Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Nee
Matige compositie, bootjes te klein, nogal grauw en saai, weinig boeiende voorgrond, en lijkt niet echt scherp
denk dat het inderaad maar zo lijkt hoor het gebrek aan scherpte.
zie de ruimte tussen de zeilen en de ra,s van dat Tall Ship aan de horizon.
en dat je water, zo niet boeiend vind is denk een kwestie van smaak.
ook maak ik mijn opnamen niet anders/mooier dan ze in werkelijkheid zijn.
bewerk zo weinig mogenlijk.
grt,bouk.
Ik had de schepen liever ook wat dichterbij gezien.
Of net zo ver maar dan een mooie botter of schouw wat meer op de voorgrond daarbij.
Niettemin een goede verbeelding van ons weids water(land)schap voorzien van een passende
wolkenhemel met enkele liever gemiste condenssporen van de vliegtuigen.
Het geeft me een beetje een droevig gevoel. Alsof die bootjes ons en de zomer als
trekvogels in de steek laten en weg varen, alsmaar verder weg.
klopt helemaal hoor.
dit zijn de schepen die weer vertrokken uit Amsterdam van Sail 2010.
het duurt weer 5 jaar, voor dat dit evenement weer wordt georganiseerd.
grt,bouk.
Vertrouw niet te zeer op je camera om de werkelijkheid weer te geven. Het was duidelijk een zonnige, heldere dag. De foto toont echter een grijs, plat beeld. Beetje meer contrast en wat satureren is dus geen overbodige luxe.
Geen idee of je een polarsiatie filter had op staan. Maar ik vermoed dat dat ook een verbetering was geweest.
Qua onderwerp boeit dit mij wel meer dan de polders. Dat ene, kleine condensstreepje weg en de foto oogt nog beter.
Al bij al vind ik dit één van je betere. Kwestie van smaak.
Gemengde gevoelens hier, Bouk. De kleuren en contrast van de beeld spreek me niet echt aan. De compositie met de lijn bootjes op de horizon vind ik wel geslaagd.
Comment