel wat warmer worden.grt, TROPCAL
www.tropcal.be
Comment
-
Mooi onderzeeschapje hoor, en proficiat met je brevet
Comment
-
-
Iedereen bedankt voor alle positieve reacties.
Heb nog een aangepaste update geplaatst na wat kleuraanpassingen. Dit dankzij goede tips van member Tropcal.
Heb nog een hoop te leren zowel in de fotografie onder water als de nabewerking, maar we blijven oefenen.Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
MIJN WEBSITE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk berichtIedereen bedankt voor alle positieve reacties.
Heb nog een aangepaste update geplaatst na wat kleuraanpassingen. Dit dankzij goede tips van member Tropcal.
Heb nog een hoop te leren zowel in de fotografie onder water als de nabewerking, maar we blijven oefenen.
Comment
-
oeioeioei ... opletten met die schuivertjes Jos. Ik moet men voorganger bijtreden, ... het is te rood.
Als het ongeveer goed zit heb je dit, linkje
Zoals ik je reeds meldde is werken in raw en in combinatie met roodfilter het beste huwelijk in de meeste omstandigheden. (uitsluitend voor tropisch water en met een max. van +/- 25 diep)
In het boek 'Handleiding voor digitale onderwaterfotografie' naar de hand van Ron Offermans staat dit alles verduidelijkt a.d.h.v. een effectiviteitstabel. En geloof me het klopt als een bus, weliswaar weer de ideale omstandigheden in acht genomen.grt, TROPCAL
www.tropcal.be
Comment
Comment